| کد مطلب: ۱۳۲۶۳

بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه در سال 2024

تحصیل در ترکیه یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور شناخته می شود که شما می توانید علاوه بر مهاجرت، پایه های علمی خود را در دانشگاه های برتر ترکیه نیز تقویت نمایید. دانشگاه های ترکیه بورسیه های تحصیلی متعددی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند تا آنها بتوانند به کمک این بورسیه ها، هزینه تحصیل در ترکیه را برای خود کاهش دهند. در این مقاله برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه را به شما معرفی می کنیم.

 یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد برای تحصیل در ترکیه اقدام کنند، فاصله بسیار کم آن با ایران است. در این شرایط، دانشجویان  ایرانی در ترکیه می توانند در هر زمان که نیاز داشتند، به ایران بازگردند.

علاوه بر این، بورسیه های تحصیلی دانشگاه های ترکیه فوق العاده متنوع هستند و به شما این امکان را می دهند که هزینه های تحصیل در ترکیه را برای خود تا حد زیادی کاهش دهید. اگر شما هم می خواهید بدانید که بهترین دانشگاه ها با بورسیه تحصیلی ترکیه کدام اند، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

لیست بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه در سال ۲۰۲۴

دانشگاه های دولتی و خصوصی متعددی در ترکیه بورسیه های تحصیلی را به شما ارائه می دهند که البته هر یک از آنها شرایط مخصوص به خود را دارند. در این قسمت، انواع بورسیه دولتی ترکیه را به شما معرفی می کنیم. پیشنهاد می کنیم که در یکی از این دانشگاه ها برای دریافت پذیرش اپلای کنید تا بتوانید با دریافت بورسیه، با هزینه کمتری در ترکیه تحصیل نمایید.

لیست بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه در سال ۲۰۲۴

دانشگاه فنی خاورمیانه

 یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه که در آن می توانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید، دانشگاه فنی خاورمیانه است. البته توجه داشته باشید که این دانشگاه برای علاقه مندان به رشته های مهندسی و فنی در نظر گرفته شده است. دانشگاه فنی خاورمیانه فعالیت خود را از سال ۱۹۵۶ آغاز کرده و تاکنون توانسته در فهرست بهترین دانشگاه های ترکیه قرار بگیرد.

خوشبختانه این دانشگاه بورسیه های تحصیلی متعددی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. علاوه بر این، شما می توانید تمام دروس را به زبان انگلیسی فرا بگیرید و اگر زبان ترکی استانبولی را به درستی بلد نیستید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. بعد از فارغ التحصیلی هم می توانید مدرک کاملا معتبری از دانشگاه فنی خاورمیانه دریافت کنید و در ترکیه یا ایران مشغول به کار شوید.

دانشگاه آنکارا

اگر به دنبال یک بورسیه تحصیلی ترکیه می گردید تا بتوانید علاوه بر دریافت کمک هزینه تحصیلی، مدرک معتبری هم دریافت کنید، دانشگاه آنکارا می تواند مقصد بسیار خوبی برای شما باشد. این دانشگاه رشته های تحصیلی مختلف من جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را با کیفیت بسیار بالایی در اختیار شما قرار می دهد.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه آنکارا و واجدان شرایط بورسیه تحصیلی، می تواند از بورسیه دولتی این دانشگاه بهره مند شوند. علاوه بر رشته های پزشکی و پیراپزشکی، دانشگاه آنکارا رشته های متنوع دیگری مانند حوزه های هنر، مهندسی، ورزشی و سایر موارد این چنینی را نیز ارائه می دهد و متقاضیان می توانند در هر یک از این رشته ها در صورت داشتن شرایط، بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

دانشگاه حاجت تپه

بورسیه دولتی ترکیه در دانشگاه حاجت تپه نیز توانسته دانشجویان بین المللی بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. این دانشگاه در میان سایر دانشگاه های جهان رتبه بین ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ را دارد و می توانید با کیفیت بالایی رشته های تحصیلی مختلفی را در آنجا پیدا کنید. بعد از دریافت بورسیه تحصیلی شما باید از طریق آزمون SAT در دانشگاه حاجت تپه ثبت نام کنید و در صورت دریافت نمره قبولی، امکان ثبت نام را خواهید داشت.

آیا راه دیگری برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد؟

ممکن است بسیاری از متقاضیان تحصیل در ترکیه این تصور را داشته باشند که آنها حتماً می توانند بورسیه تحصیلی ترکیه را دریافت کنند و به این کشور مهاجرت کنند. این در حالی است که شانس قبولی در بورسیه ترکیه برای همه افراد به یک اندازه نیست و دانشگاه های مختلف بر اساس شرایط دانشجویان، به طور کامل آنها را مورد بررسی قرار می دهند و متقاضیانی با رزومه قوی و معدل خیلی بالا را برای دریافت بورسیه تایید می کنند.

خرید ملک در ترکیه

از این رو، اگر معدل نسبتاً پایینی دارید یا رزومه شما چندان قوی نیست، شاید شانس قبولی در بورسیه ترکیه هم برای شما کم باشد؛ اما اصلا جای نگرانی نیست و در این شرایط، می توانید از طریق روش های دیگر اقامت ترکیه را دریافت کنید. در ادامه، برخی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای اخذ اقامت ترکیه را نام می بریم.

  • خرید ملک در ترکیه: شما می توانید با خرید ملک در ترکیه با هزینه مشخص، به راحتی اقامت این کشور را دریافت کنید. بسیاری از کارشناسان و موسسات مهاجرتی اعتقاد دارند که خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای دریافت اقامت این کشور است که در آن نیازی به رزومه تحصیلی یا سابقه کاری قدرتمندی هم ندارید. مهمترین مزیت خرید ملک در ترکیه این است که شما می توانید شهروندی و پاسپورت ترکیه را نیز دریافت کنید.
  • کار در ترکیه: برخی از افراد با ارائه مدارک مورد نیاز و سابقه شغلی و مهارت های خود، می توانند مجوز کار کار در ترکیه را نیز دریافت کنند.
  • اقامت در ترکیه از طریق ازدواج: اگر شما با فردی که تابعیت ترکیه را دارد ازدواج کنید، شما هم می توانید اقامت این کشور را بگیرید. البته دولت ترکیه باید از نظر قانونی بودن ازدواج و سوری نبودن آن اطمینان حاصل کند.

موسسه مهاجرتی شایان؛ از اقدام تا اخذ اقامت ترکیه با شما است

تا کنون متوجه شدید که بهترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه تحصیلی کدام دانشگاه ها هستند. شما با استفاده از هزینه تحصیلی این دانشگاه ها، می توانید با هزینه خیلی کمتر در دانشگاه های مختلف ترکیه مشغول به تحصیل شوید و به راحتی اقدام به مهاجرت به ترکیه در سال 2024 کنید. البته فراموش نکنید که دانشگاه ها و دولت ترکیه برای ارائه این بورسیه ها سخت گیری های زیادی دارند و به همین دلیل هم شما باید به طور کامل شرایط خود را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید که آیا می توانید بورسیه تحصیلی برای مهاجرت به ترکیه را دریافت کنید یا خیر.

موسسه مهاجرت به ترکیه شایان

موسسه مهاجرتی شایان با ارائه اطلاعات کامل درباره شرایط بورسیه تحصیلی و دولتی ترکیه برای مهاجرت به ترکیه، به طور کامل شرایط شما را مورد بررسی قرار می دهد و به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی را دارید یا نه.

از طرف دیگر، شما می توانید از طریق خرید ملک در ترکیه نیز به راحتی اقامت این کشور را دریافت کنید. در این شرایط نیز موسسه مهاجرتی شایان در خدمت شماست. تنها کافی است که با موسسه مهاجرتی شایان تماس بگیرید و بعد از ارائه اطلاعات خود، سریع ترین و کم هزینه ترین روش برای دریافت اقامت ترکیه بر اساس شرایطتان را بشناسید و برای دریافت اقامت اقدام کنید.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی