| کد مطلب: ۱۶۸۱۶

بورسیه فول فاند مجارستان بدون مدرک زبان 2024

بورسیه فول فاند مجارستان بدون مدرک زبان 2024

بورسیه تحصیلی امکان رایگان تحصیل پزشکی در مجارستان، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی و...را فراهم می‌کند. شما با داشتن یک رزومه مناسب می‌توانید واجد شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی مجارستان شوید. بورسیه تحصیلی مجارستان هزینه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. البته شرایط بورسیه‌های مختلف، متفاوت است.

شما برای تحصیل پزشکی در مجارستان و سایر رشته‌ها نیازمند قبولی در آزمون ورودی دانشگاه هستید. اکثر دوره‌ها و دانشگاه‌های مجارستان به زبان انگلیسی برگزار می‌شود؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند حتی بدون مدرک زبان مجارستانی به تحصیل در این رشته بپردازند. بورسیه‌های فول فاندی وجود دارند که هزینه‌های زندگی و دانشجویی از جمله هزینه‌های تحصیل پزشکی در مجارستان را پوشش می‌دهند.

شرایط اخذ بورسیه فول فاند مجارستان بدون مدرک زبان

شرایط اخذ بورسیه فول فاند مجارستان نسبت به نوع بورسیه تحصیلی، متفاوت خواهد بود. در ادامه مطلب، به معرفی مدارک لازم برای بورسیه فول فاند مجارستان می‌پردازیم.

  • انگیزه‌نامه: متقاضیان باید انگیزه‌نامه‌ای حداقل 1 صفحه ای ارسال کنند.این نامه باید دربرگیرنده اطلاعاتی همچون دلیل درخواست بورسیه، رشته تحصیلی و علت انتخاب مجارستان باشد.
  • اسناد پیشینه تحصیلی: متقاضیان لیسانس باید گواهی دیپلم دبیرستان (بهتر است سن بین 18 تا 22 سال باشد)را ارایه دهند. متقاضیان مدرک تحصیلات تکمیلی باید گواهی کارشناسی‌ارشد را دارا باشند. (بهتر است زیر 30 سال سن داشته باشند).
  • ریزنمرات مدرسه / دانشگاه
  • کپی پاسپورت
  • گواهی پزشکی: گواهی باید ثابت کند که متقاضی بیماری‌هایی مثل ایدز، هپاتیت A، B، C یا هر بیماری همه‌گیر دیگری را ندارد.

 بورسیه‌های تحصیلی معتبر مجارستان

بورسیه‌های تحصیلی مختلفی وجود دارد که دولت مجارستان در اختیار دانش‌آموزان بین‌المللی قرار می‌دهد، در ادامه مطلب معتبرترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • Stipendium Hungaricum

Stipendium Hungaricum

استیپندیوم مجارستان یکی از معتبرترین برنامه‌های بورسیه است که توسط دولت مجارستان برای جذب دانشجویان برتر تأسیس شده است.

دولت مجارستان برای ارائه این بورسیه، موافقت‌نامه‌های آموزشی دوجانبه با بیش از 90 کشوردر سراسر جهان، از جمله ایران ایجاد کرده است. در حال حاضر، بیش از 28 موسسه آموزش عالی مانند پچ، دبرسن، کروینوس و...در مجارستان وجود دارد که این بورسیه را برای برنامه های دانشگاهی خود ارائه می دهند.

این بورسیه‌ها شامل بیش از 600 برنامه تمام وقت و بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی است. در ادامه مطلب ، اطلاعاتی در مورد شرایط این بورسیه ارایه شده است.

  1. با دریافت این بورسیه فول فاند مجارستان شما از پرداخت شهریه معاف هستید.
  2. شما کمک‌هزینه ماهیانه ۱۰۳ یورو در مجارستان به مدت ۱۲ ماه در سال، تا پایان تحصیل دریافت می کنید.
  3. این بورسیه اقامت رایگان و یا کمک ۱۰۸ یورو در ماه، برای پرداخت هزینه های اقامت در کل مدت بورس تحصیلی در اختیار شما قرار می دهد.
  4. در این مدت، کمک‌هزینه ۱۵۳ یورویی برای پوشش خدمات مراقبت های بهداشتی تحت بیمه درمانی و بیمه پزشکی تکمیلی نیز در اختیار شما قرار داده می شود.
  • بورسیه‌های دولتی دوجانبه (Bilateral State Scholarships)

بورسیه‌های دولتی دوجانبه، توافق‌نامه‌های همکاری علمی و آموزشی است که بین مجارستان و کشور همکار امضا شده است. تحت این بورسیه، مجارستان برای دانشجویان، در مؤسسات آموزش عالی، بورس تحصیلی ارائه می‌دهد. دفتر ملی بورسیه تحصیلی در مجارستان که بنیاد عمومی Tempus نام دارد و توسط وزارت فرهنگ و نوآوری اداره می‌شود، روند درخواست متقاضی را ترتیب می‌دهد.

دانشجویان می‌توانند از طریق دو فرایند برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند:

  1. با معرفی‌شدن از سوی کشور مبدأ
  2. ارسال درخواست به سیستم آنلاین بنیاد عمومی Tempus

پس از ارسال، یک بررسی رسمی صلاحیت انجام می‌شود.

سپس از طریق ایمیل به متقاضیان در مورد تصمیم‌گیری اطلاع داده می‌شود. بنیاد عمومی Tempus همچنین به دانشجویان کمک می‌کند تا اقامت خود را در مجارستان ترتیب دهند.

  •  FAO-Hungarian Government Scholarship

این نوع بورسیه فول فاند مجارستان به دانشجویان مستعد مقطع کارشناسی‌ارشد ارائه می‌شود. FAO مخفف سازمان غذا و کشاورزی است و به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود.

در مرحلة اول دریافت این بورسیه فول فاند مجارستان، شما باید طی یک ایمیل همه مدارک موردنیازی که پیش‌تر گفته شد را به سازمان غذا و کشاورزی مجارستان ارسال کنید. در این شرایط امکان دارد دانشگاه یک آزمون ورودی کتبی یا شفاهی بگیرد.

مزایای بورسیه تحصیلی مجارستان

همان‌طور که اشاره شد، بورسیه‌های تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان، هزینه‌های مختلفی از جمله شهریه دانشگاه، هزینه زندگی، بیمه تحصیلی و اسکان را پوشش خواهند داد. شما پس از دریافت بورسیه می‌توانید در دوره‌های زبان شرکت کرده و مدرک زبان آلمانی و انگلیسی را برای تحصیل در مجارستان کسب نمایید. دریافت انتقالی از دانشگاه‌های کشورهایی مانند آمریکا و اخذ بورسیه از سایر کشورها مانند هلند برای ادامه تحصیل  امکان‌پذیر است.

مزیت دیگر تحصیل در مجارستان شامل اعتبار بالای مدارک دانشگاهی آن درحداقل ۲۵ کشور اروپایی است.

مراحل درخواست بورسیه فول فاند مجارستان بدون مدرک زبان

  1. ابتدا باید در وب‌سایت بنیاد عمومی Tempus ثبت‌نام کنید.
  2. لطفاً تمام اطلاعات شخصی خاص خود مانند نام، آدرس، تاریخ تولد، کشور، مذهب و غیره را ارائه دهید.
  3. تمام فیلدهای مربوطه را پر کنید.
  4. سپس باید درخواست‌های خود را ثبت و ارسال و ذخیره کنید.
  5. پس از تکمیل درخواست در وب‌سایت بنیاد Tempus، باید از طریق کشور ارسال‌کننده خود نیز درخواست دهید.
  6. برای تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان، باید در کالج‌های زبان مجارستان اقدام کنید. کالج‌های زبان مجارستان، دوره‌های زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می‌کنند.
  7. تحصیل در کالج های مجارستان نیاز به مدرک زبان ندارد

رشته‌های تحصیلی قابل‌ارائه در بورسیه فول فاند مجارستان بدون مدرک زبان

رشته‌های تحصیلی قابل‌ارائه در بورسیه فول فاند مجارستان بدون مدرک زبان

این بورسیه تقریباً برای تمامی رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های مجارستان ارائه شده است. برخی از این رشته‌ها عبارت‌اند از: تحصیل دندانپزشکی در مجارستان، پزشکی، داروسازی، مامایی، پرستاری، هنر و موسیقی، زبان‌های خارجی، رشته‌های مهندسی، رشته‌های علوم‌انسانی، رشته‌های علوم پایه و…

برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان اثبات تسلط بر زبان انگلیسی نیاز است، اما بورسیه‌هایی هستند که هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان را برای دانشجویان استثنایی با محدودیت‌های مالی تحت پوشش قرار می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع بورسیه‌های تحصیلی در رشته‌های مختلف، می‌توانید به سایت‌های mastersportal و wemakescholars مراجعه نمایید.

مهلت درخواست بورسیه فول فاند مجارستان ۲۰۲۴

برای درخواست بورسیه، شما باید تا ۱۵ ژانویه هر سال تقاضای خود را ثبت کنید و در فوریه ، نماینده ایران لیست نهایی افراد واجد شرایط برای بورسیه را به دولت مجارستان ارسال می نماید. تا ۱۵ آوریل وقت دارید تا مدارک پزشکی خود را ارسال نمایید. در ماه های مارس ، آوریل و می، آزمون های ورودی دانشگاه ها برگزار میشود. حداقل نمره قابل قبول جهت ارسال درخواست برای لیست نهایی قبول شدگان بورسیه باید ۵۶ از ۱۰۰ امتیاز باشد. اعلام نتایج نهایی برگزیدگان درماه ژوئن انجام می شود و شما در تاریخ۳۰ سپتامبر، وارد کشور مجارستان خواهید شد.

سخن پایانی

بورسیه فول فاند مجارستان می‌تواند خدمات کارآمدی در اختیار دانشجویان قرار دهد تا افرادی که خواهان تحصیل در رنج گسترده‌ای از رشته‌ها از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و... هستند، بدون داشتن دغدغه مالی یا مدرک زبان، مشغول تحصیل شوند. از بورسیه‌های تحصیلی می‌توان به استیپندیوم،FAO، دولتی دوجانبه و بورسیه‌های خاص دانشگاهی مجارستان اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مؤسسه راه دانشجویان آسیا در ارتباط باشید.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی