| کد مطلب: ۲۴۱۸۸

سوء قصد به جان رئیس جمهور سابق بولیوی

سوء قصد به جان رئیس جمهور سابق بولیوی

رئیس جمهور سابق بولیوی در میانه تنش‌های سیاسی این کشور بین حامیان وی و نیروهای پلیس و امنیتی، از سوء قصد به جان خود خبر داد.

به گزارش هم میهن آنلاین، اوو مورالس رئیس جمهور سابق بولیوی امروز یکشنبه در میانه تنش‌های سیاسی فزاینده در این کشور آمریکای جنوبی اعلام کرد که به سمت خودروی او تیراندازی شده است.

مورالس ویدئویی را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده است که وی را سوار بر صندلی جلو یک خودرو نشان می‌دهد و دست کم جای اصابت دو گلوله بر روی شیشه جلوی این خودرو مشخص است.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که ۱۴ گلوله به‌سوی خودروی حامل مورالس شلیک شده و راننده وی مجروح شده است. مورالس نخستین رئیس‌جمهور بولیوی از نژاد مردمان بومی این سرزمین بوده است. 

پس از پیروزی مورالس در انتخابات در سال ۲۰۰۵، وی به مدت سه دوره ریاست‌جمهوری را در دست داشت و در سال ۲۰۱۹ به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات این کشور، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

این حادثه، در میانه تنش‌های شدیدی اتفاق افتاده که در آن حامیان مورالس با انسداد بزرگراه‌ها در مرکز کشور با نیروهای امنیتی و پلیس درگیری شدند. سوء قصد به مورالس خطر ناآرامی‌های بیشتری را برای بولیوی‌هایی که در حال حاضر با بحران اقتصادی مواجه هستند، ایجاد می‌کند.

روز شنبه، دولت بولیوی مورالس را به دلیل «بی ثبات کردن» کشور با انسداد جاده‌ها مورد انتقاد قرار داد. گفته می‌شود که او تلاش می‌کند «نظم دموکراتیک را مختل کند».

منبع: تسنیم

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی