| کد مطلب: ۱۳۵۷۲

هشتمین سفر رئیسی به خوزستان

رئیس دولت سیزدهم روز گذشته وارد خوزستان شد. بنا بر خبر منتشرشده از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی به‌منظور بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، زیربنایی، تولیدی و خدماتی، در حوزه‌های آب، نفت، فولاد، سلامت و صنعت وارد دزفول در استان خوزستان شد. 

 

گزارش یک سفر فشرده

رئیس دولت سیزدهم برای افتتاح طرح‌های در حال اجرا به خوزستان رفت. آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کردند، دیدار با مردم برخی از شهرستان‌های استان نیز در برنامه‌های رئیسی بود. رئیس‌جمهور با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار خوزستان و رئیس شرکت ملی نفت ایران در فرودگاه دزفول مورد استقبال قرار گرفت. وزرای نفت، جهاد، نیرو و صمت نیز او را در این سفر همراهی می‌کردند. بهره‌برداری رسمی از پروژه میادین نفتی در غرب کارون، حضور در مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان، بازدید از اقدامات انجام‌شده در حوزه زراعت چوب، طرح کشت و صنعت تخته فشرده و افتتاح رسمی شرکت تولیدی «نوین چوب تخت فشرده خاورمیانه»  از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به خوزستان بود. بازدید از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در مجموعه‌های کشت و صنعت خوزستان، دیدار با مردم ایذه و بررسی روند اجرای مصوبات سفرهای قبلی مربوط به خوزستان به‌ویژه در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی، کارخانه اکسید منیزیم، کارخانه تولید ورق گرم فولادی و احداث گلخانه‌ها و همچنین بهره‌برداری از کارخانه فولاد زمزم سه و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز افتتاح طرح‌های پتروشیمی، بیمارستان ۶۴ تختخوابی نوید در بندر امام خمینی(ره)، افتتاح متمرکز چند طرح وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و شبکه فاضلاب در منطقه دارخوین و برخی طرح‌های دیگر با حضور وزرا یا به صورت ویدئوکنفرانس از دیگر برنامه‌های سفر رئیسی به خوزستان بود.

 

سخنرانی در افتتاحیه یک واحد صنعتی

ابراهیم رئیسی، صبح جمعه در اولین بخش از برنامه‌های سفر به خوزستان با حضور در شهرستان شوش، فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب را افتتاح کرد. ‌فاز اول این مجتمع در مدت دو سال و با سرمایه معادل ۲۰۰ میلیون یورو اجرا شده و از ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ هزار مترمکعب برخوردار است. رئیسی در جریان حضور در این کارخانه، از بخش‌های مختلف آن بازدید و با برخی از کارگران گفت‌وگو کرد. رئیسی گفت: «تمام همت و تلاش دولت، ایجاد بستر مناسب برای حضور فعال بخش خصوصی در عرصه کار و تولید کشور است. ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی و نظارت و سیاست گذاری دولت راه تحول در تولید و اشتغال در کشور است. افزایش نیروی انسانی شاغل به ۱۰ هزار نفر، خطوط تولید و همچنین تکمیل زنجیره تولید از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای توسعه این مجموعه است. کاشت و تبدیل نهال به ام‌دی‌اف در این کارخانه انجام می‌شود که باید با تکمیل زنجیره تولید، ظرفیت تولید و اشتغال در این کارخانه به حداکثر برسد تا در این منطقه دیگر فرد بیکاری نداشته باشیم. کمیت و کیفیت تولیدات داخلی باید افزایش یابد تا امکان تولید محصولات رقابتی در کشور بیش از پیش فراهم شود.»

 

حضور در ایذه

سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم ایذه نیز حاضر شد و به سخنرانی پرداخت. رئیسی در این اجتماع که در مصلی ایذه برگزار شد، با اشاره به مقاومت مردم استان خوزستان به‌ویژه ایل بختیاری در دوران دفاع مقدس، گفت: ایل بختیاری نشان دادند که مردمی علاقه‌مند به دین، ‌ارزش‌ها و استقلال کشور هستند و همواره تاریخ گواه بر این بوده که غیرت، در این مردم موج می‌زند. لرها و بختیاری‌های عزیز حقیقتاً در دفاع مقدس، سلحشوری، غیرتمندی، مقاومت و رشادت از خودشان نشان دادند. رئیسی در ادامه رسیدگی به وضعیت آب شرب و کشاورزی و ایجاد اشتغال در شهرستان ایذه را از اولویت‌های استان برشمرد و تصریح کرد: انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه،‌ باغملک و رامهرمز، برنامه‌ای با اولویت بالای دولت سیزدهم است و حتماً انتقال آب از این سد تسریع  و موانع این طرح،‌ با حضور وزیر نیرو و سایر وزرا، در این سفر برطرف خواهد شد. علاوه بر موضوع فعال شدن دامداری در این خطه که سالیان دراز، جزو محورهای مهم اشتغالزایی در این منطقه بوده،‌ وضعیت کشاورزی نیز برای اشتغال، تقویت خواهد شد. همچنین طرح فولاد ورقه‌ای، با سرمایه‌گذاری ایمیدرو، فولاد اهواز و چند شرکت بزرگ در منطقه ایذه راه‌اندازی خواهد شد و وزیر صمت،‌ سایر وزرا و استاندار خوزستان هم تلاش می‌کنند تا صنایع مهم با سرمایه‌گذاری ایمیدرو سریعاً فعال شود.

از تمام صحبت‌هایی که رئیسی در ایذه مطرح کرد، صحبت‌هایش درباره فساد اداری بیشتر مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. رئیسی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه ادارات دولتی باید نماد و نمود گره‌گشایی از مردم باشند، تصریح کرد: مبادا بشنوم روابط ناسالم اداری، جلوی خدمت‌رسانی به مردم را گرفته است، مبادا بشنوم که رشوه، فساد و رابطه ناسالم در یک اداره رخنه کرده است. مردم باید احساس کنند که ادارات و سازمان‌ها در تمام کشور و منطقه، گره‌گشای آنها هستند.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی