| کد مطلب: ۱۰۶۰۸

سیاستمداران

Stoltenberg2

خبرهای بدی از اوکراین در راه است

ینس استولتنبرگ در پاسخ به سوال مجری شبکه تلویزیونی آلمانی«اِی‌آر‌دی»  در خصوص اینکه آیا نگران است که وضعیت اوکراین در آینده بدتر شود؟ گفت: «ما باید برای (دریافت) اخبار بد آماده باشیم». به گفته دبیرکل ناتو، «جنگ‌ها به صورت مرحله‌ای توسعه می‌یابند اما ما باید از اوکراین در شرایط خوب و بد حمایت کنیم». مقام ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بر لزوم افزایش تولید تسلیحات توسط کشورهای عضو به منظور ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین تاکید کرد و افزایش تولید سلاح را موضوعی حیاتی خواند. او گفت که اوکراین هم‌اکنون در یک «وضعیت حساس» قرار دارد اما درباره اینکه اوکراین برای رهایی از وضعیت جاری خود چه کاری باید بکند، توضیحی نداد و توصیه‌ای نکرد. استولتنبرگ به گفتن این جمله بسنده کرد: «من این تصمیمات عملیاتی دشوار را به اوکراینی‌ها و فرماندهان نظامی آنها واگذار می‌کنم». 

Antony-Blinken

ادامه حمایت‌های آمریکا از اسرائیل 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز شنبه در نشستی در شهر دوبی در امارات متحده عربی از ادامه حمایت از رژیم اسرائیل خبر داد. به گزارش وبگاه میدل‌ایست‌مانیتور، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با وزرای خارجه عرب گفت که آمریکا به حمایت از اسرائیل ادامه می‌دهد. آمریکا برای کمک به اسرائیل در اجرای عملیات نظامی در غزه بمب‌های عظیم‌ سنگرشکن و ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپخانه دیگر در اختیار اسرائیل قرار داده است. بلینکن در ادامه گفت:«ما به شدت بر بازگرداندن گروگان‌ها تمرکز داریم. همانطور که در تمام طول این مدت تلاش کرده‌ایم مطمئن شویم این درگیری گسترش نمی‌یابد و در جاهای دیگر تشدید نمی‌شود.» بلینکن افزود:«درک اینکه چرا این توقف به پایان رسید، مهم است. این توقف به خاطر حماس به پایان رسید.» وزیر خارجه آمریکا با ادعای تلاش برای محافظت از غیرنظامیان در غزه، افزود:«آمریکا تلاش می‌کند فلسطینی‌ها کشور خود را داشته باشند.»

Abdullah-II-of-Jordan

تاوان جنگ را تمام منطقه می‌پردازد

عبدالله دوم، شاه اردن در دیدار با معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره پیامدهای تداوم جنگ علیه غزه بر صلح و امنیت جهانی هشدار داد. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با شاه اردن در حاشیه کنفرانس آب و هوایی کاپ 28 دوبی دیدار کرد. عبدالله دوم در این دیدار درباره پیامدهای تداوم جنگ غزه بر صلح و امنیت جهانی هشدار داد و گفت که تداوم این جنگ به خشونت بیشتر منجر شده و منطقه را به سمت فاجعه‌ای سوق خواهد داد که همه تاوان آن را پرداخت خواهند کرد. عبدالله دوم بر ایفای نقش آمریکا برای دستیابی به افق سیاسی مسئله فلسطین و تحقق صلح براساس راه‌حل دودولتی تأکید کرد و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و حمایت از غیرنظامیان شد. شاه اردن همچنین درباره پیامدهای تداوم جنگ علیه صلح و امنیت جهانی هشدار داد و گفت که استمرار جنگ به بروز خشونت بیشتر و درگیری منجر خواهد شد و منطقه را به سمت فاجعه‌ای سوق خواهد داد که همه تاوان آن را پرداخت خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی