| کد مطلب: ۱۱۱۸۰

از جامعه چه خبر؟

karimi_saeed سعید کریمی

معضل تعرفه‌های پزشکی 

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پایین‌بودن تعرفه‌های پزشکی و تاخیرهای بیمه‌ها در پرداخت‌ آن گفت: «تعرفه به پاشنه آشیل ما تبدیل شده که اگر اصلاح نشود، دچار معضل می‌شویم.» به گزارش ایسنا، سعید کریمی ادامه داد: «نمی‌توان خدمتی در مرکز دولتی با مبلغ بسیار پایین انجام داد، ما حداقل باید در حد مصوبات شورایعالی بیمه تعرفه بدهیم که مراکز بزرگ پزشکی ما دچار مشکل نشوند. الان ویزیت یک متخصص قلب در یک مرکز فوق‌تخصصی مانند همین بیمارستان، ۳۷ هزار تومان است که ۳۰ درصد این مبلغ هم برای بیمارستان است و با احتساب مالیات، ۲۰هزار‌ و خورده‌ای به پزشک متخصص می‌رسد که آن‌هم با تاخیرهای چندماهه بیمه‌ها روبه‌رو است. تعرفه به پاشنه آشیل ما تبدیل شده که اگر اصلاح نشود، دچار معضل می‌شویم.» به‌گفته او، پیش‌تر پول‌هایی از محل ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها دست وزارت بهداشت بود که در اختیار بیماران خاص و کاهش فرانشیز و... قرار می‌گرفت که پارسال تمام این بودجه را به دارویاری دادند. ازطرفی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ایجاد شد که دست بیمه است؛ بیمه هم نیازمند اسناد است و ممکن است مشکلاتی رخ دهد. خوب است که بیمه در این بخش حضور دارد، اما ما هم باید پولی برای کمک‌کردن در مواقع خاص داشته باشیم.

560698_383 خون

نیاز بیشتر به ۲  گروه خونی

معاون فنی سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به شرایط ذخایر خونی در کشور باتوجه به فصل سرما، آلودگی هوا و کاهش مراجعات ناشی از آن گفت: «در چندماه اخیر سعی کردیم فراخوان‌های خود را در گروه‌های خونی (- O) و (A +) متمرکز کنیم، اما این بدان‌معنی نیست که به سایر گروه‌های خونی نیاز نداریم.» امیرمسعود ناظمی به ایسنا گفت: «اکنون وضعیت ذخایر خونی در مرحله بحرانی نیست، اما ذخایر در استان تهران متغیر است چون مصرف خون در استان تهران بسیار بالاست. در چندروز اخیر شاهد کاهش مراجعات بودیم و در روزهای آینده هم ممکن است به‌دلیل بروز بیماری‌های فصلی، مصرف آنتی‌بیوتیک و... روند کاهشی مراجعات بیش‌ازاین هم باشد.»

vahidi احمد وحیدی

کارت ملی برای زیر ۱۵ ساله‌ها

وزیر کشور از صدور کارت ملی هوشمند برای افراد زیر ۱۵ سال خبر داد و گفت: «فرآیند صدور کارت ملی برای افراد زیر ۱۵ سال کشور از ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.» به گزارش ایسنا، احمد وحیدی ادامه داد: «این موضوع یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته، چراکه می‌تواند در حوزه گرفتن خدمات برای این افراد تسهیلگری را فراهم کند. ازاین‌رو در ماه‌های آینده این اقدام آغاز خواهد شد. درباره تجمیع کارت‌های ملی و کارت‌های بانکی نیز سازمان ثبت احوال و بانک ملی ایران تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رساندند که فرآیند تجمیع این کارت‌ها نیز در حال دنبال‌شدن است.» او درباره حذف شناسنامه‌ها نیز توضیح داد: «اینکه شناسنامه‌ها با چیز دیگری جایگزین شود در دست بررسی است، اما الزامات و مقتضیاتی دارد. آمادگی از سمت سازمان ثبت احوال وجود دارد، اما باید الزامات مقتضیات آن نیز لحاظ شود. باید این موضوع در مقررات نیز دیده شود. لذا همه موضوعات در اختیار سازمان ثبت احوال نیست. ظرفیت فنی ایجاد شده، ولی باید مقررات نیز متناسب‌سازی شود.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی