| کد مطلب: ۱۱۰۵۲

مدیران

جعفر سالاری نسب

بنزین ۱۵۰۰ تومانی در همه جایگاه‌ها

در حال حاضر بنزین ۱۵۰۰تومانی در همه جایگاه‌های تهران و حتی کشور عرضه می‌شود و شب گذشته به دلیل شلوغی زیاد، این فرایند را متوقف کردیم. جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از جایگاه‌های سوخت تهران بنزین ۱۵۰۰ تومانی عرضه نمی‌شود؟ به ایسنا گفت: باتوجه به اینکه شب‌گذشته شلوغی زیادی را شاهد بودیم، کار را متوقف کردیم تا امروز صبح انجام دهیم، چند تا از جایگاه‌های تهران به صورت محدود و باخواست خودمان امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت را نداشتند. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شارژ شده است و اگر جایگاهی در این حوزه تخلفی داشته باشد، با آن برخورد خواهیم کرد اما چنین چیزی نخواهد بود.

bazrpash بذرپاش

تعیین سقف برای اجاره

با تعیین‌تکلیف قانون ساماندهی بازار اجاره مسکن، برای افزایش اجاره‌بها سقف تعیین می‌شود. به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با یادآوری آغاز ساخت 177 هزار واحد در بافت‌های فرسوده از ابتدای دولت سیزدهم، اظهار کرد: ‌از این تعداد 54 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است. او با اشاره به تسهیل‌گری دولت برای تامین مسکن مردم، افزود:‌ در این راستا دولت تلاش کرده با تامین زمین و سیاست‌گذاری در پرداخت تسهیلات، شرایط را برای خانه‌دار کردن مردم تسهیل کند. همچنین در تلاشیم تا نرخ سود بازپرداخت تسهیلات مسکن (نهضت ملی مسکن) را که از 23 به 18 درصد رسانده‌ایم، باز هم کاهش بدهیم. بذرپاش یادآور شد:‌ تامین مصالح استاندارد با قیمت به‌صرفه از دیگر مواردی است که در دست پیگیری است. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه امسال سال رشد تولید و مهار تورم است، تمامی امکانات باید در خدمت تحقق این مهم باشند.

mojtaba-gilvanejad مجتبی گیلوانژاد

شبکه برق کشور هوشمند می‌شود

کنترل شبکه برق در برخی مناطق کشور تا چند ماه آینده به‌صورت آزمایشی هوشمند خواهد شد. مجتبی گیلوانژاد، رئیس پژوهشکده توزیع برق پژوهشگاه نیرو به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در برخی از استان‌ها که پیشرو هستند، شبکه برق هوشمند خواهد شد و بر این‌ اساس کل شبکه را به‌صورت برخط و در لحظه در مراکز کنترل شبکه یا دیسپاچینگ خواهیم داشت. او ادامه داد: با هوشمند شدن شبکه می‌توانیم بهره‌برداری بهینه‌تری داشته باشیم؛ وقتی که میزان لحظه‌ای توان شارش بار الکتریکی (جریان و انتقال برق) در شبکه دیده شود و مشکلات احتمالی که به دلیل حوادث طبیعی به شکل لحظه‌ای وارد می‌شود، دانسته شود، می‌توان تصمیم‌های فنی بهتری گرفت. او گفت: نرم‌افزار‌هایی وجود دارند که در لحظه می‌توانند شبکه را تحلیل کنند، شبکه‌ای که چند میلیون مشترک دارد، انسان هر چ قدر باتجربه باشد نمی‌تواند در لحظه کنترل کند، اما نرم‌افزار و رایانه می‌تواند این کار را انجام دهد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی