| کد مطلب: ۱۰۲۹۸

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

منتظر افزایش مزد هستیم

سمیه گلپور

منتظر افزایش مزد هستیم

مطابق قول وزیر کار منتظر افزایش دستمزد کارگران هستیم. سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به افزایش چراغ‌خاموش حقوق کارمندان دولت گفت: در سیصد و چهاردهمین جلسه شورایعالی کار مقرر شد چنانچه مزد کارمندان دولت در سال 1402 مجدداً افزایش یابد، حداقل مزد مشمولان قانون کار نیز متناسب با آن افزایش یابد، این موضوع قول وزیر کار هنگام تعیین دستمزد 1402 بوده است. ابلاغیه رئیس سازمان اداری و اســتخدامی بر مبنای بخشــنامه معاون اول رئیس‌جمهور، که به‌مناسبت هر یک از اعیــاد مذهبی و روزهای خــاص، به کارکنان دولت یک‌میلیون تومان پاداش پرداخت شود، مصداق افزایش حقوق کارمندان دولت است، بنابراین کارگران منتظر اقدام و عملیاتی شدن قول وزیر کار هستند.

بازنشستگان

واکنش سایت مجلس درباره بازنشستگی

خبرگزاری رسمی مجلس با تکذیب افزایش ۱۲ سال سن بازنشستگی اعلام کرد افرادی که به‌تازگی شروع به کار کنند به میزان سنوات خدمت آن‌ها حداکثر ۵ سال اضافه می‌شود. خانه ملت اطلاعیه داد؛ از ابتدای صبح امروز متنی یکسان به‌صورت ناگهانی در تعداد زیادی از کانال‌های خبری درحال انتشار است که حاوی ادعایی درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی برای سن بازنشستگی است. در این متن، ادعا شده که سن بازنشستگی در ایران ۱۲ سال افزایش یافته، درحالی‌که این ادعا خلاف واقع است و براساس مصوبه مجلس، اولاً میزان افزایش سنوات خدمت پلکانی است و بیشتر افراد در حد چند ماه به سنوات خدمت‌شان اضافه می‌شود و ثانیاً افرادی که به‌تازگی شروع به کار کنند، به میزان سنوات خدمت آن‌ها حداکثر ۵ سال اضافه می‌شود. براساس مصوبه مجلس که روز گذشته توسط سخنگوی کمیسیون تلفیق و نیز رئیس مجلس نیز صراحتاً تشریح شد، حداکثر سنوات خدمت ۳۵ سال یا ۶۲ سال سن برای مردان و ۳۰ سال سنوات خدمت یا ۵۵ سال سن برای زنان است.

ریگی

قاچاق فولاد به پاکستان

جریان قاچاق فولاد از ایران به پاکستان تایید شد. به گزارش ایلنا، بنا بر خبری که اخیراً منتشر شده حجم قاچاق شماری از محصولات فولادی ایران به پاکستان تا جایی افزایش پیدا کرده که انجمن فولاد پاکستان به این امر واکنش نشان داده و از دولت پاکستان خواهان اتخاذ راهکارهایی برای ممانعت از قاچاق فولاد ایران به این کشور شده است. بنا بر گفته انجمن فولاد پاکستان فراوانی فولاد قاچاق ایرانی در بازارهای این کشور بقای صنعت فولاد پاکستان را تهدید می‌کند، این در حالی است که صنعت فولاد در پاکستان صنعتی اشتغالزا و ارزآور به شمار می‌آید. عبدالحکیم ریگی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان از بالا بودن تعرفه واردات محصولات آهنی ایران به پاکستان گفت و توضیح داد: تولید فولاد در پاکستان بالاست و وارد شدن فولاد ایران به پاکستان برای صنعت دردسرساز می‌شود، در نتیجه دولت پاکستان با وضع تعرفه‌های سنگین تلاش کرده مانع از ورود فولاد ایرانی به پاکستان شود.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی