| کد مطلب: ۱۳۸۵۷

رئیسی در جمع اساتید:

بروکراسی پیچیده مانع اصلی نخبگان است

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر روز چهارشنبه در نشستی صمیمی با «جمعی از اساتید و نخبگان علوم و فناوری‌های برترساز»، ضمن شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنها در سخنانی به موضوع مهم افزایش بهره‌وری در کشور اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نیز ظرفیت‌های استفاده نشده بسیاری وجود دارد که ضرورت دارد در راستای ارتقای بهره‌وری و حل مشکلات کشور با رویکرد خلاقانه به کار گرفته شوند.

رئیس جمهور بروکراسی پیچیده در دستگاه‌های کشور را از موانع اصلی پیش‌روی نخبگان دانست و افزود: کمک به رفع موانع ناشی از این بروکراسی از وظایف کارگزاران دولت است و همه افراد و دستگاه‌های متولی و مسئول به منظور سرعت گرفتن پیشرفت کشور به ویژه در عرصه علمی، باید با اقداماتی نوآورانه و جهشی در جهت رفع این موانع و ایجاد جهش علمی بزرگ در کشور اقدام کنند.

رئیسی ارزیابی و پایش دقیق عملکردها و دستاوردها در زمینه تخصیص اعتبارات و منابع را نکته مهم بعدی در زمینه تسریع روند رشد و پیشرفت کشور دانست و اظهار داشت: تخصیص منابع باید متناسب با ارزیابی صورت گرفته از اقدامات و دستاوردها انجام شود. رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت چابکی دستگاه‌های مسئول در عرصه کمک به نخبگان گفت: دستگاه‌ها و مسئولان باید ضمن شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات نخبگان و فعالان عرصه پیشرفت کشور، برای رفع موانع، حل مشکلات و تسهیل حرکت در این مسیر تلاش جدی کنند که این خود پیامی است به دیگر نخبگان ایرانی خارج از کشور مبنی بر اینکه زمینه پیشرفت در ایران کاملا مهیاست و این موضوع مهاجرت معکوس را به دنبال خواهد داشت.

رئیسی در ادامه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ماموریت داد با بهره‌گیری از ظرفیت شورای‌عالی هوش مصنوعی، نسبت به آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از حوزه نخبگانی کشور اقدام کنند.

رئیس جمهور همچنین ضمن اعلام آمادگی دولت برای حمایت همه‌جانبه از اساتید و نخبگان علوم و فناوری‌های برترساز، حوزه علم‌ و فناوری کشور را از جمله حوزه‌های مورد طمع دشمن برای عقب‌ نگه‌داشتن ایران اسلامی دانست و با تاکید بر لزوم صیانت و ارتقای سطح علمی کشور، به اساتید و نخبگان توصیه کرد در صورت مواجهه با موانع و مشکلات به راحتی میدان را واگذار نکنند و با مجاهدت ناامیدی را به زمین دشمن و امید را به جامعه تزریق کنند.

در این جلسه وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت و نقش موثر نخبگان در شتاب بخشیدن به جهش علمی و پیشرفت کشور، توضیحاتی درباره اقدامات دولت مردمی برای بهبود شرایط فعالیت نخبگان رشته‌های مختلف در کشور ارائه کردند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی