| کد مطلب: ۱۲۱۳۰

مرور تغییرات در مقامات ارشد بایدن

مرور تغییرات در مقامات ارشد بایدن

سال ۲۰۲۳ هم سال چالشی دیگری برای رئیس‌جمهور بود؛ نرخ نه‌چندان مطلوب حمایت عمومی، فاصله‌های نزدیک در کنگره، درخواست‌ها برای استیضاح، درگیری‌های جدی و مداوم در خارج از کشور و اقتصادی که برای پیداکردن دوباره جای پایش به تقلا افتاده. به‌‌رغم این چالش‌ها، ثبات نسبی در میان کارکنان کاخ سفید همچنان یکی از ویژگی‌های دولت بایدن است، به‌خصوص وقتی با غوغای دولت ترامپ مقایسه شود. در سال سوم، اکثر مقامات ارشد دفتر اجرایی رئیس‌جمهور، به کار خود ادامه دادند، با تغییراتی کمتر از ۲۰۲۲، یعنی کاهش از ۲۳ تغییر یا ۳۵ درصد به ۱۵ تغییر یا ۲۳ درصد. در تمام سه سال، ۶۵ درصد تغییر اتفاق افتاده است. این یعنی از این لحاظ، بین هفت رئیس‌جمهور اخیر، از ریگان تا امروز، بایدن چهارم است. این بررسی به تغییرات در تیم اصلی ۶۶ نفره رئیس‌جمهور در دفتر اجرایی رئیس‌جمهور می‌پردازد که از جمله تأثیرگذارترین افراد غیرانتخابی دولت هستند.

فراتر از آمارهای جمعی، نکات مهم در مرور این ۱۵ تغییر از این قرارند:

دو نمونه مربوط به سمت‌هایی بودند که نیازمند تأیید کنگره بودند، کریس اینگلیس، مدیر امنیت سایبری و سیسیلیا رُز، رئیس شورای مشاوران اقتصادی. تغییر این‌ها در محیط سیاسی فعلی کار سختی است و نیاز به منابع بیشتری دارد.

شش نمونه بالاترین مقام در کاخ سفید را داشتند، یعنی مقام دستیار رئیس‌جمهور. ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳، گزارش سالانه به کنگره نشان داد ۲۸ نفر این عنوان مهم را دارند. در ۲۰۲۳، ران کلین، رئیس دفتر؛ سوزان رایس، مشاور سیاست داخلی؛ برایان دیس، مدیر شورای اقتصاد ملی؛ لوییزا ترل، مدیر پارلمانی؛ کیت بدینگفیلد، مدیر ارتباطات و جولیا رودریگز، مدیر امور درون‌دولتی. این جابه‌جایی‌ها و جایگزین‌هایشان، تنش و ماجرای چندانی ایجاد نکردند. در این حال، تعداد تغییرات در این سطح در سال سوم، تضاد شدیدی با میزان این تغییرات در سال دوم دارد.

سال سوم، اغلب شامل انتقال تعدادی از اعضای ارشد دفتر از کاخ سفید به ستاد کارزار انتخاب دوباره رئیس‌جمهور است؛ اما از ۱۵ خروج سال سوم دولت بایدن، تنها جولیا رودریگز در این دسته قرار گرفت که اکنون مدیر کارزار انتخاب دوباره بایدن – هریس است.

دفتر امور پارلمانی با تغییرات قابل‌توجهی در تیم اصلی مواجه شد. لوییزا ترل، مدیر و ریما دودین و شوانزا گوف، معاونانش. گوف، فوریه به عنوان معاون و رابط مجلس نمایندگان رفت، اما در ماه اوت برگشت تا مدیر دفتر امور پارلمانی شود.

دو تغییر کلیدی، دیس و رُز، به معنای این بودند که تیم اقتصادی دو عضو مهم را از دست داد.

یک دلیل این تغییرات می‌تواند تمرکز روی انتخابات دوباره باشد که به نظر برخی از کارکنان سابق کاخ سفید، همیشه بر سیاستگذاری اولویت داشته است. از زمان نیکسون، نقش حزب ملی در انتخابات دوباره کاهش یافته و کاخ سفید در آن فعال‌تر شده است. از طرف دیگر، فرسایش هم مسئله مهمی است. بسیاری از آن‌هایی که رفته‌اند، از سال ۲۰۱۹ با ستاد کارزار بایدن بوده‌اند و به‌جای سه سال، پنج سال است که ساعت‌های طولانی مشغول کار بوده‌‌اند. از طرف دیگر اما کابینه بایدن، ثبات بی‌سابقه‌ای در مقایسه با شش دولت اخیر پیش از او داشته است. تازه‌ترین دولتی که از دولت بایدن ثبات بیشتری داشته، دولت فرانکلین پیرس، رئیس‌جمهور چهاردهم، ۱۷۱ سال قبل است. از کابینه بایدن، فقط یک نفر، مارتی والش، وزیر کار، رفت. طبق سابقه تاریخی، سال آینده تغییرات در تیم اصلی کمتر هم خواهد شد. جز در شرایط رسوایی بزرگ یا درخواست عمومی استعفا، اعضای کابینه هم احتمالاً خواهند ماند، چون فرایند پیچیده رأی اعتماد باعث می‌شود ترجیح به حفظ و ماندن باشد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی