| کد مطلب: ۱۵۴۴۵

مسعود پزشکیان نماینده تبریز:

مجلس هر دوره باید به نمایندگان تسهیلات مورد نیاز ارائه دهد

مجلس هر دوره باید به نمایندگان تسهیلات مورد نیاز ارائه دهد

استفاده از امکانات در مجلس توسط نمایندگان از دیرباز وجود داشته و این امکانات مختص به مجلس ایران نیست و اعلام آن درست در آستانه انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس شائبه‌هایی را به وجود آورده است.

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مورد استفاده از امکانات توسط نمایندگان مجلس و دادن تسهیلات به آنها با هم‌میهن به گفت‌وگو نشست که در زیر آمده است:

*‌به نظر شما چرا موضوع «لزوم در اختیار قرار دادن امکانات به نمایندگان توسط مجلس» اینطور پررنگ در رسانه‌ها مطرح می‌شود؛ درحالی‌که در تمام ادوار وجود داشته است؟

در فضای مجازی دیدم که اعلام شده بود یک نفر قول داد که به نمایندگان شهرستان خانه و خودرو بدهد. در گذشته مجلس خانه‌هایی داشت که در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌داد یا کمک می‌کردند که خانه کرایه کنند. نماینده‌ای که از شهرستان می‌آید و درآمد زیادی ندارد و سالم زندگی کرده نمی‌تواند در تهران خانه اجاره کند.

*‌اما هنوز برخی با دادن این امکانات مخالف بودند یا مخالف هستند.

مخالفان این موضوع باید زیر سوال بروند. نماینده باید توانایی زندگی را داشته باشد یا اگر مراجعه‌کننده‌ای داشت بتواند پاسخگوی او باشد. در تمام دوره‌های مجلس این روال و رویه وجود داشته است.

*‌پس چرا موضوعی که در تمام ادوار وجود داشته را باید دوباره اعلام کنند؟

این موضوع مطرح می‌شود تا افراد همدیگر را تخریب کنند. چرا می‌گویند: «خانه و خودرو بدهند.» مگر در ادوار مختلف مجلس این امکانات را به نمایندگان شهرستان‌ها ندادند و قرار است که در این دوره این امکانات فراهم شود؟ حالا هم می‌گویند که یک نفر وعده داده به نمایندگان خودرو می‌دهد. دادن خودرو به نمایندگان اصلاً ربطی به وعده او ندارد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی