| کد مطلب: ۲۰۶۲۹

دیدارهای دبیر شعام در روسیه

دیدارهای دبیر شعام در روسیه

علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس به سن‌پترزبورگ سفر کرده است، روز پنجشنبه با رؤسای جمهوری روسیه و بلاروس و وزیر خارجه چین دیدار کرد.

در ملاقات با پوتین که در اقامتگاه تابستانی رئیس‌جمهور روسیه در سن‌پترزبورگ انجام شد، طرفین درباره همه مسائل مرتبط با روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند. در این دیدار که با حضور سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه برگزار شد، احمدیان در آغاز سخنان خود در این دیدار، سلام مقام معظم رهبری را به رئیس‌جمهور روسیه ابلاغ کرد.

احمدیان در ادامه با اشاره به آغاز به کار دولت جدید در ایران، تاکید کرد که رویکرد توسعه مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در دولت مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ادامه خواهد داشت.

همچنین الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در دیدار با علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مینسک از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران برای سفر به بلاروس دعوت کرد. لوکاشنکو گفت: «ما با ایران در وضعیت یکسانی قرار داریم و از این بابت پشیمان نیستیم. آن‌ها (غرب) تلاش می‌کنند در رسانه‌ها به ما افترا بزنند. ما باتجربه‌ایم و متوجه این موضوع هستیم؛ یک مقابله اطلاعاتی، حتی شاید با ابزارهای جنگ اطلاعاتی در جریان است.

با این حال، ما در مقابل تحریم‌ها و دیگر فشارها ایستاده‌ایم.» رئیس‌جمهور بلاروس به احمدیان گفت: «لطف کنید و آرزوها و تبریک من را به رئیس‌جمهور، و سلام و تبریکات صمیمانه‌ام را به آقای خامنه‌ای، رهبر ایران ابلاغ کنید.» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پس از دیدار با لوکاشنکو در جمع خبرنگاران گفت: «ایران و بلاروس همواره دوست بوده‌اند و روابط دوجانبه نزدیک به اتحاد است.» در طی این مذاکرات، الکساندر لوکاشنکو بر ضرورت تداوم این روابط و مبنا قرار دادن آن تاکید کرد و اینکه شاهد قصد دو طرف برای تقویت روابط بودیم.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی