| کد مطلب: ۱۹۸۱۱

احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان:

در موضوع خانواده با روش‌های سنتی به جایی نمی‌رسیم

در موضوع خانواده با روش‌های سنتی به جایی نمی‌رسیم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پنجمین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پرداختند و درنهایت به احمد دنیامالی رأی اعتماد دادند، مثل همه وزرای دیگری که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری آنها را برای کابینه‌اش به مجلس معرفی کرده بود.

ابتدای جلسه، احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد و در ادامه صدیف بدری، نماینده اردبیل در مجلس گفت که باتوجه به سوابق درخشان آقای دنیامالی در بخش‌های مختلف، او فردی توانمند در این وزارتخانه محسوب می‌شود؛ منتها وزارت ورزش و جوانان یکسری مشکلات دارد که باید برای رفع آن اهتمام داشت: «یکی از این موارد، موضوع نزدیکی سرانه‌های ورزشی محروم و کم‌برخوردار به میانگین کشوری است که چنین چیزی در برنامه‌های آقای دنیامالی نیامده است.»

در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی حمیدرضا عزیزی به‌عنوان مخالف احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: «سهم ورزش در تولید ناخالص ملی کم است و باید افزایش پیدا کند. علاوه بر آن در برنامه وزیر پیشنهادی، رفع وابستگی بودجه‌های ورزشی به منابع دولتی آمده که این موضوع با وضعیت مناطق محروم تعارض دارد که باید رفع شود.»

نماینده اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی گفت: «شاهد افول جایگاه رقابتی ایران در رقابت‌های بزرگ ورزشی هستیم که نمونه آن کاهش حضور ورزشکاران در المپیک است. انتظار می‌رود که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه‌ای در این مورد داشته باشد.»

حمیدرضا گودرزی، نماینده مردم الیگودرز اما به‌عنوان موافق با بیان اینکه «آقای دنیامالی از مدیران وقت‌گذار، کارکشته و پیگیر است»، گفت: «آقای دنیامالی دارای سال‌ها تجربه و شناخت عمیق از حوزه وزارت ورزش و جوانان است و به‌عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود. وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان می‌تواند در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه تحول ایجاد کند.» 

در ادمه جلسه، مهرداد گودرزوندچگینی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در سخنانی به‌عنوان موافق با بیان اینکه «امروز فصل مشترک دولت و مجلس در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم منویات مقام معظم رهبری است»، گفت: «امانتداری آقای دنیامالی در ۴۵ سال گذشته برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه ولی فقیه در کشور روشن است و او انسانی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است. باید از آقای دکتر پزشکیان تشکر کنیم که چهره‌ای که هم عمرانی و ورزشی است و هم می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند، به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در جریان جلسه علنی چهارشنبه مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت که الحمدلله دنیامالی امتیاز بالایی دارد. مقبولیت ایشان در جامعه ورزشی بالاست. ایشان نه‌تنها تجربه و سابقه کار در حوزه ورزش کشور داشتند، بلکه خودشان هم ورزشکار و هم اهل ورزش هستند، همچنین اهل تعامل با نهادهای حاکمیتی است و همین که ایشان از مجلس دارند به دولت می‌روند ـ البته با دعوت رئیس‌جمهور، نشان‌دهنده این موضوع است: «اما ایشان خودشان داوطلب نبودند. دنیامالی به‌عنوان یک چهره ورزشی و اهل شناخت در حوزه ورزش، در حوزه اشراف خوبی دارند.»

احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش هم بعد از شنیدن سحنان نمایندگان، در دفاع از برنامه‌های خود گفت که باتوجه به فاصله زمانی معرفی به مجلس و موعد حضور در کمیسیون‌ها با بهره‌گیری از جامعه دانشگاهی و اساتید ورزشی و نقشه راه ورزش و جوانان تقدیم نمایندگان شد. او خانواده‌محوری را یکی از محورهای اصولی برنامه‌هایش دانست و گفت که نمی‌توان با روش‌های سنتی به دستاوردی برسیم بپذیریم نسل جدید نیازهای متفاوتی دارد که پاسخگویی به آن با شناخت دقیق و طراحی برنامه‌ تحولی با جلب مشارکت جوانان در فرآیند تصمیم‌ساز و با رعایت اصول و قوانین امکان‌پذیر است: «باید وزارت ورزش فرازوفرودهای جاری و معمولی را نگاه کند لذا اینکه تصور شود با مصوبه و سند می‌توان مشکل جوانان و نوجوانان را حل کرد، تصور نادرستی است. ازاین‌رو وزارت ورزش و جوانان با پیگیری دقیق ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی می‌توانند در حل مشکلات جوانان به بهترین شکل عمل کنند و باعث افزایش رضایت جوانان شود.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی