| کد مطلب: ۱۰۸۳۶

مقامات

tahan-nazif طحان نظیف

شورای نگهبان توصیه‌پذیر نیست 

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، با حضور در برنامه تلویزیونی «سلام صبح‌بخیر» در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر توصیه کردن برخی افراد به شورای نگهبان اینگونه پاسخ داد: «شورای نگهبان توصیه‌پذیر نیست و بر مبنای قانون عمل می‌کند. تمام هم و غم فقها و حقوقدانان این است که به قانون و شرع عمل شود. همه اعضا پای‌بند به شرع و قانون هستند و دغدغه آنها عمل به قانون است و چنین ادعاهایی به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.» او درباره اعلام دلایل دقیق ردصلاحیت‌ها گفت: «انتشار دلایل ردصلاحیت‌ها نیاز به مجوز قانونی دارد. قانون چنین اجازه‌ای به ما نداده است. ما نیز با این موضوع مواجه هستیم که دلایل ردصلاحیت را به افراد اعلام می‌کنیم، اما برخی ادعاهای دیگری را مطرح و نسبت‌هایی هم به دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان می‌دهند. البته در قانون جدید انتخابات اگر کسی حرف غلط، نادرست و خلاف واقعی را به نهادهای اجرایی، نظارتی و دست‌اندرکار انتخابات از جمله شورای نگهبان نسبت داد، آن نهاد می‌تواند از حق خود دفاع کند که این موضوع برای نخستین بار در قانون لحاظ شده است البته ابتدا به ساکن نیست؛ یعنی شورای نگهبان در ابتدا اجازه انتشار دلایل ردصلاحیت‌ها را ندارد.» 

safar-harandi صفار هرندی

در آستانه جهش خیره‌کننده هستیم 

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست با جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان هرمزگان درباره ماجرای فساد چای دبش گفت: «این ماجرا باید به‌طور دقیق برای مردم شرح داده شود و تلقی اختلاس را توضیح داد. شروع این فساد از دولت قبل بوده اما در این دولت نیز تخصیص ارزهایی صورت گرفته؛ اما اختلاس تلقی درستی نیست بلکه سوءاستفاده و فساد رخ داده است.» او ادامه داد: «باید شهوت خبر اول دادن را از برخی مقامات بگیریم و بدانیم که باید هر پرونده فساد و آلودگی را دقیق مورد بررسی قرار داد و سپس در مورد آن نظر داد تا تلقی فساد در همه‌جا در جامعه صورت نگیرد.» صفارهرندی همچنین گفت: «ایران در آستانه جهشی خیره‌کننده در دنیا است و نباید اجازه دهیم این دست از مسائل موجب کندی حرکت این انقلاب و مردم شود.» 

ahmadi-bighash احمدی بیغش

حرکت غیرقانونی وزارت کشور 

محمود احمدی‌بیغش، نماینده مجلس یازدهم در نشست علنی روز گذشته، در تذکر شفاهی خود گفت: «مجلس در سایه یک تعامل اجباری از استیضاح وزیر کشور عقب‌نشینی کرد و در لوای غفلت معنادار، نظارتی بر این وزارتخانه ندارد و شاهد تأسیس غیرقانونی سازمان ملی مهاجرت در وزارت کشور و نصب مسئول و اختصاص امکانات در آن هستیم.» او ادامه داد: «مردم شاهد باشید که در آینده نزدیک با وجود میلیون‌ها اتباع بیگانه غیرقانونی بافت جمعیتی ایران در حال تغییر است و متأسفانه با شکل‌گیری این فاجعه نیازی به دشمنی مستقیم آمریکا و اسرائیل نیست.» 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی