گفتوگو با رضا حیدری مدیرعامل بلوبانک در حاشیه بیستوهشتمین نمایشگاه الکامپ:جتکارت در زمان مشتریان صرفهجویی میکند
جتکارت بلو بانک در بیستوهشتمین نمایشگاه الکامپ عرضه شد. کارت جدید بلوبانک با نام جتکارت، با امکان صدور پیش ازافتتاح حساب، در زمانی کمتر از هفت دقیقه و امتیازات ویژه، خدمتی نوین با بهرهگیری از آخرین فناوریهای روز دنیاست که خدماتی مطلوبتر و باکیفیتتر را جهت رضایت مشتریان ارائه میدهد.

جتکارت بلو بانک در بیستوهشتمین نمایشگاه الکامپ عرضه شد. کارت جدید بلوبانک با نام جتکارت، با امکان صدور پیش ازافتتاح حساب، در زمانی کمتر از هفت دقیقه و امتیازات ویژه، خدمتی نوین با بهرهگیری از آخرین فناوریهای روز دنیاست که خدماتی مطلوبتر و باکیفیتتر را جهت رضایت مشتریان ارائه میدهد.
رضا حیدری، مدیرعامل بلوبانک در حاشیه بیستوهشتمین نمایشگاه بینالمللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) به خدمت نوین بلوبانک اشاره کرد و گفت: عرضه فناوریهای جدید در نمایشگاههای تخصصی سبب رقابت و بهبود ارائه خدمات به مشتریان میشود. ما هم از چنین چالشی استقبال میکنیم تا از فناوریهای جدید در جهت خدمت بهتر بهره ببریم. همخوانی بین برندها و افرادی که از نمایشگاههای تخصصی دیدن میکنند، ما را برای حضور در چنین رویدادهایی ترغیب میکند.
او متذکر شد: در این نمایشگاه سعی کردیم با عرضه محصولی متفاوت و جذاب، حضور داشته باشیم. جتکارت محصول جدیدی است که بلوبانک برای صرفهجویی در زمان به مشتریان عرضه میکند و مسیر افتتاح حساب را برعکس کرده است. در واقع سعی کردیم معمای زمان که مشکل همیشگی مشتریان است را حل کنیم. بدین صورت که ابتدا ابزار برداشت را در اختیار مشتری قرار میدهیم سپس افتتاح حساب میکنیم.
حیدری خاطرنشان کرد: مجموعه بلوبانک با توجه به نیازمندیهای مشتریان در تلاش دائمی برای به روز شدن و استفاده از فناوریهای نوین بانکی است. در فناوریهای جدید قابلیت شناسایی چهره بیش از یک هزار نفر در یک زمان واحد، مزیتی است که میتواند به مشتریان در صرفهجویی زمان کمک قابل توجهی داشته باشد. بنابراین یکی از ریشههای خلقت جتکارت، کاهش زمان صرفشده برای مشتریان است.
او اضافه کرد: در کنار این مزیت، کمک به افرادی که در طول سفرهای خود نیاز به افتتاح حساب دارند از دیگر آیتمهای مورد تاکید بوده است. در گذشته در سریعترین حالت، افراد باید برای افتتاح حساب به شعبه مراجعه میکردند و پس از افتتاح حساب، کارت بانکی افراد از مرکز صادر میشد و با صرف مدت چند روز برای مشتریان ارسال میشد.
در پارهای موارد برای سرعت بخشیدن به کار، کارتهایی در شعبه با پرینترهای سادهای پرینت میشد که کیفیت پایینی داشت و بعد از مدتی غیرقابل استفاده میشد. اما دغدغه ما این بود که کارت با کیفیت بسیار مطلوب و در زمان بسیار کوتاه برای متقاضی صادر شود؛ بهطوری که حتی جلوتر از افتتاح حساب باشد. در جتکارت تلاش شده علاوه بر صدور آنی، کارت بسیار با کیفیتی به مشتریان تحویل داده شود تا ماندگاری و طراحی زیبای آن رضایت مشتریان از خدمات دریافتی را افزایش دهد.
مدیرعامل بلوبانک با اشاره به اینکه این کارت برای افرادی که زیاد سفر میکنند بسیار مناسب است توضیح داد: درفرآیند افتتاح حساب مشتری و صدور کارت، سرعت مدنظر قرار گرفته است. برخی از مشتریان از اینکه نامشان روی کارت باشد احساس عدم امنیت میکنند. در واقع به دلیل اینکه کارت بانکی افراد هنگام خرید، در اختیار فروشنده قرار میگیرد، حس ناامنی ایجاد کرده و باعث ایجاد حس سوءاستفادههای احتمالی میشود. لذا با حذف نام از روی جتکارت، سعی شده مشکل امنیت کارت بانکی رفع شود. البته این به معنی آن نیست که مشخص نباشد کارت صادرشده متعلق به چه کسی است و چه تراکنشی دارد.
جتکارت به محض صدور به حساب مشتری متصل میشود و برای صاحب حساب قابل استفاده خواهد بود. حیدری تاکید کرد: این امکان وجود دارد که در ایونتهای خاص مانند رویداد نمایشگاه کنونی، امتیازاتی مانند برگشت پول، تخفیف و وام به این کارتها اختصاص دهیم. به زودی نیز طرحی برای مالهای بزرگ به اجرا در میآید به این صورت که جتکارتهایی برای استفاده درون مالها صادر میشود. به این مفهوم که خارج از آن مجموعه کارت قابل استفاده نخواهد بود و فقط در مرکز تجاری مشخصشده میتوان از این کارت به صورت اختصاصی استفاده کرد.
در نقطه شروع برای افرادی که حساب بلو ندارند این کارتها را صادر میکنیم تا در همان حلقه فروشگاهی بتوانند تراکنشهای مالی خود را با آن انجام دهند. مزیت چنین کارتی میتواند تخفیفهای ویژه یا وامهایی باشد که برای حساب افراد به عنوان امتیاز در نظر گرفته شود. همچنین از دیگر مزایای این کارت، واگذاری به غیر است. یعنی این قابلیت وجود دارد که این کارت را تهیه کرده و به افراد مورد نظر و دوستان اهدا کنند.
این کارتها بعد از فعالسازی، به نام افراد ثبت میشود. او با اشاره به اینکه ایده و طراحی پروژه جتکارت از یک سال پیش در مجموعه بلوبانک دنبال شده است ادامه داد: جتکارت هنوز در سطح وسیع عرضه نشده است. این کارت قابلیت عرضه در کیوسکها و خودپردازها را دارد. حتی میتوان در برخی فروشگاهها، دسترسی دریافت جتکارت برای مشتریان فراهم شود. این کارت تا زمان اتصال به حساب فرد فاقد ارزش است. بنابراین کارتهای عرضهشده در فروشگاهها به خودی خود ارزشی ندارد. حیدری در پایان اشاره کرد: نخستین رویداد معرفی جتکارت در کیش صورت گرفت و نمایشگاه الکامپ، دومین موعد عرضه جتکارتهاست و تاکنون بیش از 100 هزار جتکارت صادر شده است.