| کد مطلب: ۲۳۹۴۰

خاموشی ۲۰ درصد پله‌ برقی پل‌های عابر پیاده در پایتخت

خاموشی ۲۰ درصد پله‌ برقی پل‌های عابر پیاده در پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: اکنون بالای ۸۰ درصد پل‌های عابر پیاده دارای پله برقی در پایتخت فعال و حدود ۲۰ درصد آنها نیز غیرفعال بوده که اغلب به دلیل ناایمن بودن خاموش است.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، هادی حق‌بین روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سطح شهر تهران ۸۰۰ پل و ۱۱۰ پل مکانیزه ساخته شده که این پل‌های مکانیزه دارای ۴۴۸ یونیت است که در سال گذشته حدود ۵۰ درصد پل‌های مکانیزه به دلیل عدم تامین تجهیزات و نقص فنی غیرفعال بود.

وی افزود: در دسته‌بندی‌های انجام شده آن دسته از پل‌هایی که در مجاورت مراکز درمانی، آموزشی و مورد استفاده بیشتر شهروندان است در اولویت اول نوسازی قرار گرفته و تلاش می‌شود در صورت تخصیص اعتبارات لازم بخش عمده‌ای از پله برقی پل‌های مکانیزه نیز در مسیر نوسازی قرار گیرد.

ایمن‌سازی پله برقی پل‌های عابر ادامه دارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طرح ایمن‌سازی پله برقی پل‌های مکانیزه عابران پیاده در پایتخت همچنان ادامه دارد. امسال ۵۱ مورد از پل‌های مکانیزه عابران پیاده نوسازی شده و ۱۴ دستگاه دیگر نیز بزودی نوسازی می‌شود. تلاش داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری ۶۰ دستگاه دیگر از پل‌های مکانیزه نیز نوسازی شود.

معاون شهردار تهران دلیل خاموش پله برقی برخی پل‌های عابران پیاده را موضوع ایمنی اعلام کرد و افزود: در بررسی‌های انجام شده به لحاظ حفظ سلامت شهروندان برخی پل‌هایی که به لحاظ ایمنی با مشکل روبه‌رو بود خاموش و پس از رفع عیوب این پل‌ها راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در طرح نوسازی پل‌های مکانیزه عابران پیاده علاوه بر نوسازی یونیت‌های پله برقی، به لحاظ زیباسازی نیز از معماری ایرانی و اسلامی استفاده شده و تلاش می‌شود از این طریق فضای نامناسب برخی پل‌ها نیز ترمیم شود.

به گزارش ایرنا، خرابی پله برقی پل‌های عابران پیاده یکی از مطالبات جدی شهروندان است و ضروری است که مدیریت شهری اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی