| کد مطلب: ۲۱۸۶۸

همزمانی سخنرانی نتانیاهو و حمله هوایی گسترده به بیروت

پُرادعای بی‌مخاطب

پُرادعای بی‌مخاطب

نخست وزیر اسرائیل در حالی دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل به فلسطینیان، حزب الله لبنان و ایران حمله کردکه نمایندگان بسیاری از کشورها محل سخنرانی نتانیاهو را ترک کردند.

گروه خبر: نخست‌وزیر اسرائیل پس از چند بار به تاخیر انداختن سفر خود به نیویورک، در نهایت به سازمان ملل رفت و دیروز به سخنرانی خود در مجمع عمومی پرداخت. بنیامین نتانیاهو در بخشی از صحبت‌هایش مدعی شد که قصد سفر به سازمان ملل را نداشته اما به خاطر اتهاماتی که به کشورش زدند، ترجیح داده از این تریبون استفاده کند. نکته جالب توجه در سخنرانی بنیامین نتانیاهو، ترک سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط هیئت‌های نمایندگی کشورهای دیگر بود.

از سوی دیگر، به فاصله ساعاتی پس از سخنرانی نتانیاهو، حمله گسترده اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاد. به گزارش ایسنا، نتانیاهو در سخنانش مدعی شد که اسرائیل «صلح‌طلب و صلح‌ساز» است و فقط می‌خواهد در برابر کسانی که «می‌خواهند ما و تمدن همه‌ ما را نابود کنند» از خود دفاع کند! نخست‌وزیر اسرائیل بخش زیادی از سخنرانی‌اش را به ایران اختصاص داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: اسرائیل وادار شد در ۶ جبهه مختلف از خود دفاع کند، از جمله از خود در برابر ایران. حزب‌الله ۸۰۰۰ راکت به سوی ما شلیک کرد. حوثی‌ها به ما حمله می‌کنند، از جمله حمله اخیر به تل‌آویو. یاران ایران در عراق به ما حمله کرده‌اند. فلسطینی‌های تحت حمایت ایران به ما حمله کرده‌اند. ایران در آوریل مستقیماً از خاک خود با ۳۰۰ موشک و پهپاد و کروز و بالستیک به ما حمله کرد.

نتانیاهو ادعا کرد: پیام ما به تهران این است؛ اگر حمله کنید، حمله می‌کنیم، هیچ مکانی در ایران نیست که دست اسرائیل به آن نرسد. این درباره تمام خاورمیانه صحت دارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از عادی‌سازی روابط اعراب با تل‌آویو سخن گفت و مطابق سنوات قبل مجمع عمومی با ارائه نقشه‌هایی که آنها را «رحمت» و «مصیبت» نام‌گذاری کرده بود، مدعی شد: در صورت عادی‌سازی روابط اسرائیل و اعراب، آسیا به اروپا متصل می‌شود. ولی اگر ایران پیروز شود از اقیانوس هند تا مدیترانه تحت کنترل آنها و متحدان‌شان قرار می‌گیرد که آب‌های بین‌المللی را بسته‌ و تجارت را مسدود کرده‌اند. ایران می‌خواهد افراطی‌گری را به غرب آسیا و ورای آن گسترش دهد، برای همین است که موشک بالستیک می‌سازد.

حمله سنگین اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت

عصر روز گذشته جنگنده‌های اف-۳۵ اسرائیل در یکی از سنگین‌ترین حملات ماه‌های گذشته، ضاحیه جنوبی بیروت را هدف حمله قرار دادند.

منابع امنیتی مدعی شدند که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله، هدف این حمله بوده است. تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر موثقی درباره نتیجه این ترور منتشر نشد اما گفته می‌شود سیدحسن نصرالله در سلامت به‌سر می‌برد. همچنین منابع خبری از ترور هاشم صفی‌الدین معاون اجرایی حزب‌الله خبر دادند که صحت این خبر نیز تا لحظه تنظیم این گزارش تائید یا تکذیب نشد.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی نیروی هوایی اسرائیل در این حمله از بمب‌های ۱۰۰۰ کیلوگرمی سنگرشکن و با توانایی نفوذ به عمق زمین استفاده کرده‌است. در این حمله هوایی ۱۰ ساختمان بلندمرتبه با خاک یکسان شدند.  تصاویر منتشرشده از این حمله نشان‌دهنده بلندشدن ستون‌های بلند دود در آسمان بیروت است. منابع اسرائیلی ادعا کرده‌اند که یکی از مقرهای اصلی حزب‌الله لبنان زیر این ساختمان‌ها قرار داشته‌است.

بلافاصله پس از انتشار خبر این حمله تعدادی از رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که هدف از انجام این حمله ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بوده‌است.

با این حال شبکه کان اسرائیل گزارش داد که مقامات این رژیم از حضور سیدحسن نصرالله در زمان و مکان مورد هدف در ضاحیه جنوبی بیروت، اطمینان ندارند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع امنیتی در حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «سیدحسن نصرالله در یک مکان امن است و آنچه در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود، صحت ندارد.»

سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد که مقر مرکزی حزب‌الله و مرکز فرماندهی این گروه مقاومت در قلب ضاحیه جنوبی بیروت مورد هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

منابع لبنانی اعلام کرده‌اند که این حمله به یک منطقه مسکونی در بیروت انجام شده‌است. المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی خبر داده‌اند که اسرائیل پیش از انجام این حمله واشنگتن را در جریان اهداف خود قرار داده‌است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها