| کد مطلب: ۱۱۲۳۴

چهره‌ها

Coalition_Council_of_Islamic_Rev شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

با هیچ‌کس تعارف نداریم

امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه انتخابات شورای ائتلاف گفت: «با مصوبه این کارگروه و تاکید رئیس شورای ائتلاف و اعضا، در فرآیند تنظیم لیست شورا برای مجلس دوازدهم تبعیضی میان کاندیداها و نمایندگان فعلی وجود ندارد و براساس بررسی‌های صورت‌گرفته بر برنامه، عملکرد و کارنامه به لیست نهایی خواهیم رسید.» وی تاکید کرد: «این تصمیم و تاکید بر آن به دلیل این است که کاندیداها و مردم بدانند ما به‌دنبال کارآمدی افزون‌تر هستیم و در این مسیر با هیچ فردی تعارف نداریم. ما باید بتوانیم با تقویت نقاط قوت و رفع نواقص، مجلس کارآمدتر تشکیل دهیم.»

آملی لاریجانی

دشمن به دنبال ایجاد یأس بین مردم

صادق آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با مردم چالوس اظهار کرد: «همه می‌دانیم که وضعیت معیشتی مردم دشوار است. بر مسئولین واجب است برای برطرف کردن مشکلات از خود مایه بگذارند و جهادگونه عمل کنند». وی با تاکید بر اینکه انتخابات مهمی در پیش است، خاطرنشان کرد: «دشمن دائماً در حال ترویج یأس و ناامیدی در بین مردم است اما مردم ما با بصیرت هستند و نباید بگذاریم دشمن به کمترین خواسته خود برسد.» وی  در ادامه افزود: «همه ما باید نسبت به تبیین این موضوع تلاش کنیم. غیر از واجبات معنوی واجبات دیگری از جمله واجبات اجتماعی و سیاسی هم هست و این تبیین به اقتدار جمهوری اسلامی کمک می‌کند. بنا بر گفته مراجع بزرگ ما هرگونه اضرار و تضعیف این نظام حرام است. همه ما باید در پای صندوق‌های رای شرکت کنیم کشورهای غربی و نظام سلطه امروز تا می‌توانند بر جمهوری اسلامی فشار وارد می‌کنند اما مسلماً با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای از این فشارها ناامید و پشیمان خواهند شد.»

image حزب ندا

بیانیه حزب ندای ایرانیان درباره انتخابات

حزب ندای ایرانیان در استقبال از سخنان رهبری در مورد انتخابات، بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «اسفندماه امسال در شرایطی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که بخش‌هایی از جامعه همچنان نسبت به حضور در انتخابات مردد و از تاثیرگذاری انتخابات بر سرنوشت کشور ناامید شده‌اند.» در ادامه این بیانیه آمده است:«حزب ندای ایرانیان به‌جد معتقد است، صرفاً وقتی می‌توان تغییری در شرایط ایجاد کرد که توصیه‌های رهبری عملیاتی شود، از همین رو، حزب ندای ایرانیان، عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را رصد خواهد کرد. بدیهی است در این باره با هیچ شخص و نهادی مماشات نخواهیم داشت. امید آنکه با اجرای صددرصدی این توصیه‌ها امکان حضور و رقابت برای همه دیدگاه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی فراهم شود و هیئت‌های نظارتی و شورای نگهبان در رویه‌های گذشته خود که تنها امکان حضور افرادی با دیدگاه‌های خاص و همسو را فراهم می‌کردند، تجدیدنظر کنند.»

مجمع روحانیون مبارز تهران

جلسه مجمع روحانیون و مجمع محققین در حرم امام

در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) و تولد امام خمینی جمعی از اعضای مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در حرم امام خمینی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جلسه مشترکی را برگزار کردند. این جلسه با حضور چهره‌هایی همچون سیدمحمد خاتمی، سیدحسن خمینی، محمد موسوی‌خوئینی‌ها، محمدعلی ابطحی، مجید انصاری و دیگر اعضای مجمع برگزار شد. در این جلسه حضار دیدگاه‌‌های خود را در خصوص مسائل جاری کشور بیان کردند. ابراز نگرانی شدید از تداوم تورم و رکود و سختی معیشت مردم خصوصاً اقشار ضعیف جامعه و نیز ناترازی‌های نگران‌کننده در عرصه‌های مختلف، گسترش دین‌گریزی در جامعه، بیان دیدگاه‌ها در خصوص نقش دین و روحانیت در جهان امروز و فردا، تأکید بر وحدت و هماهنگی روحانیون نواندیش حول محور اندیشه امام و نگاه اجتهادی ایشان و نگرانی‌ها از شیوه حکمرانی که همه امور به نام روحانیت انجام می‌شود و نظرات مختلف در مورد بحث انتخابات از محورهای مهم سخنان اعضای جلسه بود.

spotnik علم الهدی

مردم باید در انتخابات شرکت کنند

سیداحمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد در خطبه نمازجمعه این هفته درباره انتخابات گفت: «دشمن هم‌اکنون در تلاش برای فراگیرکردن زمزمه‌هایی است که متأسفانه برخی افراد هم به آن دامن می‌زنند. دشمن القا می‌کند مشارکت مردم در انتخابات امسال فراگیر نخواهد بود زیرا وضع معیشت مردم خوب نیست. این یکی از همان مصادیق ناتوانی دشمن در مردم‎شناسی است. این ملت کجا برای امور عبادی سیاسی خود چشم به معیشت داشته است؟» وی افزود:«در دوران دفاع مقدس هم وضع معیشت مردم خوب نبود اما قهرمانانی از این ملت برای دفاع از مملکت و اسلام و قرآن جان‌شان را تقدیم کردند. تاریخ ایران اسلامی این را ثابت می‌کند. اتفاقاً برعکس این ادعا صادق است. اگر مردم مشکل معیشتی دارند، باید در انتخابات شرکت کنند. در غیر این صورت معلوم نیست چه کسی بر سرنوشت این ملت مسلط می‌شود و چه سیاستی را در پیش می‌گیرد.»

arafi_-alireza آیت الله اعرافی

در مقوله زن طلبکار عالم هستیم

علیرضا اعرافی، امام‌جمعه قم در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: «نماد زن مسلمان و زن پیشرو و پیشگام در عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها است و در منطق ما در مقوله زن، طلبکار عالم هستیم و مدعی هستیم تمدن غرب در بسیاری از موارد راه را اشتباه رفته است که حوزه زن و خانواده از جمله آنان است که افسارگسیختگی شهوانی در راستای از بین بردن بنیان خانواده است.» وی افزود: «در منطق انقلاب اسلامی امروز ما مدعی هستیم و این نگاه، راه را برای تحصیل زنان و دختران در آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه گشوده و آمارها در این عرصه، در سطح بالایی است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی