| کد مطلب: ۲۰۶۶۱

ادامه واکنش به انتقال پایتخت

ادامه واکنش به انتقال پایتخت

اولین شهردار تهران پس از انقلاب، در واکنش به صحبت‌های مسعود پزشکیان، رئیس دولت درباره ضرورت انتقال پایتخت گفت: اگر ما نظام سیاسی کشور را حل نکنیم و اقتدار سیاسی و اقتصادی ما بر هم منطبق باشد، فرض کنید شهر تهران را به هر نقطه‌ای که ببرید باز مشکل را به نقطه دیگری منتقل می‌کنید و مشکل اساسی حل نشده است.

محمد توسلی، اولین شهردار تهران پس از انقلاب، در واکنش به صحبت‌های مسعود پزشکیان، رئیس دولت درباره ضرورت انتقال پایتخت در حساب توئیترش نوشت: «موضوع انتقال پایتخت که اخیراً توسط دکتر پزشکیان مطرح شده نیاز به بررسی کارشناسی دارد. راهکار راهبردی به جای انتقال پایتخت تمرکززدایی و توزیع قدرت سیاسی و سپردن کارِ مردم به دست مردم است. ایران با ٣٩ بار جابه‌جایی پایتخت بیشترین تجربه را در سطح همه کشورهای جهان دارد.»

پیش از این رئیس دولت چهاردهم درباره ضرورت جابه‌جایی مرکزیت سیاسی و اقتصادی کشور سخن گفت و اعلام کرد که «چاره‌ای نداریم جز اینکه مرکزیت اقتصادی و سیاسی کشور را به جنوب و نزدیک دریا منتقل کنیم.»

محمد توسلی، اما پیش از این درباره ماجرای انتقال پایتخت صحبت کرده بود. یکی از آنها مربوط به مصاحبه‌اش با سایت شفقنا در تابستان سال ۹۷ است. او گفته بود: «اگر ما نظام سیاسی کشور را حل نکنیم و اقتدار سیاسی و اقتصادی ما بر هم منطبق باشد، فرض کنید شهر تهران را به هر نقطه‌ای که ببرید باز مشکل را به نقطه دیگری منتقل می‌کنید و مشکل اساسی حل نشده است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی