| کد مطلب: ۱۰۷۶۷

چهره‌ها

bagheri-ali علی باقری

یکدست‌سازی پژوه ناممکن است

علی باقری، عضوفعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مضرات و مزایای تجربه یکدست‌سازی بعد از دو سال گفت: «به شکل کلی معتقدم، تجربه یکدست‌سازی در ساختار مدیریت اجرایی و سیاسی کشور نشان داد که اساساً ادامه این رویه امکان‌پذیر نیست. یعنی از درون آن حاکمیت یکدست‌شده، همان‌طور که در شرایط فعلی ملاحظه می‌شود، تقسیمات جدیدی رخ می‌دهد که آن یکدستی را از بین می‌برد.» او ادامه داد: «این در گذشته هم مشاهده شده است. در دوره آقای احمدی‌نژاد که با مجلس هشتم و نهم هم‌زمان بود، ملاحظه کردید اختلافی که بین مجلس و دولت آن زمان در سال و ماه‌های آخر پیش آمد، شاید جلوه‌هایش را کمتر در تاریخ سیاسی بعد از انقلاب دیده بودیم. بنابراین پروژه یکدست‌سازی در ساختار سیاسی کشور پروژه ناممکنی است و تنها نتیجه‌اش این می‌شود که جامعه از بخش‌های قابل‌توجهی از ظرفیت‌های مدیریتی و سیاسی کشور محروم می‌شود.» 

Mohajeri_Nima-Mokhtari محمد مهاجری

دولت‌های ضعیف و فسادهای عمیق

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصول‌گرا در کانال تلگرامی خود در واکنش به فساد چای نوشت: «وزیر اقتصاد با حرف‌های ناشیانه‌اش، نقش دولت متبوع خود در فساد 4/3میلیارد دلاری چای را برملا کرد. او با بیان اینکه موضوع این پرونده جدید نیست و یک کمپین رسانه‌ای روی آن سوار شده، خواست سروته قضیه را با انداختن تقصیر به گردن رسانه‌ها، هم بیاورد، که موفق نشد.» او در ادامه نوشت: «فساد در همه دولت‌ها وجود داشته اما در دولت‌هایی که ضعف مفرط مدیریتی دارند عمیق‌تر می‌شود و مفسدین با کلاه گذاشتن بر سر مسئولین به اهداف خود می‌رسند. هم فساد چای دبش و هم فساد بابک زنجانی در ناتوان‌ترین دولت‌ها پا گرفت.» مهاجری در پایان نوشت: «واقعیت این است که اگر متهم اصلی این پرونده دولت قبل می‌بود، نه آقای رئیسی و نه تیم رسانه‌ای دولتش تاب مستوری نداشتند و بارها آن را پیراهن عثمان می‌کردند. دولت اعلام کرده تعدادی از مدیران مقصر در این فساد را برکنار کرده. این اقدام البته لازم بوده اما به نظر می‌رسد برکناری در رده‌های پایین ضعیف‌کشی است.»

roohi_javad جواد روحی

آخرین خبر از پرونده مرگ جواد روحی 

مجید کاوه،  وکیل اولیای دم جواد روحی، متهمی که چندی قبل در زندان نوشهر جان باخت در توئیتر خود نوشت:«‌با وصول نظریه پزشکى قانونى، بررسى نتایج سم‌شناسى و تحقیقات معموله توسط ضابط خاص، علت فوت جواد روحى در بند سلامت زندان نوشهر، عوارض ناشى از کاهش سطح هوشیارى به‌دنبال تداخلات دارویى اعلام شده.» او ادامه داد: «لذا پرونده‌اى علیه رئیس زندان نوشهر، بهیار و احدى از نگهبانان آن زندان تشکیل و به شعبه اول بازپرسى دادسراى عمومى و انقلاب مرکز استان ارجاع که با صدور قرار تأمین کیفرى متهمین و اعلام شکایت موکلین(اولیاءدم مرحوم ‎جواد روحى) تحت عنوان قتل نفس، درحال رسیدگی‌ است»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی