| کد مطلب: ۱۰۴۷۲

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

تخلفات نانی را گزارش دهید

ghayoomi ahmad

تخلفات نانی را گزارش دهید

فرماندار شهرستان تهران با بیان اینکه مصوبه‌ای برای افزایش قیمت انواع نان صادر نشده است، از بررسی این موضوع در شورای قیمت‌گذاری استان خبر داد. احمد قیومی به ایسنا گفت: «از ابتدای مهرماه، آرد نوع یک برخی از نانوایی‌ها به نوع دو تبدیل شد به‌همین‌دلیل برخی از نانوایی‌ها قیمت نان را افزایش دادند که این اقدام آنها تخلف قلمداد می‌شود، زیرا دولت مابه‌التفاوت قیمت آرد را هر شب به حساب نانوایان واریز می‌کند؛ ازاین‌رو هرگونه افزایش قیمتی بدون مصوبه است و شهروندان می‌توانند افزایش قیمت را گزارش کنند.» او با اعلام اینکه نانوایی‌ها به بهانه استفاده از کنجد، سبزیجات یا نان‌های خاص قیمت نان را تغییر می‌دهند، ادامه داد: «اینکه آیا قیمت نان تغییر خواهد کرد یا خیر؟ موضوعی است که در حال بررسی است. هزینه‌های پخت نان همانند نرخ کرایه‌های مغازه، دستمزد کارگر و... افزایش پیدا کرده است؛ ازاین‌رو دولت در حال بازنگری این هزینه‌هاست؛ اما تا زمانی که دولت مصوبه‌ای صادر نکرده باشد نان گران نخواهد شد. در شورای قیمت‌گذاری در استان موضوع مطرح شده و در حال بررسی است.»

aghamiri mahmoodreza

ممنوعیت کار سیاسی برای اساتید

رئیس دانشگاه شهد بهشتی از ممنوعیت انجام کار سیاسی برای اساتید خبر داد. محمودرضا آقامیری به ایلنا گفت: «در هیچ جای جهان اجازه نمی‌دهند استاد، کار سیاسی کند. کار سیاسی‌ کردن برای استاد ممنوع است. من خارج از کشور تحصیل کرده‌ام و فضا را دیده‌ام، برای همین می‌توانم دراین‌خصوص، شرایط را توضیح دهم.» او ادامه داد: «سال گذشته از اساتید خواستیم که در این بازی همبازی دانشجو نباشند بلکه مربی باشند. زمانی که من در این دانشگاه مسئولیت گرفتم، به سه نفر گفته شده بود که به دلیل سیاسی از دانشگاه بروند و درواقع دو نفر از اساتید پیش از مدیریت من رفته بودند و خودشان نخواسته بودند سرکلاس حاضر شوند و یک نفر دیگر، از اساتید دانشکده معماری بود که در دوره مدیریت من با او تمدید قرارداد نکردیم. فعالیت‌هایی مانند تحریک دانشجویان در فضای مجازی و امثال این، می‌تواند دلیل‌ همکاری نکردن با ایشان باشد.»

Babaee

رفتگری زیر 18 ساله‌ها در تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تایید تداوم رفتگری افراد زیر ۱۸ سال در سطح پایتخت، گفت: «گزارش‌ها نشان می‌دهد تقریباً همه کودکانی که به‌صورت غیرقانونی توسط برخی پیمانکاران متخلف شهرداری برای نظافت معابر به‌کارگیری می‌شوند، از اتباع خارجی هستند.» مهدی بابایی، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود انتشار گزارش‌های میدانی مکرر در رسانه‌ها در یک‌سال گذشته، همچنان شاهد رفتگری کودکان هستیم، به ایلنا گفت: «قطعاً به‌کارگیری افراد زیر ۱۸ سال برای رفت و روب معابر شهر تهران، توسط برخی پیمانکاران حوزه خدمات شهری غیرقانونی است و اعضای شورا هم چند مرتبه مخالفت خود با این مسئله را اعلام کرده‌اند.» بابایی از اهالی پایتخت درخواست کرد که در صورت مشاهده موارد به‌کارگیری کودکان در حوزه خدمات شهری و رفت‌‌ و روب معابر در سطح شهر، حتماً با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی