| کد مطلب: ۱۴۴۳۰

پشت پرده مطرح شدن موضوع انتخابات ۱۴۰۴ در شورای شهر تهران

تشکیل ائتلاف جدید در خانه یکی از فرماندهان ارشد سابق

روز شنبه دویست‌وبیست‌وپنجمین جلسه‌ی ششمین دوره شورای شهر تهران در جریان بررسی گزارش عملکرد مدیریت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران باز هم بو و رنگ انتخابات سال ۱۴۰۴ را به خود گرفت و مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران در این جلسه از شهردار تهران و معاونانش خواست که «تمرکز خود را بر موضوعات شهری بگذارند، تا انتخابات ۱۴۰۴ ریاست‌جمهوری و شورای شهر تهران خیلی مانده است.»

او به صراحت پشت تریبون پارلمان شهری پایتخت ایران گفت: «با لجبازی زمان را از دست دادیم. به شهرداری تهران توصیه می‌کنم با مردم لجبازی نکنید. کسی از لجبازی با مردم به جایی نمی‌رسد. همراهی و مشارکت مردم حلقه مفقوده است. مردم مشکلات را تحمل می‌کنند اما حق‌شان است که شهر تمیزی داشته باشند.»

او در جای دیگر از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه «یکی از مهم‌ترین وظایف آقای زاکانی به‌عنوان شهردار تهران این است که آشغال مردم را جمع‌آوری کند.» گفت:«این کار را درست انجام بده کارتان این است. من توصیه می‌کنم شهرداری تمرکز خود را روی ماموریت خود بگذارد. معاون فرهنگی و اجتماعی و معاون مالی تمرکزشان را روی موضوعات شهرداری تهران بگذارند. تا انتخابات ۱۴۰۴ هنوز خیلی زمان مانده است. کار اصلی شما جمع‌کردن آشغال مردم و نظافت شهر، نظارت بر ساخت‌وسازها و آسفالت تهران است.»

 در پستوی اتاق شهردار چه می‌گذرد؟

این اولین بار نیست که اعضای پارلمان شهری پایتخت از فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی در شهرداری تهران خبر یا کد می‌دهند. 25 بهمن 1401 زمانی که به علت بارش برف در تهران بسیاری از مردم در خیابان‌ها و اتوبان‌ها دچار مشکل شدند، جعفر بندی‌شربیانی، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران در توئیتر خود نوشت: «ضمن قدردانی از زحمات بی‌وقفه عوامل شهرداری تهران در مواجهه با برف سنگین دیروز یادآور می‌شوم: سرگرم بودن در پستوی پشتی اتاق شهردار تهران برای تقسیم غنائم و پست‌های مدیریتی و انتصاب شهرداران مناطق و کادرسازی برای انتخابات سال آتی توسط برخی از افراد منتسب به ایشان باعث غفلت و ایجاد مسیر انحرافی و نهایتاً ناکارآمدی در بخشی از اداره شهر تهران شده است. بدون تردید یکی از دلایل نارضایتی و طمع بیگانگان و دشمنان به نظام مقدس ایران اسلامی، مقوله ناکارآمدی اجزای مدیریت اجرایی بوده است. جای حاکم و محکوم را با رندی عوض نکنیم.»

این اولین زنگ هشداری بود که درباره فعالیت‌های انتخاباتی به میان آمد البته با فشارهای تحمیل‌شده بر این عضو شورای شهر تهران، او مجبور به حذف توئیت‌های خود‌ شد.

ائتلاف جدید انتخاباتی

یک منبع مطلع، در تحلیل دومین هشدار انتخاباتی به شهردار تهران و معاونانش درباره رقابت انتخابات 1404 و تاکید بر توجه به عملکرد از سوی شهردار و معاونانش این مسئله را به جلسه روز پنجشنبه در منزل یکی از فرماندهان ارشد سابق و چهره‌های سیاسی و اقتصادی فعلی گره زد. براساس شنیده‌ها اگرچه علیرضا زاکانی، شهردار تهران دعوت بود و به این جلسه نرفت اما امین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهر در این جلسه حضور داشتند.

مالک شریعتی (نماینده مجلس یازدهم)، پرویز سروری (عضو شورای شهر تهران)، علی‌اکبر رائفی‌پور (منتخب مجلس دوازدهم)، حمید رسائی (منتخب مجلس دوازدهم)، حسین الله‌کرم (از فرماندهان جنگ)، سیدنظام موسوی (سیاستمدار اصولگرا)، احمد نادری (نماینده مجلس یازدهم) و... نیز در این جلسه حضور داشتند. به نظر می‎رسد این چهره سیاسی به دنبال تشکیل جبهه جدیدی است تا با این ائتلاف جدید در سال 1404 پا به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر بگذارند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی