| کد مطلب: ۲۱۹۶۹

پیام رهبری به مسلمانان جهان:

درکنار لبنان و حزب‌الله بایستید

درکنار لبنان و حزب‌الله بایستید

گمانه‌زنی‌ها مبنی بر شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در بمباران عصر جمعه ضاحیه جنوبی بیروت، با انتشار بیانیه‌ای از سوی این جنبش تبدیل به خبری رسمی شد. سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و رهبر مقاومت اسلامی لبنان در ۶ مهر ۱۴۰۳ و ۲۷ سپتامبر 2024 میلادی توسط اسرائیل به شهادت رسید. سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین علی کرکی، فرمانده جبهه جنوب لبنان نیز در جریان این بمباران به شهادت رسیدند. آن‌طور که رسانه‌ها گزارش دادند، پیکر سیدحسن نصرالله سحرگاه روز شنبه توسط نیروهای حزب‌الله و امدادگران کشف شد. تقریباً تمام اعضای رده‌بالای فرماندهی حزب‌الله در روزهای گذشته توسط اسرائیل ترور شدند.

گروه خبر: گمانه‌زنی‌ها مبنی بر شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در بمباران عصر جمعه ضاحیه جنوبی بیروت، با انتشار بیانیه‌ای از سوی این جنبش تبدیل به خبری رسمی شد. سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و رهبر مقاومت اسلامی لبنان در ۶ مهر ۱۴۰۳ و ۲۷ سپتامبر 2024 میلادی توسط اسرائیل به شهادت رسید. سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین علی کرکی، فرمانده جبهه جنوب لبنان نیز در جریان این بمباران به شهادت رسیدند. آن‌طور که رسانه‌ها گزارش دادند، پیکر سیدحسن نصرالله سحرگاه روز شنبه توسط نیروهای حزب‌الله و امدادگران کشف شد. تقریباً تمام اعضای رده‌بالای فرماندهی حزب‌الله در روزهای گذشته توسط اسرائیل ترور شدند.

خون سیدحسن بر زمین نخواهد ماند

آیت‌الله خامنه‌ای،  مقام معظم رهبری،  ابتدا پیامی در واکنش به وقایع لبنان صادر کردند و ساعاتی پس از اعلام رسمی شهادت دبیرکل حزب‌الله، پیام دوم ایشان منتشر شد. در نخستین پیام آمده است: «کشتار مردم بی‌دفاع در لبنان از سویی بار دیگر خوی درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سویی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ی سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ی یک‌ساله‌ی خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دست‌جمعی زنان و کودکان و مردم غیرنظامی نمی‌تواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار می‌دادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد. بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.»

ایشان همچنین در پیام دوم ضمن اعلام ۵ روز عزای عمومی در پیامی ضایعه درگذشت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند. در بخشی از پیام رهبری آمده است: «مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم با فضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی، جناب سیدحسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. سید عزیز مقاومت پاداش ده‌ها سال جهاد فی‌سبیل‌الله و دشواری‌های آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. در حالی شهید شد که سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بی‌پناه ضاحیه‌ی بیروت و خانه‌های ویران‌شده و عزیزان پرپرشده‌ی آنان بود، همچنان‌که ده‌ها سال برای دفاع از مردم ستمدیده‌‌ی فلسطین و شهر و روستای غصب‌شده و خانه‌های تخریب‌شده و عزیزان قتل‌عام‌شده‌‌ی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود. فیض شهادت پس از این‌همه مجاهدت حق مسلّم او بود. دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ی مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب‌الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چندده‌ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه‌تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، به‌حول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.

سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سیدعباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سیدحسن هم بر زمین نخواهد ماند.»

بیانیه حزب‌الله لبنان

«پس کسانی در راه خدا بجنگند که زندگی دنیا را به آخرت مبادله کنند و هر کس در راه خدا بجنگد و کشته شود یا پیروز شود، پاداش بزرگی به او خواهیم داد. جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است کربلای نورانی در سفر الهی ایمان در رکاب پیامبران و امامان شهید.

جناب سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست که قریب به سی سال در راه آنان بود و در این مدت آنان را از پیروزی تا پیروزی رهبری کرد و جانشین سرور و سالار شهیدان مقاومت اسلامی در سال ۱۳۷۱ شد؛ آزادی لبنان در سال ۲۰۰۰ و تا پیروزی الهی و پایدار در سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار و رستگاری تا نبرد حمایت و قهرمانی در حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین.  مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان‌الله تعالی علیه)، ولی‌امر مسلمین حضرت سیدعلی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سایه‌اش بلند، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تسلیت عرض می‌نماییم. به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد ما، همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان، به جناب آقای سیدحسن نصرالله رضوان، دبیرکل حزب‌الله لبنان تبریک می‌گوییم.  رهبری حزب‌الله به بالاترین، مقدس‌ترین و گرانقدرترین شهید در سفر پرفداکار و شهید عهد می‌بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و مردم استوار و شریف آن ادامه دهد.»

سران سه قوه

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی نوشت: «دبیرکل حزب‌الله لبنان، فخر مسلمانان و اسوه جهاد و مقاومت، شهیدسیدحسن نصرالله به آرزوی دیرینه خود، یعنی نائل آمدن به درجه رفیع شهادت، دست یافت. کلمات در وصف رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، دلاوری‌ها و مجاهدت‌های مداوم او حقیر و ناچیزند. داغی بزرگ بر دل همه مظلومین و مستضعفین عالم نشسته است. حمله تروریستی شامگاه 6 مهرماه صهیونیست‌ها به ضاحیه و فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سیدحسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند و نام «سیدحسن نصرالله» تا ابد در تارک اسلام خواهد درخشید.

ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید. جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند. اینجانب شهادت مجاهد عالی‌مقام، شهیدسیدحسن نصرالله را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. حزب‌الله لبنان بیش از پیش چونان خورشید خواهد درخشید و بی‌شک عَلَم مبارزه با ظالم بر زمین نخواهد ماند که «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ».»

در پیام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس ‌قوه قضائیه نیز می‌خوانیم: «سیدحسن شهید اکنون در جوار رحمت بی‌کران الهی، متنعم است و همراه با سایر شهدای والامقام محور مقاومت میهمان‌خوان مولایش حضرت سیدالشهدا (ع) است.  رحمت و رضوان خداوند بر این سید عالیقدر و مخلص و شجاع باد که سال‌ها در مسیر حق و یاری مظلومان، مجاهدت مخلصانه کرد و دهه‌ها با صهیونیست‌های غاصب و خون‌آشام، نبردی همه‌جانبه و هوشمندانه و سلحشورانه داشت و به کرّات این جنایتکاران را به وادی شکست‌های مفتضحانه کشاند؛ به نحوی که امروز موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر رو به اضمحلال و ازاله است.  این روحانی جلیل‌القدر که نمونه‌ی اعلایی از تربیت‌شدگان اسلام ناب بود؛ لحظه‌لحظه‌ی عمر مبارک خود را به جهاد در راه خدا گذرانید و علم و عمل و صدق و درایت و فداکاری را توأم کرد و سرانجام در راه هدف الهی و مقدس خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز بود به شهادت رسید و به سعادت ابدی نائل آمد.

اگرچه داغ وداع با سید مقاومت، سیدحسن نصرالله عزیز، این سلاله پاک رسول‌الله(ص) و این عبد صالح که بهره‌مند از فضائل کثیر بود، سخت و جانکاه است، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی ‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه‌ی انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد. قدر متیقّن، خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست، عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سیدحسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت.  اینجانب این شهادت افتخارآمیز را که پاداش خداوند به جهاد مستمر آن انسان مخلص و فداکار بود به پیشگاه‌ حضرت‌ بقیة‌الله‌الاعظم‌ ارواحنافداه‌ و محضر مبارک مقام معظم رهبری و امت اسلام و ملت لبنان، خانواده معزز ایشان، به جوانان پاک و عزیز مقاومت به‌ویژه حزب‌الله و ارادتمندان آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت می‌گویم و رحمت و فضل واسعه الهی را برای ایشان مسئلت می‌‎نمایم.»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پیامی نوشت: شهید سیدحسن نصرالله در راه هدف مقدس و الهی خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز و آزادی قدس شریف بود، به شهادت رسید و تا آخرین نفس در جهانی آکنده از ظلم و جنایت و تزویر و فریب، پاسدار آرمان‌های بلند اسلام و ارزش‌های انسانی بود. به او که عمر شریف خویش را صرف مبارزه‌ای مقدس کرد و در نهایت به فیض شهادت و سعادت ابدی نائل آمد، غبطه می‌خورم. شهید سیدحسن نصرالله در عمر پربار و پربرکت خود دستاوردهای بی‌شماری در راه عقب راندن دشمن صهیونیست و تأمین امنیت ملت لبنان و رفع اشغال از آن سرزمین به دست آورد و مسیر آزادی قدس شریف را با هوشمندی و درایت تسهیل کرد؛ او در زمان تهاجم وحشیانه نیروهای تکفیری به مردم منطقه، بزرگترین یار و یاور زنان و کودکان و مظلومان بود و دشمن تکفیری را از تعدی و تجاوز به بی‌پناهان مسلمان یا غیرمسلمان بازداشت.

این شهید عالی‌مقام، الگوی نسل آینده مجاهدان و باورمندان به آرمان مقاومت در سراسر جهان خواهد ماند. راه پرافتخار او که همان راه انبیاء و اولیاء الهی و عموم عدالت‌طلبان و ظلم‌ستیزان جهان بود توسط یاران و دوستداران و شاگردانش در تمام دنیا ادامه خواهد یافت. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان، حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد و همانگونه که ایشان ایستادن در کنار مردم لبنان و حزب‌الله و یاری دادن آنها را بر همه مسلمانان فرض دانستند، ملت مقاوم و سربلند ایران نیز همچون گذشته و با تمام توان در این مسیر در کنار ملت مظلوم و عزیز لبنان خواهد ایستاد و راه روشن آن شهید را ادامه خواهد داد؛ ما به لطف و یاری خدا، تا همیشه هم‌سنگر و هم‌رزم مردم مظلوم و مقاوم غزه و لبنان در میدان نبرد خواهیم بود.

آیات عظام و مراجع تقلید

دفتر آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب‌الله را تسلیت گفتند: «این شهید بزرگ نمونه‌ای از رهبری کم‌نظیر طی دهه‌های اخیر بود که نقشی برجسته در پیروزی بر اشغالگران اسرائیلی در آزادسازی اراضی لبنان ایفا کرد و از مردم عراق با تمام توان در آزاد کردن کشورشان از چنگال تروریست‌های داعشی پشتیبانی کرد همچنین مواضع درخشانی در یاری مردم مظلوم فلسطین اتخاذ و سرانجام زندگی ارزشمند خود را در این راه فدا کرد.»

آیات عظام و مراجع تقلید، نوری همدانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، اعرافی و یعقوبی نیز تا لحظه تنظیم این گزارش با صدور پیام‌هایی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

واکنش معاونان رئیس‌جمهور

در پیام محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور آمده است: «تسلیت در فقدان مرد بزرگی که زندگی خود را وقف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی نمود و در این مسیر مقدس، فرزندان و اعضای خانواده‌اش را تقدیم کرد. جنایات ددمنشانه‌ی رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی‌رحمانه‌ی زنان و مردان و کودکان بی‌گناه، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است. امروز روز آزمون مهم برای همه‌ی جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌ها است که در مقابل این جنایات و نسل‌کشی‌ها چه عکس‌العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه‌ی دفاع از مظلوم یا جبهه‌ی حمایت از ظالمان و متجاوزان از اخلاق و خوی انسانی؟ به سران رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهیم که خون به ناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به‌ویژه سیدمقاومت شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، باعث نابودی آنان خواهد شد.»

محمدجواد ظریف، معاون امور راهبردی رئیس‌جمهور در توئیتر نوشت: «با قلبی اندوهگین خبر شهادت سیدمقاومت، نماد مبارزه با ظلم، پناه مظلومان و ستم‌دیدگان لبنان و منطقه، علامه مجاهد، شهیدسیدحسن نصرالله (رضوان‌الله تعالی علیه) و همراهان ایشان را دریافت کردم. بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت. اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، مردم و دولت شریف لبنان و تمامی نیروهای شریف مقاومت و آزادی‌خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم.»

واکنش وزیر امور خارجه

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می‌برد در بخشی از پیام خود نوشت:‌ «در مکتب اسلام، «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه‌ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهیدسیدعباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سیدحسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند. شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو.»

پیام رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی خاطرنشان کرد: «راه شهید نصرالله پرفروغ‌تر و قدرتمندتر استمرار خواهد یافت و به حول و قوه الهی سرنوشت منطقه و فلسطین عزیز در آینده‌ای نزدیک با اراده پولادین رزمندگان مقاومت و حمایت و همراهی مجاهدان مومن امت اسلامی با پرچمداری حزب‌الله عزیز و رزمندگان سازمان عظیم مقاومت با صلابت رقم خواهد خورد.»

تسلیت تیم اطلاع‌رسانی دولت

الیاس حضرتی، رئیس‌ اطلاع‌رسانی دولت در پیام خود نوشت: «شهادت سرو رفیع مقاومت، بنده صالح خدا، سید‌الشهدا حسن نصرالله را به رهبر انقلاب اسلامی، مردم لبنان و ایران و همه آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم. مسیر مبارزه با ظلم و سیاهی تا پیروزی ادامه دارد و شهادت پایان راه یک مبارز نیست. ‌اگرچه چشمان‌مان غمبار است، اما قلب‌های‌مان را برای ادامه‌ی مسیر متحد خواهد کرد.»

در پیام فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت نیز آمده است: «شهادت جانباخته راه حق سیدحسن نصرالله که سال‌ها صادقانه و جان بر کف در برابر نسل‌کشی رژیم منحوس صهیونیستی ایستاد و اکنون به جمع یاران شهید برحقش پیوسته، ضایعه‌ای برای جهان اسلام است. آنچه طی این مدت بر مردم غزه و بیروت رفت، نشانی است بر رد ادعای آنان که دم از دموکراسی و ‌حقوق بشر می‌زنند.»

شخصیت‌های سیاسی

چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا نسبت به ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان دادند. سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در واکنش به شهادت نصرالله نوشت: «شهید سرفراز و با فضیلت حضرت سیدحسن نصرالله که زندگی مؤمنانه و مؤثر خود را با مقاومت در برابر تجاوز و آدمکشی و اشغال و مبارزه با تبعیض و نسل‌کشی و ستم معنی کرد، اینک به‌دیدار معبود شتافته است ولی دل همه آزادی‌خواهان و حق‌طلبان به‌خصوص ملت شریف و با فرهنگ لبنان مظلوم را سخت به درد آورده است. ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سال‌هاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی این‌بار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر به‌خصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سیدحسن نصرالله است.»

سیدحسن خمینی، تولیت مرقد امام خمینی(ره) با صدور پیامی، اظهار داشت: «شهادت، به تعبیر امام خمینی «هنر مردان خداست» و بنا به نقلی از شهید بهشتی «مقلدان خمینی سرنوشتی جز شهادت ندارند» و تمام مقلدان آن رهبر کبیر آرزوی رسیدن به این درجه عالی را داشته و دارند، اما این جنایت عظیم و نابخشودنی هرگز نباید بی‌پاسخ بماند و حرکت متحد و دقیق جبهه مقاومت را می‌طلبد. امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت‌های بزرگ اروپایی قادر به اینگونه رفتارهای افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی‌گری‌ها شیطان بزرگ است.»

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی اینگونه به شهادت دبیرکل حزب‌الله واکنش نشان داد: «جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ‌افروزی‌‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت مؤثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. ضرورت امروز پرهیز از اختلاف و عیب‌جویی در داخل و تقویت انسجام ملی حول رهبری معظم انقلاب اسلامی است. فعال‌سازی کانال‌های دیپلماتیک دو و چندجانبه، جلب توجه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ترغیب ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و مستقل به حمایت از مقاومت و مقابله و محکوم‌سازی جنایات رژیم صهیونیستی و تقویت بازدارندگی ملی در ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی اولویت کنونی است.»

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات، در واکنش به ترور شهید سیدحسن نصرالله نوشت: «شهادت سیدحسن نصرالله و یاران او و مصیبت‌هایی را که حزب‌الله و مردم لبنان متحمل شده‌اند را تسلیت می‌گویم. جهان ببیند که چگونه بمب‌های خانمان‌براندازی که غرب در اختیار تروریسم دولتی اسرائیل قرار داده‌ بر سر مردم مظلوم غزه و لبنان فرو‌ می‌ریزد، آنها را می‌کشد و از زندگی ساقط می‌کند؟»

علی لاریجانی، مشاور مقام رهبری در پیامی نوشت: «شهادت و عروج ملکوتی مرد بزرگ مقاومت در منطقه، حسن نصرالله قهرمان، به‌دست نامردان کثیف صهیونیست، گرچه برای مجاهدان مسلمان به‌خصوص سلحشوران حزب‌الله لبنان و ملت لبنان بسیار تأثربرانگیز است، فقدان او نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود. اما این رژیم جعلی که به‌صورت آژانس آدم‌کشی درآمده است، در بحران مشروعیت داخلی و بین‌المللی تصمیم گرفته خود را به بی‌کلگی سیاسی و امنیتی بزند تا دستاوردی ناچیز به دست آورد و بتواند رژیم را سرپا نگهدارد.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان نیز در پیامی شهادت دبیرکل حزب‌الله را تسلیت گفت. روحانی نوشت: «حیات بابرکت سیدحسن نصرالله به مجاهدت و مقاومت برای آزادی و استقلال ملت‌های شریف لبنان و قدس گذشت و همان‌طور که تدبیر و پایداری او به اخراج اسرائیل غاصب از جنوب لبنان انجامید، خون پاک و نام زنده و راه پوینده او زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس شریف خواهد شد.»

محمد مخبر، مشاور و دستیار مقام معظم رهبری در پیامی خاطرنشان کرد: «فرمانده بزرگ جبهه حق علیه باطل به آرزوی دیرینه خویش رسید و اکنون او نماد دیگری برای جهان اسلام و همه مبارزان جبهه مقاومت و آزادگان سراسر دنیا برای مردانگی و آزاده‌خواهی در طول تاریخ است.»

علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پیام خود نوشت: «بی‌تردید راه این شهید بزرگوار در مقابله با این رژیم منحوس ادامه خواهد داشت و به لطف الهی، مقاومت مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و آرمان آزادی پویاتر و درخشنده‌تر از همیشه در اندیشه آزادگان جهان ماندگار خواهد ماند و راه این مجاهد فی‌سبیل‌الله و جبهه مقاومت از این پس قدرتمندتر و با عزمی راسخ‌تر ادامه خواهد داشت. سران رژیم جنایتکار صهیونیستی بدانند که با این ترورهای ناجوانمردانه که در سایه حمایت آمریکا و سکوت معنادار مجامع بین‌المللی اتفاق می‌افتد، ذره‌ای از اراده و ایمان مقاومت و مسلمانان در مقابله با ظلم و جنایات این رژیم سفاک کاسته نخواهد شد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی