| کد مطلب: ۱۷۳۵۴

حمید نوری آزاد شد

حمید نوری آزاد شد

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از آزادی و بازگشت حمید نوری به ایران خبر داد. عمان از تبادل زندانیان میان ایران و سوئد به واسطه این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دولت عمان اعلام کرد که در نتیجه درخواست دولت‌های ایران و سوئد از سلطنت عمان برای میانجیگری در پرونده زندانیان موجود در دو کشور، تلاش‌های عمان منجر به توافق میان دو طرف برای تبادل زندانیان شد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عمان، دیروز شنبه زندانیان دو طرف از تهران و استکهلم به مسقط انتقال داده شدند تا اقدامات لازم برای بازگشت آن‌ها به کشورهایشان انجام شود.

سلطنت عمان از فضای مثبت در مذاکرات دو طرف ایرانی و سوئدی در مسقط تمجید و تاکید کرد که خواهان حل و فصل این پرونده انسانی است.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه نیز در پیامی در شبکه ایکس نوشت: «خرسندم به اطلاع ملت عزیز ایران برسانم آقای حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در بازداشت غیرقانونی به سر می‌برد، آزاد و تا ساعاتی دیگر به کشور بازخواهد گشت. این موفقیت مرهون تلاش همکارانم در قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، به‌خصوص برادر شهیدم دکتر امیر عبداللهیان، می‌باشد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی