| کد مطلب: ۲۲۰۲۶

در وضعیت هشدار به سر می‌بریم

در وضعیت هشدار به سر می‌بریم

سیدعباس عراقچی در پایان سفر به نیویورک با تسلیت شهادت فرمانده بزرگ مقاومت افزود: خون شهید نصرالله باعث قوت بیشتر حزب‌الله و رویش‌های بیشتر خواهد بود.

این شهادت ضایعه بزرگی هست ولی هیچ خللی در مقاومت ایجاد نخواهد کرد و همانطور که شهادت «سیدعباس موسوی»، دبیرکل پیشین حزب‌الله باعث رشد و رویش و قدرت بیشتر حزب‌الله شد مطمئنم خون شهید «سیدحسن نصرالله» باعث قوت و قدرت و انگیزه و رویش بیشتر حزب‌الله خواهد شد.

هیچ آینده‌ای برای رژیم صهیونیستی با این کاری که انجام داد در منطقه و غزه و لبنان، در منطقه متصور نیست و به هیچ وجه روی آرامش را نخواهد دید؛ نتیجه طبیعی این اقدام این است که زوال رژیم صهیونیستی را تسریع کردند.

وزیر خارجه در تشریح اقدامات دستگاه دیپلماسی در این ارتباط گفت: از زمانی که این خبر واصل شد تلاش‌های بسیار زیادی را شروع کردیم. در جلسه شورای امنیت که از قبل تنظیم شده بود صحبت کردم و بعد از آن در مصاحبه مطبوعاتی که در محل سازمان ملل داشتم مواضع ایران را بیان کردم. با دبیرکل سازمان ملل یک ملاقات فوری انجام دادم همچنین با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز دیدار کردم و خواستار شدم که هم سازمان ملل و هم سازمان همکاری اسلامی باید در این خصوص ورود کنند.

شورای امنیت ثابت کرده که توانایی حل این مشکلات را ندارد و آمریکا جلوی هر اقدامی را تا الان گرفته ولی این مانع از این نمی‌شود که دبیرکل سازمان ملل مساعی خود را به کار نگیرد. باید صدای جامعه بین‌الملل باشد و جامعه بین‌الملل را به سمت توقف جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد هدایت کند. همه به خطر بروز یک جنگ تمام‌عیار در منطقه معترف و نسبت به آن نگران هستند. این یک تهدید بزرگ برای منطقه است. واقعاً در وضعیت هشدار به سر می‌بریم. کشورهای منطقه و فراتر از منطقه باید بدانند وضعیت بسیار خطیر هست و هر لحظه هر احتمالی ممکن است.

بیانیه درباره شهادت سردار نیلفروشان

سیدعباس عراقچی، با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار عباس نیلفروشان را تسلیت گفت و تاکید کرد که این «جنایت هولناک» اسرائیل «هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند».  در این بیانیه آمده‌است: «شهادت سردار پرافتخار و مجاهد فی‌سبیل‌الله، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان از فرماندهان برجسته و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور لبنان که در حمله جنایتکارانه تروریستی رژیم سفاک صهیونی در کنار سید مقاومت جناب سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید، محضر مقام معظم رهبری و همرزمان آن شهید بزرگوار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم آن شهید و ملت شریف ایران اسلامی به‌ویژه در استان شهیدپرور اصفهان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

آن سردار شهید سابقه درخشانی از مجاهدت‌های مخلصانه در عرصه هشت سال دفاع مقدس، جبهه مقاومت علیه تروریسم و صهیونیسم، امنیت کشور و دفاع از حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام داشت که تبلور باور و ایمان عمیق و فداکاری مخلصانه در راه حراست از امنیت کشور و دفاع از مبانی و اصول انقلاب و جمهوری اسلامی در حمایت از آرمان مقدس آزادی فلسطین و قدس شریف بود. این اقدام رذیلانه و ناجوانمردانه، نشانه آشکار دیگری از ذات و ماهیت تروریستی و جنایتکار رژیم صهیونیستی و حامیان شناخته‌شده آن است و بی‌تردید این جنایت هولناک رژیم متجاوز صهیونیستی هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاه دیپلماسی نیز همه ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و بین‌المللی را برای پیگرد جنایتکاران و حامیان آنها به‌کار خواهد بست.»

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته پس از ۹ روز حضور در نیویورک و انجام بیش از ۵۰ دیدار دیپلماتیک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نیویورک را به سمت تهران ترک کرد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی