| کد مطلب: ۷۴۵۶

گزارش

گزارش

استعفای پرکنایه مشاور وزیر راه

jafari ali

استعفای پرکنایه مشاور وزیر راه

علی جعفری، مشاور و قائم مقام سازمان راهداری روز گذشته با نوشتن متنی پرکنایه استعفای خود را به مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی تقدیم کرد.
جعفری با انتشار عکسی از استعفانامه‌ی خود در توئیتی نوشته است: «خداوندا! تو خود شاهدی آن‌چه از ناحیه‌ی ما صورت گرفت، نه رقابتی برای تصاحب قدرت و نه تلاشی برای فزونی ثروت بود؛ بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را آشکار و اصلاح را در سرزمین‌های تو برقرار سازیم تا بندگان مظلوم تو ایمن گردند و حدود الهی برپا شود».
علی جعفری که از زمان روی کار آمدن مهرداد بذرپاش به سمت مشاور و قائم‌مقام سازمان راهداری منصوب شده بود در دوره وزارت رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی، سمت مشاور و سرپرست حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی را داشت.
پایگاه خبری روز نو پیشتر درباره انتصاب جعفری در دوره رستم قاسمی نوشته بود: «علی جعفری با فشار برخی نهادهای خاص و همچنین جبهه قدرتمند پایداری به رستم قاسمی تحمیل شده و وزیر راه خیلی تمایل چندانی به حضور جعفری در این مسئولیت نداشته اما وقتی گزینه اصلی رستم قاسمی برای این سمت رد شد، او مجبور شد که تن به این انتصاب دهد.»
با وجود آن قاسمی در نامه انتصاب او نوشته بود: «نظر به تجربه، شایستگی‌، توانمندی‌ و تعهد جنابعالی به موجب این حکم به‌عنوان «مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی» منصوب می‌شوید. چنانچه مستحضرید به دلیل گستردگی وزارت راه و شهرسازی با بیش از ۳۰ معاونت، سازمان، مرکز و شرکت تابعه، جایگاه جنابعالی به‌عنوان هماهنگ‌کننده و تنظیم‌کننده این روابط نقشی کلیدی و تعیین‌کننده در اجرای سیاست‌های ابلاغی و پیشبرد مصوبات وزارتخانه دارد. هماهنگی سفرهای بین‌المللی و استانی، ارتباط با نخبگان، اساتید دانشگاه، کارشناسان و اصناف مرتبط، تسهیل ارتباط با مدیران استانی، پیگیری ویژه مأموریت‌های خاص و همچنین شناسایی منافذ فساد و مبارزه جدی با آن در تمام سطوح وزارتخانه از دیگر مطالبات اینجانب است که انتظار می‌رود نسبت به آن دقت لازم را داشته باشید.» اگرچه جعفری بعد از فوت قاسمی و روی کار آمدن مهرداد بذرپاش از حوزه وزارت برداشته شده و به قائم‌مقامی سازمان راهداری منصوب شد، اما حضور او کماکان در حوزه وزارت پررنگ بود. حضور علی احمدی دست راست جعفری، مدیر کل سابق حوزه وزارتی از مهرماه ۱۴۰۱ در این حوزه، سبب شده بود تا حوزه وزارتی رسماً در اختیار علی جعفری باقی بماند.
جعفری پیش از استعفای پرحاشیه‌اش، حواشی دیگری نیز در وزارت راه و شهرسازی داشت. او که گفته می‌شود دست راست سعید جلیلی است، در دوره وزارت رستم قاسمی طی نامه‌ای به ایمان اسلامیان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، خواسته بود که حق ماموریت به وی پرداخت نشود.
او به‌عنوان یکی از عناصر جبهه پایداری در وزارت راه و شهرسازی شناخته می‌شود و بعد از رستم قاسمی نیز همچنان در این وزارتخانه باقی ‌ماند. او به‌رغم آنکه دانش‌آموخته حقوق عمومی و حقوق بین‌الملل از دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی است در زمان بذرپاش برای ریاست سازمان راهداری برگزیده شد و حالا با ذکر دلایلی از جمله حضور افراد معلوم‌الحال در وزارتخانه از این سمت استعفا داده است.
در نامه استعفای جعفری آمده است: «احتراماً همانگونه که مستحضرید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین سازمان‌های وزارت راه و شهرسازی و یکی از اثرگذارترین سازمان‌های دولتی در خدمت به مردم عزیز است.
اما متاسفانه این سازمان مهم نه با نگاه برنامه‌محور و کلان بلکه به شکل روزمره و در عقب‌ماندگی عده‌ای قلیل و منافع شخصی افراد مسئله‌داری که حضوراً عرض شد اداره می‌شود. از آنجا که اینجانب بارها در این خصوص با حضرتعالی و مشاوران و حراست و مدیرکل حوزه حضرتعالی عرض کردم که ادامه روند فعلی موجب خسارت برای کشور و از دست رفتن فرصت خدمتگزاری برای دولت محترم خواهد بود اما متاسفانه نه‌تنها پاسخ نگرفتم بلکه روزبه‌روز شاهد تقویت و ادامه مسیر افراد معلوم‌الحال ذکرشده و از دست رفتن فرصت نیز هستم. حال که حضرتعالی عزمی برای تغییر ندارید، برای اینکه آینده بتوانم در محضر امام(ره) و شهدا و پدر شهیدتان پاسخگو باشم، از حضور شما مرخص شده و ضمن استعفا، آرزوی عاقبت‌به‌خیری برای شما برادر عزیز و دوست دیرینه خود دارم. علی جعفری، مشاور وزیر و قائم‌مقام سازمان راهداری»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی