| کد مطلب: ۱۱۲۹۹

زیر سوال بردن افزایش تعرفه اینترنت عجیب است

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پاسخ به گزارش «وعده‌های الکی» منتشرشده در صفحه ۱۶ روزنامه‌‌ هم‌میهن به تاریخ ۹/۱۰/۱۴۰۲،  جوابیه‌ای ارسال کرده است که در ادامه می‌آید:

در بخشی از این گزارش ادعا شده است که تعرفه‌ها بیش از سقف اعلامی افزایش داشته‌اند و برهمین‌اساس ادعاشده که بسته 15 گیگی که قبلاً 62000 تومان بوده، اکنون با قیمت 118000 تومان در دسترس است. این درحالی‌است که همین بسته اکنون با تعرفه 83500 تومان روی وبسایت همراه اول و ایرانسل قابل خرید است و این یعنی افزایش تعرفه در سقف همان 34 درصد اتفاق افتاده است.

در ادامه، درصد افزایش تعرفه را مورد بحث قرار داده و بیان‌شده، حقوق کارمندان در سال جاری 20 درصد افزایش یافته، ولی در مقابل تعرفه اینترنت 34 درصد رشد داشته است. دراین‌خصوص باید توجه داشت چندین سال است که تعرفه اینترنت افزایشی نداشته و اگر در سنوات گذشته هرسال درصد کمی به آن افزوده می‌شد، اکنون نیازمند افزایش 34 درصدی هم نبود، لذا زیرسوال‌بردن افزایش 34 درصدی تعرفه آن هم پس از حدود 6سال ثابت‌ماندن آن، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. 

پس از آن به اختلاف نرخ ترافیک داخلی و خارجی اشاره شده است که دراین‌خصوص باید به اطلاع رسانیده شود که سیاستگذاری و تصمیم‌گیری دراین‌زمینه برعهده شورایعالی فضای مجازی است و این شورا طی سنوات گذشته، مصوباتی را جهت مزیت‌بخشی به ترافیک داخلی نیز ابلاغ نموده است.

در ادامه نیز به لزوم توسعه زیرساخت‌ها برای دسترسی ارزان‌تر و باکیفیت‌تر کاربران به اینترنت اشاره شده است که ضمن تایید این نگاه، اجرای اقدامات گسترده زیرساختی در دست اقدام توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم را نمی‌توان نادیده گرفت. هدف‌گذاری ایجاد 20میلیون پوشش فیبرنوری تا پایان دولت که تاکنون بیش از پنج‌میلیون خانوار تحت‌پوشش قرار گرفته‌اند، افزایش ظرفیت شبکه مادر مخابراتی کشور، توسعه فناوری نسل پنجم تلفن همراه و... از مهمترین این اقدامات است که در نوع خود بی‌سابقه هستند. علاوه‌براین، برای اولین‌بار است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مقابل این افزایش تعرفه اینترنت، تعهداتی را جهت بهبود کیفیت شبکه موبایل (مانند افزایش 30 درصدی سرعت، رسیدن به پوشش 96 درصدی اینترنت نسل چهارم، تحت‌پوشش قرار گرفتن حداقل 10درصد از جمعیت کشور از اینترنت نسل پنجم و...) از اپراتورها اخذ کرده و حتی این تعهدات را ضمیمه پروانه فعالیت آنها کرده تا از ضمانت اجرایی لازم هم برخوردار باشد. در کنار این تعهدات اپراتورها که عموماً موجب بهبود شرایط در لایه دسترسی خواهد شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اقدامات زیرساختی گسترده‌ای را در سایر لایه‌های شبکه (مانند هسته و انتقال) در دست اقدام دارد تا ان‌شاءالله توسعه هم‌زمان اجزای مختلف شبکه، منجر به افزایش کیفیت چشمگیر تجربه کاربری هموطنان عزیز شود. در کنار همه این اقدامات، سازمان تنظیم مقررات با ارسال پیامکی از همه کاربران اینترنت همراه خواسته است تا از 12 دی‌ماه با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، یکی از شماره‌های ثبت‌شده به‌نام خود را برای فعال‌سازی بسته رایگان اینترنت اهدایی ازسوی دولت انتخاب نمایند.  سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز بر فرآیند افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت نظارت دقیقی دارد و چنانچه هریک از هموطنان عزیز با افزایش قیمتی بالاتر از 34 درصد مواجه یا با حذف بسته‌ای مواجه شدند، کافی‌است موضوع را به سامانه شبانه‌روزی 195 اطلاع دهند تا به‌صورت فوری و خارج از نوبت رسیدگی شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی