| کد مطلب: ۱۴۴۰۷

انتقاد صریح دانشجویان انقلابی از وضعیت موجود در دیدار با رهبری

انتقاد صریح دانشجویان انقلابی از وضعیت موجود در دیدار با رهبری

جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی عصر روز یک‌شنبه در بیست‌وهفتمین روز از ماه مبارک رمضان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات پرداختند و انتقاداتی از عملکرد دولت به‌خصوص از وضعیت اقتصادی مطرح کردند.

حسین قنواتی نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، در خصوص عملکرد دولت در این جلسه اقدامات مهم و تصمیمات حیاتی را منوط به ترمیم شکاف‌های اجتماعی دانسته و گفت: «بعد از تخلیه اجتماعی که با عادی کردن مشارکت پایین رخ می‌دهد، یکی از پروژه‌های دشمنان انقلاب، تخلیه گفتمان انقلاب از محتوای خود است. این پروژه سه ضلع دارد؛ نخست، دشمنان هستند که طراحی دقیقی دارند، دوم، شیفتگان منصب هستند که اولویت‌شان رسیدن به مطامع سیاسی خود است و سوم، مسئولانی هستند که با قصور و تقصیر راه را برای دو ضلع دیگر آماده می‌کنند. با توجه به شعاری که حضرتعالی برای سال جدید تعیین کردید تمام این گزاره‌ها درباره مشارکت مردم در حوزه اقتصاد هم مصداق دارد. هراقدام مهم و تصمیم حیاتی در اقتصاد و سیاست کشور بدون ترمیم شکاف‌های اجتماعی ممکن نیست. اگرچه مسئله اقتصادی و مشارکت مردمی لازمه دیگری هم دارد و آن ثبات و پایداری اقتصادی است که به مردم اطمینان مشارکت دهد. این مهم با تغییر روزانه قیمت‌ها عملاً وجود ندارد.»

همچنین حامد عبدالحسینی، نماینده مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با خطاب قرار دادن سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌‌‌جمهور، گفت: «بی‌انصافی کرده‌ایم اگر اقدامات خوب دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی در سفرهای استانی و احیای سرمایه اجتماعی نظام را نادیده بگیریم. اما جناب رئیس‌جمهور در محضر حضرت آقا خدمت شما عرض می‌کنم با دلار 65 هزار تومانی، پراید 300 میلیون تومانی، سکه 45 میلیونی و قیمت نجومی مسکن سفره‌ها کوچک شده است. در نبود یک ساز و مشخص، الگو و عقیده ما در مسئله حجاب همان نگاه حاج قاسم عزیز است. معتقدیم که مسئله حجاب با برخورد قهری و دستوری حل نمی‌شود، بلکه نیاز به فرهنگ‌سازی و گفت‌وگو با مردم دارد. اما ولنگاری غربی و فریب دختران ایران اسلامی را نمی‌توانیم تحمل کنیم. یکی از چالش‌های فعالیت رسانه فرهنگی، فعالیت‌های رسانه‌های معاند است با توجه به اینکه برخی از این شبکه‌ها به زباله‌دان تاریخ رفته‌اند باید توجه کنیم که رسالت این شبکه‌ها تغییر سبک زندگی اسلامی و استحاله فرهنگی با استفاده از ابزار رسانه‌ است. اما متاسفانه الگوی حکمرانی رسانه‌ای در کشور نداریم. نشانه این امر، آنکه دوستان با انتقاد از سلبریتی‌زدگی در رسانه ملی روی کار آمدند، اما امروز هر کسی سلبریتی است در رسانه ملی حاضر است.»

فاطمه سادات‌هوشمندمیرحسینی، نماینده دفتر تحکیم وحدت در سخنانی صریح و انتقادی در حضور رهبری، گفت: «به نظر می‌رسد یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات عدم بستر مناسب جهت اعمال نظارت پسینی توسط مردم است. در همین فضاست که به جای شکل‌گیری حرکت عمومی جهت نظارت بر سازوکارهای فساد و ایجاد شفافیت، پروژه‌بگیران افشاگری مطرح می‌شوند که با کاسبی اطلاعات از درون سیستم و ضریب دادن به فساد یا اهمال‌کاری یک مسئول خوراک رسانه‌ای برای اپوزیسیون را فراهم کرده و امید به تحول را از طریق شرکت در انتخابات در دل برخی از مردم کمرنگ می‌کنند. ما چاره‌ای جز فهم اراده زنان در پیشبرد امور کشور نداریم. اراده‌ای که بارها خود را اثبات کرده است اما متاسفانه امروز شور انقلابی در زیست زنانه ظاهر نمی‌شود. چراکه نتوانسته‌ایم اراده زنان را درک کرده و تصویری از قدرت، شجاعت و عاملیت زن مسلمان ایرانی نشان دهیم.»

پوریا عصار، نماینده بسیج دانشجویی در این دیدار از رهبری خواست که اجازه عازم شدن به مرزهای مبارزه با رژیم صهیونیستی را صادر کند و گفت: «با اینکه می‌دانیم نبرد با صهیونیسم صرفاً نبرد نظامی نیست، اما شهادت رفقای هم‌سن و سال‌مان از جمله شهید سیدمهدی جلادتی که اخیراً به همراه شهید زاهدی به شهادت رسید، خون ما را به جوش آورده است. خود را جا مانده از مبارزان آزادی قدس شریف می‌دانیم. ما به شما و وعده شما ایمان داریم. چیزی به نابودی اسرائیل منحوس نمانده است. اما عاجزانه از شما می‌خواهیم و اگر مصلحت می‌دانید به بسیج دانشجویی اجازه دهید تا عازم مرزهای نبرد با رژیم صهیونیستی شویم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی