| کد مطلب: ۱۷۹۶۵

حضور مسعود پزشکیان و محمدجواد ظریف در جمع مردم تهران و مشهد

ظریف: ما قیم مردم نیستیم، وکیل مردم هستیم

ظریف: ما قیم مردم نیستیم، وکیل مردم هستیم

دیروز درحالی‌که مسعود پزشکیان، یگانه نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات چهاردهم با اهالی فرهنگ و هنر دیدار کرد و سپس در جمع مردم محله شوش تهران حاضر شد، ظریف خود را برای سخنرانی در مشهد آماده می‌کرد. تبلیغات انتخاباتی هنوز ادامه دارد و ساعت ۸ صبح فردا مهلت قانونی آن به پایان می‌رسد.

گروه خبر: کمپین‌های تبلیغاتی تمام توان خود را برای پیروزی در مرحله دوم انتخابات به کار گرفته‌اند. شاخص‌ترین چهره‌ها از هر دو تفکر، شهر به شهر و تریبون به تریبون می‌روند تا مقدمات پیروزی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را فراهم کنند. یک طرف علیرضا زاکانی، شهردار تهران و نامزد انصرافی انتخابات‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳ است که سعید جلیلی را نمایندگی می‌کند و برای سخنرانی به شهرهای مختلف می‌رود و سوی دیگر، محمدجواد ظریف، دیپلمات باسابقه و وزیر پیشین امور خارجه کشورمان که شاید برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود، تمام‌قد برای یک رویداد مربوط به سیاست داخلی به میدان آمده است.

دیروز درحالی‌که مسعود پزشکیان، یگانه نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات چهاردهم با اهالی فرهنگ و هنر دیدار کرد و سپس در جمع مردم محله شوش تهران حاضر شد، ظریف خود را برای سخنرانی در مشهد آماده می‌کرد. تبلیغات انتخاباتی هنوز ادامه دارد و ساعت ۸ صبح فردا مهلت قانونی آن به پایان می‌رسد.

پزشکیان: به علم و کارشناسی معتقدم

مسعود پزشکیان در نشست «گفت‌وگو درباره دولت فرهنگی؛ برای ایران» که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های رایزن مرکز دایرة‌المعارف اسلامی برگزار شد، در واکنش به طرح مطالباتی برای بیان برخی مطالب در مناظره تلویزیونی امشب با تاکید بر اینکه من به‌دنبال اینکه پستی بگیرم و رئیس شوم نیستم و باید این تصور که من آمدم به هر قیمتی رای بگیرم را از ذهن خود بیرون کنید، گفت: من بارها گفته‌ام که کارشناس همه رشته‌ها نیستم اما دیدگاهم خیلی روشن است؛ من به علم و کارشناسی معتقدم و به احقاق حقوق همه جامعه معتقد هستم. به گزارش ایسنا، پزشکیان تاکید کرد: هنرمندان باید بتوانند وضعیت ناهمگونی که در جامعه به وجود آمده است را با هنر حل کنند؛ هنرمندان باید کمک کنند تا من بتوانم کاری کنم. هنرمندان باید بگویند که این ناهمگونی و واگرایی که در جامعه ایجاد شده است به چه شکلی کار کنیم که بتوانیم کنار هم قرار بگیریم و مملکت را به جایی که باید برسانیم. اینکه تصور کنید من کشتی نجات هستم، اینگونه نیست بلکه من کارگزار تفکر و اندیشه‌ای خواهم بود که بتواند شایستگی، توانمندی، علم، مهارت و هنر و همچنین عزت و سربلندی ما را به ارمغان آورد.

در جمع کسبه شوش

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، ظهر دیروز - سه‌شنبه - به محله شوش رفت و با استقبال مردم مواجه شد. به گزارش ایلنا، پزشکیان در جمع کسبه و بازاریان میدان شوش گفت: این قول را می‌دهم که هیچ‌وقت دروغ نخواهم گفت و هیچ وعده‌ای که عمل نکنم را نخواهم داد. من سفره خودمان و دولت را از سفره مردم جدا نخواهم کرد و با تمام وجود تلاش خواهم کرد که مشکل فقر، بیکاری، تبعیض و بی‌عدالتی را برطرف کنم.

وی افزود: با پشتوانه مردم عزیز خواهیم توانست بسیاری از مشکلات را حل کنیم. ما باید برای اینکه رونق اقتصادی به وجود بیاید و بتوانیم بازار و صنعت‌مان را رشد دهیم، دروازه‌های کشور را به روی همه باز و بستر را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که تاجران، خریداران و فروشندگان ما بتوانند با دنیا ارتباط داشته باشند چراکه نمی‌شود با دست‌های بسته و در درون یک قفس توسعه و اشتغال ایجاد کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: کاری خواهیم کرد که ان‌شاءالله از طبقه‌ای که قدرت پرداخت مالیات ندارند و از آنهایی که زندگی‌شان با این روند نمی‌چرخد، مالیات گرفته نشود؛ همچنین تلاش خواهیم کرد که با کمک کارشناسان و خود بازاریان و مردم راهی را در پیش بگیریم که موجب سربلندی کشورمان شود.

وی افزود: نگاهی در کشور به وجود آمده و یک گروه تصور می‌کنند که عقل کل هستند و دیگران هیچی حالی‌شان نیست؛ این درحالی است که همه مردم در این کشور حق دارند و می‌توانند تصمیم بگیرند و می‌توانند برای زندگی خودشان مشارکت کنند؛ نباید اجازه دهیم یک عده تصور کنند که فقط آنها حق دارند حرف بزنند و بگویند که ما مردمیم و دیگران مردم نیستند؛ درحالی‌که هم ما مردم هستیم و هم ۶۰ درصدی هم که در انتخابات شرکت نکردند، مردم هستند و حق دارند و ما موظفیم حرف آنها و صدای‌شان را بشنویم.

پزشکیان گفت: ما موظفیم صدای کسانی را که شنیده نمی‌شود، بشنویم. من آمده‌ام تا جایی که از دستم بر می‌آید صدای مردم و پیگیر مسائل و گرفتاری‌های آنها باشم. به مردم قول می‌دهم که دروغ به آنها نمی‌گویم و با آنها صادق خواهم بود و امیدوارم خدا من را شرمنده مردم نکند و ما خدمت‌گذار مردم باشیم.

ظریف در مشهد

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان، بعدازظهر دیروز در سالن ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاضر شد و در جمع هواداران مسعود پزشکیان به سخنرانی پرداخت. لازم به ذکر است که سخنرانی ظریف برای دقایقی از سوی افرادی معدود که در بالکن سالن حضور داشتند، به تشنج کشیده شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ظریف گفت: ما نباید تحریم باشیم. ایرانی نباید تحقیر شود، ایرانی باید در سراسر جهان تجلیل شود. هیچ ایرانی نباید در انتظار دیدن فرزند و نوه خود پشت صفحه تبلت و موبایل بماند، بلکه باید بتواند فرزندان و نوادگان را در کنار خودش در این سرزمین پر از فرصت، در این سرزمین پهناور آریایی داشته باشد. ما یک جهان فرصت و یک ایران سربلندی و افتخار هستیم، ما باید این ایران را انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روز جمعه با یک انتخاب کاملاً روشن مواجه هستیم که به گذشته برگردیم یا به آینده برویم؟ ما گذشته را نمی‌خواهیم، می‌خواهیم به سمت آینده‌ای درخشان برویم؛ آینده‌ای که در آن بانوان احترام دارند و کسی به جای دخترش یک مرد را به برنامه خانواده نمی‌فرستد، ما چنین آینده‌ای می‌خواهیم. چند نفر قصد بر هم زدن سخنرانی را داشتند که با شعار «پزشکیان زنده‌باد، خاتمی پاینده باد» مواجه شدند، وزیر خارجه پیشین کشورمان در واکنش به این چند نفر گفت: ما مثل این اقلیت نیستیم که صدای اکثریت را نشنویم، ما اکثریت هستیم و شما اقلیت هستید که از اکثریت می‌ترسید. شما برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب مانع آمدن مردم به پای صندوق‌های رای می‌شوید و از هر ترفندی استفاده می‌کنید تا تحجر ادامه پیدا کند، مردم ما این را نمی‌خواهند. چند نفر از ستاد پزشکیان در برنامه آقای جلیلی اخلال کردند؟ اگر می‌کردند چه بلایی سرشان می‌آوردید؟ بپذیرید اقلیت هستید، بپذیرید اکثریت شما را نمی‌خواهند.

ظریف بیان کرد: ما میراث‌داران خمینی کبیر و خاتمی و پیروان رهبری هستیم که می‌گویند رای مردم حق‌الناس است. ما اجازه نمی‌دهیم شما با انواع ترفند‌ها مردم را از صندوق رای دور کنید و ساعت ۶ بعدازظهر پیام‌های فریبکارانه بزنید که مردم را در خانه نگه دارید. چرا از مردم می‌ترسید. به مردم گفتید یک جهان فرصت، ما یک ایران فرصت و ۸۵ میلیون فرصت داریم. چرا این فرصت را تحقیر و محدود می‌کنید؟

وی خاطرنشان کرد: ما قیم مردم نیستیم، وکیل مردم هستیم و حق نداریم بر این مردم تحمیل، تحقیر و با تحریم‌ها سفره مردم را کوچک کنیم، بعد با پول نامعلوم، به در خانه مردم بسته ارزاق و کارت ۳۰۰ هزار تومانی بفرستیم. این مردم عزیز هستند چرا آنها را تحقیر می‌کنید؟ مگر رای مردم خریدنی است؟ اگر این پول از بیت‌المال است، کسی که هزینه کرده، چه معاون رئیس‌جمهور باشد چه دیگران تخلف کرده و باید به زندان برود، اگر هم از جای دیگر است آن وقت ثابت می‌شود که ما گفتیم کاسبان تحریم با تحریم خون کردن به دل مردم موافق هستند.

محمدجواد ظریف اضافه کرد: می‌گویند ظریف مذاکره کرد، اما خودش تحریم شد. بله، چون من برای مردم ایران مذاکره کردم و برای ظریف مذاکره نکردم. شما با هزینه مردم شعار دادید، وگرنه شما هم تحریم می‌شدید. چرا حیا نمی‌کنید و به جای اینکه ترامپ را محکوم کنید، هموطن خود را محروم می‌کنید؟ به جای اینکه بگویید ترامپ نقض قانون کرده می‌گویید برجام ضعیف نوشته شده بود، اگر ضعیف نوشته شده بود سه سال وقت داشتید خارج شوید، چرا ترامپ از برجام استفاده نکرد و خارج شد؟

ظریف بیان کرد: کسانی که پای صندوق‌های رای حاضر نشدید، آنچه می‌خواستید ثابت کنید را ثابت کردید، نشان دادید ۶۰ درصد مردم از این نوع زمامداری ما ناراضی هستند. شما کار خودتان را کردید اما الان در برابر یک همه‌پرسی قرار دارید. جمعه آینده همه‌پرسی است، همه‌پرسی نه به تحریم، نه به تحقیر، نه به سرکوب زمان، نه به قطع اینترنت، نه به فیلتر و فیلترشکن. یک نه بزرگ به این مدعیان پرگوی اکثریت بگویید تا بدانند اقلیت هستند. یک نه به این تفکر، یک آری به تعامل، صداقت، پاک‌دستی، تخصص و ایران‌خواهی است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی