| کد مطلب: ۲۳۹۲۵

جبلی: صدا و سیما 72 درصد مخاطب دارد، نقدهای غیرمنصفانه می‌تواند دلایل دیگر داشته باشد

جبلی: صدا و سیما 72 درصد مخاطب دارد، نقدهای غیرمنصفانه می‌تواند دلایل دیگر داشته باشد

پیمان جبلی معتقد است مخاطبان صدا و سیما بیش از عددی هستند که از سوی ایسپا اعلام شده است.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی هم‌میهن آنلاین در واکنش به نظرسنجی‌های منتشر شده درباره میزان مخاطب صدا و سیما گفت: «نظرسنجی که براساس آن، میزان مخاطبان رسانه ملی نزدیک به ۷۰ درصد اعلام شد، ربطی به مرکز تحقیقات صدا و سیما نداشت و ایسپا آن را انجام داده بود. بحث ما این بود که این مرکز نظرسنجی معتبر، وقتی میزان مخاطبان صدا و سیما را ۷۰درصد اعلام می‎‌کند، هیچ برجستگی در رسانه‌ها پیدا نمی‌کند و در رسانه‌ها منعکس نمی‌شود اما زمانی که همین مرکز، متناسب با جامعه آماری محدود ( دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دولتی دانشگاه‌های تهران) آماری را از مخاطبان منعکس می‌کند، به صورت ناقص برجسته می‌شود. »

او ادامه داد: « عرض ما این بود که منصفانه برخورد شود، اصلا مرکز تحقیقات صدا و سیما به عنوان یک مرکز معتبر با سابقه بیش از ۵۰ سال، از نظر منتقدین ممکن است معتبر نباشد. »

جبلی در پاسخ به این سوال که آیا این ۷۰درصد پای تلویزیون صدا و سیما می‌نشینند، گفت: « این را باید از ایسپا سوال کنید. از نظر ما مخاطبان صدا و سیما ۷۲ درصد هستند. معیارهای علمی، مخاطب برنامه‌های صدا و سیما و رادیو و تلویزیون هم در دنیا مشخص است.»

 

او در واکنش به انتقادات مطرح شده، گفت: « جلوی انتقاد و اعتراض را که نمی‌توان گرفت. بعضی از این نقدها منصفانه است که ما از آن استقبال می‌کنیم و خودمان هم به نقض‌هایی که داریم واقف هستیم اما برخی نقدهای غیرمنصفانه که دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد به نظرمان سازنده نیست و به لحاظ اخلاقی شاید درست نباشد که مطرح شود.»

رئیس صدا و سیما درباره همراهی صدا و سیما با دولت مسعود پزشکیان گفت: «وظیفه صدا و سیما همراهی با تمام دولت‌هاست. من همین هفته تمام سوابق همکاری صدا و سیما با همه دستگاه‌های عضو دولت را به صورت مکتوب در اختیارشان قرار دادیم و خواهش کردیم که توافق کار مشترک برای فرهنگ‌سازی و کمک به وظایف دستگاه‌های دولتی و وزارت‌خانه‌ها بازتعریف شود. ما آمادگی صد در صد برای همکاری با دولت را اعلام کرده‌ایم.

*خبرنگار: نسترن فراهانی 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی