| کد مطلب: ۱۴۳۶۳

موافقت رهبری با عفو 2هزار و 127 محکوم

موافقت رهبری با عفو 2هزار و 127 محکوم

به مناسبت سال نو و عید سعید فطر، مقام رهبری با درخواست رئیس قوه قضائیه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات بیش از دو هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.

در همین رابطه صادق رحیمی، معاون قضایی قوه قضائیه گفت: «در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۱۲۷ نفر که شرایط استحقاق عفو را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.»

او همچنین گفت: «۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است. ۵ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضائیه رأساً عفو آن‌ها را درخواست کرده است. هزار و ۹۹۱ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند. ۲ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ۱۰۰ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند. در این مرحله ۱۵۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۵ نفر اتباع بیگانه، ۱۱ نفر محکومان امنیتی و ۵ نفر زیر ۱۸ سال هستند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی