| کد مطلب: ۲۱۴۴۵

سال جدید تحصیلی با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد

باز آمد بوی ماه مدرسه

باز آمد بوی ماه مدرسه

روز گذشته اولین روز از مهرماه بود و به آیین هرساله مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ هم در همین روز برگزار شد. در سال تحصیلی جدید 16/5 میلیون دانش‌آموز در حدود ۵۶۰ هزار کلاس درس حاضر خواهند شد.

امسال اما زنگ آغاز مدارس توسط مسعود پزشکیان، چهاردهمین رئیس‌جمهور کشور در مدرسه دخترانه دکتر حسن عسکری‌شیرازی در منطقه ۱۸ تهران به صدا درآمد. او در این مراسم خطاب به دانش‌آموزان گفت:«اگر ما خوب کار کنیم و بستر برای آموزش شما فراهم شود، فردای کشور از امروز بهتر خواهد شد.

ما تلاش می‌کنیم ساختار آموزش و پرورش را به گونه‌ای درست کنیم تا استاندارد فضا و تجهیزات آموزشی فراهم شود.باید روش آموزش را به گونه‌ای طراحی کنیم تا شما خلاق شوید، با هم همکاری کنید، راه‌حل پیدا کنید، با هم دوست باشید و به فکر مردم باشید تا فردا را بسازید.» پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که مدیران و سیاستگذاران ما باید به این فکر باشند و عدالت و همه امکانات برای همه مردم باید فراهم شود.»

او همچنین گفت:«اگر یاد گرفتید که چگونه با هم کار کنید و دست به دست هم دهید، فردا در کشور می‌توانید با رفاقت و دوستی با دیگران حرکت کنید و جلو بروید و با قدرت کشور را بسازید البته ما باید کمک کنیم تا شما بتوانید این راه را بروید.»

سیده‌فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت هم از دیگر افرادی بود که در مراسم بازگشایی مدارس حاضر شد. او در حاشیه مراسم نواختن زنگ مدرسه‌ای در شرق تهران نگاهی هم به مطالبات فرهنگیان داشت و از پرداخت قسمتی از معوقات فرهنگیان با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه خبر داد. 

او همچنین اعلام کرد که کمیته مشخصی هم برای کاهش ترافیک آغاز سال تحصیلی به‌خصوص در شهرهای بزرگ فعال شده است. او همچنین درباره موضوع کمبود معلم هم گفت:«سعی کرده‌ایم کلاس را بدون معلم نگذاریم اما اینکه آیا به استانداردی که سند تحول آموزش و پرورش می‌گوید رسیده‌ایم یا نه، واقعیت این است که نه، این اتفاق رخ نداده و همکاران ما در آموزش و پرورش مجبورند به جهت کمبود معلم، کلاس‌ها را فشرده‌سازی کنند تا کلاسی بدون معلم نباشد اما طبیعتاً آن کیفیتی که مد نظر است، با افزایش سرانه افراد در کلاس محقق نخواهد شد.»

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش اما به مناسبت آغاز سال تحصیلی پیامی صادر کرد؛ در بخشی از این پیام آمده است: «امروز که شما عزیزانم، این آینده‌سازان میهن اسلامی، از پشت نیمکت‌های کلاس، سفر دانایی‌تان را آغاز می‌کنید عهد می‌بندیم که با شعار «برای ایران، برای مدرسه» در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت، از هیچ کوششی دریغ نورزیم؛ ما همه مساعی خود را برای ایجاد فرصت‌های یادگیری متنوّع، با کیفیت و عادلانه که حق مسلم همه کودکان این سرزمین است، به کار خواهیم بست.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی