| کد مطلب: ۲۲۸۱۱

میزبان باندهای زیرزمینی؟

میزبان باندهای زیرزمینی؟

سازمان ملل متحد به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده، شبکه‌های جنایی قدرتمند جنوب شرق آسیا به‌طور گسترده از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند.

سازمان ملل متحد به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده، شبکه‌های جنایی قدرتمند جنوب شرق آسیا به‌طور گسترده از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند. به‌عبارتی این اپلیکیشن تغییری اساسی در شیوه انجام فعالیت‌های غیرقانونی در مقیاس بزرگ ایجاد کرده و میزبان بازارهای زیرزمینی باندهای خلافکار شده است.

به گزارش دیجیاتو و به‌نقل از رویترز، در گزارش دفتر مبارزه با موادمخدر و جرائم سازمان ملل متحد (UNODC) آمده است، اطلاعات دزدیده‌شده از کاربران شامل جزئیات کارت‌های بانکی، رمز عبور، تاریخچه مرورگر آنها و... در کانال‌های تلگرام با حداقل مقررات معامله می‌شوند. همچنین طبق این گزارش، ابزارهایی که برای جرائم سایبری استفاده شده‌اند، مانند نرم‌افزارهای دیپ‌فیک و بدافزارهای سرقتی نیز در تلگرام فروخته می‌شوند.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال بدون مجوز نیز در این پیام‌رسان خدمات پول‌شویی ارائه می‌دهند. پس از دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، او اعلام کرد این اپلیکیشن در پاسخ به درخواست‌های قانونی، آدرس IP و شماره تلفن کاربران مجرم را به مقامات می‌دهد. 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی