| کد مطلب: ۱۰۸۷۵

خبرسازان

goodarzi_fariba فریبا گودرزی

تهرانی‌ها در انتظار باران

کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی قدرتمند به کشور خبر داد.  به گزارش مهر، فریبا گودرزی ادامه داد: «سامانه بارشی در کشور تشدید می‌شود و ما در بیشتر نقاط کشور شاهد بارندگی خواهیم بود.» او ادامه داد: «در جمعه این سامانه بارشی در نیمه‌شرقی کشور فعال خواهد بود، سپس از کشور خارج خواهد شد. شدت بارش‌ها با هشدار نارنجی در استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، بخش‌هایی از اصفهان و آذربایجان رخ خواهد داد. شدت این بارش‌ها سنگین است و به‌همین‌دلیل هشدار نارنجی دارد؛ این بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی می‌تواند به‌شکل برف رخ دهد.»  این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب و هوایی کشور افزود: «در کنار بارش‌ها ما در نیمه‌شرقی کشور وزش باد شدید داریم. میزان آلاینده‌های تهران نیز کاهش یافته‌اند و پنجشنبه شاهد بارش باران و کاهش ۵ درجه‌ای دما خواهیم بود.»

2252172_285

بازداشت شهردار بستان

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دشت آزادگان از بازداشت شهردار بستان خبر داد. به گزارش ایسنا، محسن صادقیان گفت: «پس از دریافت گزارش‌هایی ازسوی شورای اسلامی شهر بستان دائر بر تخلفات صورت‌گرفته در شهرداری بستان، در راستای مبارزه قاطع با فساد اداری، دستور تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی دراین‌خصوص صادر شد.» او افزود: «پس از تکمیل تحقیقات، شهردار بستان به‌اتهام اختلاس موضوع ماده ۵ قانون تشدید مرتکبان اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، تضییع اموال عمومی، موضوع ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی بازداشت و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت راهی زندان شد.» او ادامه داد: «همچنین علاوه بر صدور قرار تأمین بازداشت موقت با لحاظ مواد ۲۴۷ و ۲۵۰ قانون آئین‌دادرسی کیفری، قرار نظارت قضایی به‌مدت شش‌ماه منع از اشتغال در شهرداری بستان صادر شد.» 

mozafari_hekmat-ali حکمت علی مظفری

بازگشت دانشجویان مشکوک به تقلب به کلاس 

رئیس دیوان عدالت اداری درباره وضعیت دانشجویانی که با نظر هیئت‌‌رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری متخلف شناخته می‌شوند، گفت: «رویکرد قانونگذار این است که این افراد «داوطلب» نیستند، بلکه «دانشجو» هستند و هیئت‌رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری، حق رسیدگی دراین‌باره ندارد. بنابراین باید به  کلاس‌های درس‌ خود برگردند. دیوان عدالت هم شروع به صدور آراء دراین‌زمینه کرده است و طبعاً پیگیری می‌کنیم تا آراء اجرا شود.» به گزارش ایسنا، حکمتعلی مظفری ادامه داد: «عمده‌ترین شکایت‌ها مربوط به کسانی است که سر جلسه امتحان، چیزی از آن‌ها کشف نشده است. اینها کسانی هستند که بعد از شروع دوران دانشجویی، بعضاً دانشجو تا  ترم ۷ درس خوانده و سر جلسه امتحان به آن‌ها گفته می‌شود: «شما مشکوک به تقلب هستید و رتبه‌ای که شما آورده‌اید، با خیلی از افرادی که شبهه در تقلب دارند، یکی شده است یا با نمرات مدرسه شما همخوانی ندارد؛ پس معلوم است تقلب کرده‌اید. این موارد را به‌عنوان «دلایل شبهه» مطرح می‌کنند و به هیئت‌تخلفات می‌برند و به فرد مشکوک به تقلب، تکلیف می‌کنند که دو یا سه مورد از مواد امتحانی را آزمون بدهد. حال اگر فرد موردنظر به‌هردلیلی نمره موردنظر را نیاورد محروم می‌شود و می‌آید به دیوان عدالت شکایت می‌کند.» 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی