| کد مطلب: ۱۲۷۶۹

علت لرزش بدن بعد از خوردن قهوه چیست؟ درمان لرزش بدن بعد از خوردن قهوه

علت لرزش بدن بعد از خوردن قهوه چیست؟ درمان لرزش بدن بعد از خوردن قهوه

بیشتر مردم از مصرف قهوه جهت افزایش هوشیاری و تمرکز در روز استقبال می‌کنند و پس از مصرف نوشیدنی های کافئین دار شاهد تغییرات زیادی در بدن خود هستند. مصرف بیش از حد کافئین می تواند موجب بروز علائمی مانند لرزش دست و پا، افزایش تپش قلب، بی قراری و تکرر ادرار و… شود.

این در حالی است که ممکن است برای بسیاری از افراد چنین علائمی وجود نداشته باشد. به طور معمول اکثر مصرف کنندگان قهوه مشکلات مزمن دیگری ممکن است داشته باشند که سبب این لرزش متناوب خواهد شد.

در ادامه این مطلب از موراتوس علت لرزش بدن بعد از خوردن قهوه و درمان این مشکل را می گوییم.

 

علت لرزش بدن بعد از خوردن قهوه

مصرف هر یک از مواد غذایی تاثیرات منحصر به فرد خود را برروی بدن افراد می گذارد. خرید آنلاین قهوه نیز یکی از نوشیدنی های پر کافئین است که مصرف آن باعث بر جا گذاشتن تاثیرات خاص خود می شود، به عنوان مثال هنگامی که شما قهوه مصرف می کنید حداکثر تا ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بعد از مصرف آن حالت های هوشیاری بیشتری را تجربه خواهید کرد.

خواب آلودگی شما با مصرف قهوه از بین خواهد رفت و هوشیاری بیشتری خواهید داشت، اما در برخی از افراد مصرف قهوه صرفا باعث افزایش هوشیاری و از بین رفتن حالت های خواب آلودگی نمی شود و اثرات دیگری نیز در بدن آن ها بر جای خواهد گذاشت، به عنوان مثال تپش قلب، افزایش فشار خون، بروز حالت های عصبی و تاثیرات مختلف بر روی سیستم گوارش نیز می تواند از تاثیرات دیگر قهوه باشد که بسته به درصد میزان کافئین آن و بسته به حساسیت افراد ممکن است میزان تاثیرگذاری آن در افراد مختلف کمتر یا بیشتر باشد.

یکی دیگر از مضرات کافئین قهوه بر روی بدن برخی از افراد می گذارد لرزش بدن است. اگر که بدن شما به مصرف کافئین حساسیت داشته باشد، به احتمال زیاد بعد از مصرف قهوه دچار این عارضه خواهید شد. هر فرد بزرگسال اگر روزانه بیش از ۳ الی ۴ فنجان قهوه مصرف کند، امکان این‌که بعد از مصرف آن دچار لرزش دست و بدن شود وجود خواهد داشت، به همین جهت نیز یکی از علت های اصلی لرزش بدن بعد از خوردن قهوه مصرف بیش از حد آن و دلیل دیگر حساسیت سیستم عصبی بدن به کافئین موجود در قهوه است.

درمان لرزش بدن بعد از خوردن قهوه

اگر با مصرف قهوه احساس اضطراب یا لرزش دارید، می‌توانید  برای درمان لرزش بدن بعد از خوردن قهوه مقدار قهوه‌ای که می‌نوشید را کم کنید و یا به قهوه با کمترین کافئین روی بیاورید. اگر همچنان با این تغییرات مشکل دارید، می‌توانید بلافاصله بعد از قهوه، آب یا آبمیوه بنوشید تا کمک کند قهوه زودتر از بدن شما دفع شود و اثرات منفی کمتری در بدن شمت باقی بماند.

حذف مواد حاوی کافئین از رژیم شما و فقط محدود کردن خودتان به یک فنجون قهوه با کافئین کم می‌تواند بهترین راه حل باشد. در نهایت، اگر همچنان لرزش بدن بعد از خوردن قهوه رفع نشد، بهتر است کم‌کم مصرف روزانه قهوه‌ را کمتر کنید تا به تدریج کاملاً ازش دور بشوید. 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی