| کد مطلب: ۱۶۴۸۷

کمبود متخصص داخلی

کمبود متخصص داخلی

افزایش آمار مهاجرت پزشکان از کشور، تغییر شغل پزشکان و عدم استقبال داوطلبان از رشته‌های پزشکی دانشگاه‌ها منجر به کمبود پزشک به‌خصوص پزشک متخصص در سراسر کشور شده است.

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه علمی متخصصان داخلی کشور می‌گوید، این موضوع در سال‌های آینده بدتر هم خواهد شد. به گزارش همشهری‌آنلاین او در این باره گفت: «ما همین الان با کمبود متخصص داخلی و پزشکانی که در رشته‌های مورد نیاز کشور تحصیل کرده‌اند، مواجه هستیم. سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر وارد تخصص داخلی می‌شوند اما درنهایت تعدادشان خیلی تغییر نمی‌کند و همچنان با کمبود مواجهیم. چون اینها یا دنبال ادامه تحصیل و گرفتن فوق‌تخصص می‌روند، یا به حوزه زیبایی ورود می‌کنند و معمولاً از تخصص خود دست می‌کشند یا مهاجرت می‌کنند.»

به گفته خسرونیا: «پزشکانی هم که به دنبال ادامه تحصیل و گرفتن فوق‌تخصص‌اند، طبعاً رشته‌هایی را انتخاب می‌کنند که برایشان درآمد بیشتری داشته باشد؛ نه رشته‌هایی مثل عفونی و خون که مورد نیاز جامعه است و متخصص کم دارد. در حال حاضر به‌ازای هر ۷۰۰۰ زن در کشور فقط یک پزشک متخصص زنان وجود دارد و به گفته کارشناسان، علت ۲۰ درصد مرگ‌ومیر مادران، دسترسی نداشتن به پزشک متخصص است. به‌خصوص در مناطق محروم و دورافتاده.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی