| کد مطلب: ۱۷۸۷۲

یکی از اعضای شورای شهر تهران از تریبون رسمی استفاده کرد

تبلیغ غیرقانونی برای جلیلی

تبلیغ غیرقانونی برای جلیلی

احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران با وجود منع قانونی از تریبون رسمی پارلمان شهری پایتخت به حمایت از جلیلی و تخریب پزشکیان پرداخت.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این باره به هم‌میهن گفت: «ایشان خارج از ضابطه صحبت کرد.» روز گذشته فضای انتخاباتی بر شورای شهر تهران سایه انداخته بود. برخی از اعضای شورای شهر تهران از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تشکر کردند و ورود آنها به انتخابات را «هزینه کردن آبرو و اعتبارشان» توصیف کردند. اعضای شورای شهر تهران به کلیت انتخابات پرداختند چراکه طبق قانون تبلیغ برای کاندیداهای انتخاباتی از جایگاه‌های رسمی ممنوع است.

طبق ماده ۵۹ که در سال ۱۳۹۷ به تصویب مجلس رسیده است؛ «انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزد از تاریخ اعلام رسمی اسامی آنان از طریق صداوسیما و جایگاه نمازجمعه، جلسات، تجمعات، مراسم و با هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است و همچنین هرگونه فعالیت کارمندان در ساعات اداری و استفاده و سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری و سیاسی و وسایل و سایر امکانات دستگاه‌های اجرائی و مؤسسات وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) و تحت هر عنوان اعم از کمک و غیره استفاده می‌کنند و یا دارایی آنان از اموال عمومی است و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور در راستای فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها ممنوع می‌باشد.»

احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران با وجود منع قانونی با استفاده از تریبون رسمی پارلمان شهری پایتخت به حمایت از جلیلی و تخریب پزشکیان پرداخت و گفت: «امروز باید کلیه ظرفیت‌های انقلاب متحد شوند و با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی و بدون در نظر گرفتن اختلافات، اصل را بر حمایت از آقای جلیلی قرار دهند تا از تشکیل دولت سوم روحانی ممانعت شود.»

این اظهارنظر در حالی صورت گرفته که مسعود پزشکیان، کاندیدای راه‌یافته به دومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بارها اعلام کرده که با دولت روحانی ارتباطی ندارد. از سوی دیگر رئیس شورای شهر تهران به صراحت این اظهارنظر را خارج از ضوابط دانست.

احمد صادقی درباره اظهارنظر غیرقانونی خود با هم‌میهن گفت‌وگو کرد که در زیر آمده است:

‌چرا با وجود منع قانونی از یکی از کاندیداها حمایت کردید؟

شورای شهر هیچ‌گونه مشکلی برای ورود به مسائل سیاسی ندارد. نماینده مردم هستیم و چیزی خلاف قانون در صحن شورای شهر تهران نگفتم.

‌استفاده از منابع شهری و تریبون رسمی برای حمایت از یک کاندیدا خلاف قانون نیست؟

منابع شهری نیست.

‌چقدر هزینه می‌شود تا شما به‌عنوان یک عضو روی این صندلی بنشینید و جلسه شورای شهر تهران برگزار شود؟

یعنی چی؟

‌هزینه‌ای به تهران تحمیل می‌شود تا شما موضوعات شهری را از این تریبون پیگیری کنید.

بله. به‌عنوان نماینده مردم و عضو رسمی شورای شهر تهران تشخیصم این است دولت سوم روحانی شکل نگیرد و در حال حاضر میان شکل گرفتن یا شکل نگرفتن دولت سوم روحانی انتخاب بین آقایان پزشکیان و جلیلی است.

‌شما نماینده بخشی از مردم تهران که قرار است به پزشکیان رای بدهند نیستید؟

من نمایندگی کل مردم تهران را دارم.

‌پس چرا بخشی از مردم تهران را نادیده گرفتید؟

از کجا می‌دانید که من بخشی از مردم تهران را نادیده گرفتم؟

‌چرا بخشی که آقای پزشکیان رای می‌دهند را نادیده گرفتید و با هزینه‌ای که آنها می‌کنند و عوارض می‌دهند تا شما روی صندلی شورای شهر تهران بنشینید تبلیغ سیاسی کردید؟ درحالی‌که این موضوع ربطی به شورای شهر و شهرداری نداشت.

من از طرف شهرداری صحبت نکردم بلکه به‌عنوان نماینده شورای شهر تهران صحبت کردم. قطعاً مردم خوب شهر تهران چیزی که تشخیص می‌دهند انجام می‌دهند و آنچه که گفتم تحمیل رای به مردم نبود که حقی از کسی ضایع شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی