| کد مطلب: ۱۵۲۸۷

سرمقاله مطبوعات / جمهوری اسلامی؛

مراقب نفوذی‌های بهانه‌ساز باشید!

مراقب نفوذی‌های بهانه‌ساز باشید!

به گزارش هم‌میهن آنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نسبت به فعالیت نفوذی‌ها برای انحراف افکار عمومی جهان هشدار داد. در این سرمقاله می‌خوانیم:

۱. علیرغم ابراز مخالفت‌های شدید ملت‌ها، دولت و مجامع بین‌المللی، ارتش رژیم صهیونیستی حمله به «رفح» را که تنها نقطه باقیمانده در نوار غزه برای اقامت مردم است آغاز کرده است. این حمله اگر ادامه پیدا کند، فاجعه غزه را به اوج می‌رساند. حساسیت زیادی هم که در برابر تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به «رفح» در سطح بین‌المللی وجود دارد به همین نکته مربوط می‌شود. همه باید تلاش کنند صهیونیست‌ها را از این جنایت بازدارند و مانع به اوج رسیدن فاجعه غزه شوند.

۲. بنیامین نتانیاهو و همدستان افراطی او در رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه تحت تعقیب دادگاه عالی بین‌المللی هستند و این احتمال وجود دارد که حکم بازداشت آنها صادر شود. آنها برای فرار از بازداشت، به دولتمردان آلمانی و انگلیسی متوسل شدند و از سران دولت آمریکا هم درخواست کردند مانع بازداشتشان شوند. وضعیت نتانیاهو در داخل اسرائیل هم بسیار شکننده است و مخالفان او به ویژه خانواده‌های کسانی که گروگان‌ حماس هستند هر روز علیه او تظاهرات می‌کنند و خواستار استعفایش می‌شوند. او می‌داند که اگر استعفا بدهد یا برکنار شود و یا حتی جنگ غزه را بدون پس گرفتن گروگان‌ها متوقف نماید، بلافاصله در خود اسرائیل محاکمه خواهد شد و سرنوشت شومی در انتظارش خواهد بود.

۳. در آمریکا که بیشترین حمایت مالی، تسلیحاتی، سیاسی و تبلیغاتی را از رژیم صهیونیستی می‌کند، شورش‌های اعتراضی دانشجویان و دانشگاهیان علیه جنگ غزه در حال گسترش است. دولت آمریکا هرچند با شدت و بی‌رحمی اقدام به سرکوب این جنبش اعتراضی می‌کند ولی در چند هفته اخیر ثابت شده که قدرت مهار کردن آن را ندارد و این اعتراضات سراسری شده است. به همین دلیل، بایدن و نتانیاهو دچار بحران سختی شده‌اند و راه فراری برای نجات از این کابوس ندارند. دانشگاهیان خواستار قطع حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و توقف جنایات این رژیم هستند.

۴. هم دولت بایدن و هم نتانیاهو و همدستانش راه نجات را در مشغول ساختن افکار عمومی به نقطه‌ای خارج از غزه جستجو می‌کنند تا خود بتوانند اهدافشان را با خیال راحت دنبال کنند. دستگاه‌های تبلیغاتی عریض و طویل غربی و صهیونیستی هم با امکانات فراوان آماده انتقال موج ظاهری بحران از داخل رژیم صهیونیستی، دانشگاه‌های پرجوش و خروش آمریکا و خیابان‌های پر از جمعیت‌های معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت دولت‌های غربی از این رژیم اشغالگر و نامشروع به نقطه‌ای دیگر هستند. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، نتانیاهو با خیال راحت حمله به «رفح» را ادامه خواهد داد، خود را از بازداشت و محاکمه خواهد رهاند و اعتراضات داخلی را نیز مهار خواهد کرد. دولت بایدن نیز فرصت خوبی برای سرکوب کردن کامل جنبش اعتراضی دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا به دست خواهد آورد و نقشه‌های خود را برای خریدن زمان جهت طولانی ساختن عمر دولت نتانیاهو و نجات دادن رژیم صهیونیستی از باتلاق کنونی عملی خواهد کرد.

مطلوب‌ترین هدف برای مشغول ساختن افکار عمومی بین‌المللی از نظر صهیونیست‌ها و دولت آمریکا، ایران است. آنها اگر بتوانند در ایران جریان پرسروصدائی که خوراک تبلیغاتی رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای مشغول کردن افکار عمومی شود به وجود بیاورند، به هدف خود نزدیک خواهند شد. جنایتکاران بین‌المللی همواره جنایاتشان را در زمان‌هائی مرتکب می‌شوند که افکار عمومی جهانی به چیزی مشغول باشد. اکنون بایدن و نتانیاهو به چنین چیزی بشدت نیازمند هستند. آنها در ایران عناصر نفوذی زیادی دارند که وظیفه اصلیشان جریان سازی‌های مصنوعی برای مشغول ساختن مردم به درگیری با همدیگر و جلب کردن توجه افکار عمومی بین‌المللی به این درگیری است. متاسفانه موضوعات بهانه‌ساز که بتوانند ابزاری برای عناصر نفوذی جهت جریان‌ سازی‌های مصنوعی شوند این روزها در کشور ما کم نیستند. همه باید حساسیت زمان را درک کنند و راه‌ها را بر عناصر نفوذی ببندند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی