| کد مطلب: ۱۵۴۴۶

محمد وحیدی نماینده بجنورد:

مجلس براساس اولویت صرفه و صلاح کشور اقدام می‌کند

مجلس براساس اولویت صرفه و صلاح کشور اقدام می‌کند

محمد وحیدی، نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان و نایب‌رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با هم‌میهن موضوعات مطرح‌شده توسط برخی از نمایندگان منتخب دوره دوازدهم مجلس درباره دادن تسهیلات به نمایندگان و گرفتن تسهیلات از سوی نمایندگان را بررسی کرد که در زیر می‌خوانید.

*‌به نظر شما چه اتفاقی افتاده که دادن تسهیلاتی مانند خانه و خودرو که روال عادی مجلس است، از سوی برخی از نمایندگان دوره دوازدهم به‌عنوان یک مطالبه مطرح شده است؟

این بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. ایام انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس نزدیک است و برخی از افراد که مدعی کسب جایگاه‌هایی در مجلس و هیئت‌رئیسه هستند، معمولاً با وعده‌هایی نسبت به نمایندگان شروع می‌کنند به تبلیغات و با نمایندگانی شروع می‌کنند که از شهرستان‌ها می‌آیند و مشکلاتی دارند و البته تجربه نمایندگی ندارند و از روند کار کمتر اطلاع دارند. به نظر من این روش کارایی خود را از دست داده است.

ضمن آنکه این افراد آنقدر در گذشته تندرو بوده‌اند که با دادن امکانات به نمایندگان شهرستان‌ها مخالفت می‌کردند و الان مدعی حامی نمایندگان شهرستان‌ها شده‌اند. این دوگانگی در رفتار و گفتار آنها را حاکی از آن می‌دانم که می‌خواهند رای نمایندگان را برای عضویت در هیئت‌رئیسه کسب کنند. بعد از آن هم یا حرف‌هایشان را فراموش می‌کنند یا زیر آن می‌زنند. اما این حرف‌ها روی نمایندگان شهرستان‌ها تاثیری ندارد. نمایندگان مجلس حتماً با اولویت صرفه و صلاح کشور اقدام می‌کنند.

*‌به نظر شما نمایندگان مجلس باید چه اولویت‌هایی را در نظر بگیرند؟

مباحث اساسی مانند مسائل معیشتی و اقتصادی مردم باید در اولویت‌های مجلس باشد و اینکه مجلس جایگاه خود را در رأس امور حفظ کند. ضمن آنکه باید فراکسیون یا کمیسیون آینده با اولویت را تشکیل دهد. با توجه به هوش مصنوعی دنیا تبدیل شده به نظام داده‌ها و اطلاعات. اگر مجلس توجهی به این داده‌ها در سطح بین‌المللی و ملی نداشته باشد، حتماً مجلسی خواهد بود که با شکست مواجه می‌شود. به نظرم نمایندگان دچار این افراط و تفریط نمی‌شوند.

*‌شما می‎گویید این مسائل تبلیغی است؛ به نظر شما با توجه به اینکه حرف این افراد گاهی دو تا شده است؛ چرا این افراد نگران جامعه، اذهان عمومی و مردم نیستند؟

اگر این افراد نگران جامعه بودند به سمت اصل قرار دادن مشارکت مردم بودند. وقتی این افراد با حداقل رای وارد مجلس شده‌اند برایشان مهم نیست که اکثریت جامعه راجع به آنها چه فکری می‌کنند. فضای انتخابات نشان داد افرادی که وارد گردونه شدند، برای چنددستگی سیاسی به‌وجود‌آمده و عدم تمرکز روی مسائل اساسی کشور آرای کمتری را کسب کردند و برایشان مهم نیست با چه رویکردی اظهارنظر می‌کنند.

باید بدانیم اولویت اساسی کشور در شرایط فعلی با توجه به پیام رهبر انقلاب در سال 1403 نگاه و شعار سال اقتصادی است. اگر جنگ، جنگ اقتصادی است، نمایندگان نوک پیکان تصمیم‌گیری مسائل معیشتی و اقتصادی مردم قرار می‌گیرند. باید نگاه اولویت‌دار به حفظ نخبگان کشور در حوزه اولویت مجلس باشد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی