| کد مطلب: ۱۲۲۸۷

کشته شدن 3 نظامی امریکایی در حمله پهپادی

ادعای بایدن: کار گروه‌های مورد حمایت ایران است

برای نخستین بار در حملات و درگیری‌های کنونی خاورمیانه سه نظامی آمریکایی در حمله‌های پهپادی کشته شدند. این اتفاق در مرز اردن و سوریه رخ داد.

جدای بی‌سابقه بودن این اتفاق در درگیری‌های چند ماه اخیر آنچه خبر را در کانون توجه جهانی قرار داد سخنان جو بایدن رییس جمهوری آمریکا بود که ادعا کرد حمله کار گروه‌های مورد حمایت ایران بوده و با لحن تهدید آمیزی گفت: مسوولان حمله را بازخواست می‌کنیم.  بر اساس آنچه جو بایدن و ارتش امریکا گفته‌اند این حمله در خاک اردن صورت گرفته است و زمان آن شنبه شب بوده است.

تارنمای عصر ایران به نقل از خبرگزاری‌های عربی گزارش داد خبرها در این‌باره که حمله در اردن رخ داده یا سوریه ضدونقیض‌اند. سخن‌گوی دولت اردن گفته حمله خارج از مرزهای این کشور انجام شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به جز سه آمریکایی که کشته شدند ۲۵ نظامی دیگر این کشور زخمی شدند. به نوشته الجزیره، در این حمله ، پایگاه ارتش امریکا در شمال شرق اردن مورد هدف قرار گرفته اما هنوز فرد یا گروهی مسوولیت آن را برعهده نگرفته است.

 در گزارش الجزیره آمده جو بایدن رئیس جمهوری امریکا در بیانیه‌ای گفته است: ۳ نظامی امریکایی در حمله گروه‌های به گفته او تندرو مورد حمایت ایران کشته شده‌اند.  بایدن با لحن تهدید‌آمیزی اضافه کرده ما همه مسوولان این حمله را در زمانی مناسب و به شیوه‌ای که انتخاب می‌کنیم بازخواست خواهیم کرد.

 آخرین خبر حاکی از آن است که کاملا هریس معاون جو بایدن هم ایران را متهم کرده و گفته حمله علیه نیروهای ما در شمال شرق اردن را گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران سامان داده‌اند. 

تا قبل از این حملات پهپادی را گروه‌های عراقی علیه نظامیان امریکایی در عراق و سوریه صورت می‌دادند.

 وال‌استریت ژورنال هم به نقل از مقام امریکایی نوشت: در این حادثه، به پایگاه آمریکایی برج۲۲ در خاک اردن و در مرز با سوریه حمله شده است. با این حال یک منبع اردنی هم به الجزیره گفت: پایگاه امریکایی که مورد هدف قرار گرفت در خارج از مرزهای اردن بوده است.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی