| کد مطلب: ۱۹۱۲۷

وفاق ملی و دایره نفوذ

وفاق ملی و دایره نفوذ

محسن رشید، رئیس اسبق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ در گفت‌وگو با جماران درباره دولت وفاق ملی مسعود پزشکیان و جریان نفوذ گفت:«یکی از دلایل اصلی پیداش عامل نفوذی شکاف بین ملت و دولت است. شکاف در حاکمیت یکی دیگر از دلایل آن است.»

وی در ادامه افزود:«آیا آقای پزشکیان؛ ستاد و حامی و طرفدار نداشت که همه مهمانان امروز صداوسیما از طرف بازنده انتخابات است؟ من نمی‌خواهم بگویم که از آن طرف کسی را نیاورید، ولی انصاف شما کجاست؟ تیم برنده، تیم پزشکیان است؛ اما هر چه برنامه برگزار شده برای طرف بازنده است. سال ۲۰۰۶ و در روزهای اول حمله اسرائیل به لبنان، همان موقع من معاون تحقیقاتی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس بودم. یکی از پروژه‌های در دست انجام بنیاد و مدیریت آن برحسب وظیفه بر دوش معاونت تحقیقات بود؛ دایرة‌المعارف دفاع مقدس بود. به همین تناسب جلسه‌ای با قائم مقام وقت صداوسیما مرحوم آقای «هنردوست» داشتیم. جلسه در خصوص دایرة‌المعارف جنگ بود. آن موقع تازه آقای احمدی‌نژاد به ریاست‌جمهوری رسیده بود. ایشان در آن جلسه با قاطعیت خطاب به اعضای جلسه گفت که «دیگر نمی‌گذاریم دولت از دست ما خارج شود.» معنی این حرف چیست؟ یعنی اگر دولت ما نبود، صداوسیما او را زمین خواهد زد.»

وی با اشاره به استمرار «همین خط در صداوسیما» تصریح کرد:«دولتی با شعار وفاق ملی روی کار آمده است، آیا به این معنی است که رقیب بازنده از بازی خارج شود و به او بازی ندهیم؟ من از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان درخواست می‌کنم که روی کلمه «وفاق ملی» تأمل کنند، تعمق کنند و تحقیق کنند. یکی از عواملی که دایره نفوذ در کشور را تنگ می‌کند، وفاق ملی است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی