| کد مطلب: ۱۵۴۴۳

جلال رشیدی‌کوچی نماینده مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان:

این رفتارها مزورانه است

این رفتارها مزورانه است

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان و عضو امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیز درباره تاکید بر توجه به تسهیلاتی که باید از سوی مجلس به نمایندگان داده شود و ضرورت پیگیری آن از سوی هیئت‌رئیسه که برخی منتخبان مجلس دوره دوازدهم آن را مطرح می‎کنند، با هم‌میهن به گفت‌وگو پرداخت که در ادامه آمده است.

*‌برخی از نمایندگان دوره دوازدهم مجلس به ضرورت تامین نمایندگان از سوی هیئت رئیسه مجلس تاکید می‎کنند؛ آیا در حال حاضر بی‌توجهی درباره نمایندگان رخ داده که این نگرانی از سوی افرادی که پیشتر معترض به استفاده نمایندگان از تسهیلات بوده‌اند، بیان شده است؟

حدیثی داریم با این مضمون که؛ «آنچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند.» اگر رفتار ما در برخورد با یک مسئله ثابت دوگانه باشد، تزویر، ریا و نفاق است. اگر قرار است که خودرو یا مسکن برای نماینده مجلس تهیه شود باید برای نمایندگان تمام ادوار تهیه شود. نباید بگوییم چون آقای فلانی رئیس مجلس است خوب نیست و وقتی قرار است من به آنجا بروم 4 تا نماینده شهرستان که هنوز به حق و حقوق خودشان آگاه نیستند را فریب بدهم تا مرا در مجلس همراهی کنند. این رفتارها، منافقانه و مزورانه است.

*‌یعنی این موضوع برای کسب ریاست مجلس است؟

تمام دعواها، مصاحبه‌ها و افشاگری‌هایی که این روزها در قالب تسویه‌حساب درون‌حزبی و گروهی انجام می‌شود، صرفاً به دلیل عضویت در هیئت‌رئیسه است و لاغیر. یک ذره خشنودی خدا در آن دخیل نیست. بحث رسیدن به قدرت است.

*‌نمایندگان درباره استفاده از امکانات مجلس کمتر صحبت می‌کردند و تمایلی به توضیح آن ندارند اما این موضوع حداقل طی چند دوره اخیر مجلس بحث‌برانگیز شده است، چرا به صراحت پاسخی به مردم داده نمی‎شود؟

به نظر می‌رسد این افراد نمی‌خواهند پاسخگوی مردم باشند. آنها پاسخگوی جمعیت حداقلی که به آنها رای دادند هستند نه اکثریتی که به آنها رای ندادند.

*‌اما تمام جامعه و مردم مجبورند قوانینی که آنها تصویب می‌کنند را رعایت کنند.

مردم باید رای می‌دادند که این افراد وارد مجلس نشوند. من 6 ماه پیش اعلام کردم که مجالس حتی با نیامدن پای صندوق رای هم تشکیل می‌شود؛ فرقش این است که افرادی وارد مجلس می‌شوند که از طرف اکثریت مردم انتخاب نشده‌اند و نگاه حداقلی را در مجلس تبدیل به قانون می‌کنند.

*‌به نظر شما در دوره دوازدهم مجلس تندروی‌ها افزایش پیدا می‌کند؟

حتماً افزایش پیدا می‌کند. چون این جریان برای بقای خود احتیاج به دوقطبی کردن جامعه دارد و به این سمت می‌رود؛ پس تندتر عمل می‌کند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی