| کد مطلب: ۱۴۰۴۹

تشدید بارش‌ها از فردا و هشدار به مسافران نوروزی

تشدید بارش‌ها از فردا و هشدار به مسافران نوروزی

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تشدید بارش‌ها طی روزهای آتی، از مسافران خواست با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، ایسنا نوشت:

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با هشدار درباره تصادفات نوروزی از هموطنانی که طی روزهای آتی قصد سفر دارند درخواست کرد که با توجه به هشدارهای هواشناسی و تشدید بارش‌ها طی فردا و پس‌فردا وضعیت راه‌ها را از قبل چک کنید و با تجهیزات کامل و ایمن رانندگی کنید تا شاهد اتفاقات تلخ نباشیم.

مرتضی مرادی پور با اشاره به آمار تصادفات نوروزی امسال و درخواست از مسافران نوروزی برای رعایت نکات ایمنی در طول سفر و حین رانندگی گفت: ۱۰ روز از طرح نوروزی ۱۴۰۳ می‌گذرد و طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی ۱۰ درصد کاهش تردد داشتیم و طبق اعلام همکارانمان در جمعیت هلال احمر  ۱۹ درصد کاهش عملیات امداد و نجات داشتیم.

وی با ابراز نگرانی از امار تصادفات نوروزی گفت: در این مدت ۵۶۶ نفر فقط توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۲۴ عملیات نجات و رهاسازی از خودروهایی که به شدت در تصادفات آسیب دیدن فقط توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است. این دو نکته نگرانی‌ها را با توجه به بازگشت مسافران در موج اول و سفرهای موج دوم افزایش می دهد بویژه در کریدور مرکزی یعنی استان‌های فارس،  اصفهان و کرمان و کریدور شمالی یعنی استان‌های مازندان و گلستان.

معاون سازمان امداد و نجات از همه مسافران نوروزی درخواست کرد با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و  لغزندگی جاده ها در روزهای پنجم و ششم فروردین که موج جدید بارش‌های را خواهیم داشت لطفا در صورت سفر وضعیت راه‌ها را از قبل چک کنید و با تجهیزات کامل و ایمن رانندگی کنید تا شاهد اتفاقات تلخ نباشیم.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی