| کد مطلب: ۳۶۳۴

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

تبادل پیام با آمریکا رجزخوانی نتانیاهو راه‌های ارتباط با ایران

kanani

تبادل پیام با آمریکا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که مقامات آمریکایی در پی تحولات اخیر در ایران در سه ماه گذشته چندین بار اعلام کرده‌اند که موضوع مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها اکنون در دستور کار آنها نیست، به‌رغم این ادعا آیا تبادل پیام و مذاکره بین ایران و آمریکا از طریق واسطه‌ها در حال انجام است یا نه؟ تصریح کرد: «تبادل پیام و انعکاس دیدگاه‌ها به طرق مختلف بین دو کشور وجود دارد.» کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یکی از سناتورهای فرانسوی درباره لغو مذاکرات برجام و وضع منطقه پروازممنوع برای ایران گفت: «برای اظهارات فردی و غیررسمی که از سوی افراد مختلفی در چنین زمینه‌هایی صورت می‌گیرد، بهایی قائل نیستیم.»

netanyahu

رجزخوانی نتانیاهو

نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه کابینه‌اش ضمن مطرح کردن اظهاراتی در حمایت از اعتراضات اخیر در ایران، بار دیگر بر قصدش برای ممانعت از احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد. نتانیاهو مدعی شد ایران «تهدیدی برای منطقه و جهان» است. او بار دیگر با ابراز مخالفت آشکار با توافق هسته‌ای گفت: «ما هر کاری انجام خواهیم داد تا مانع بازگشت به توافق بد هسته‌ای بشویم. برخلاف تصور عموم، توافق خطرناک هسته‌ای لغو نشده است. من فکر می‌کنم احتمال احیای توافق هسته‌ای هنوز وجود دارد. ما این کار را خواهیم کرد.» نتانیاهو، هفته گذشته نیز در جمع وزیران کابینه‌اش گفته بود: «دولت ما متفاوت است و عملکرد آن نیز متفاوت خواهد بود. ما در عرصه بین‌المللی، آشکارا و از موضع قدرت علیه بازگشت به توافق هسته‌ای [برجام] فعالیت خواهیم کرد، فقط پشت درهای بسته با رهبران[جهان] صحبت نخواهیم کرد، بلکه در حیطه افکار عمومی، سرسختانه و آشکارا عمل خواهیم کرد. افکار عمومی در حال حاضر از خطرات واقعی ناشی از ایران که شهروندان بی‌گناه را در داخل و خارج از ایران می‌کشد، آگاه است.»

ned price

راه‌های ارتباط با ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تاکید کرد، دولت این کشور راه‌هایی را برای برقراری ارتباط با ایران و طرح موضوعات مهم حفظ کرده است. یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل‌هیوم تصریح کرد: «دولت بایدن چندین روش ارتباطی غیررسمی با ایران را برای طرح مسائل متعدد بین دو کشور حفظ کرده است.» اما او این موضوع را رد کرد که بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در رأس دستور کار قرار دارد. وی در این باره گفت: «ما راه‌هایی برای برقراری ارتباط با ایران در مورد مسائل نگران‌کننده مانند موضوع آزادی شهروندان آمریکایی که در ایران بازداشت شده‌اند، داریم، اما قصد نداریم جزئیات آنها را بیان کنیم.» این سخنگو اما در ادامه تاکید کرد که در این مرحله بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مهم نیست. وی با تکرار ادعای حمایت واشنگتن از مردم ایران افزود: «این توافق اکنون در مرکز توجه ما نیست. ما از ماه سپتامبر روی دفاع از آزادی‌های اساسی مردم ایران و علیه مشارکت نظامی عمیق ایران با روسیه و جنگ در اوکراین تمرکز کرده‌ایم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی