| کد مطلب: ۱۸۳۶۶

سالمرگ یک تنظیم‌کننده خارق‌العاده

سالمرگ یک تنظیم‌کننده خارق‌العاده

عبدی یمینی روز ۲۴ تیرماه سال ۱۳۸۸ با هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین که در مسیر تهران – ایروان در پرواز بود، در حوالی قزوین سقوط کرد و به همراه تمام مسافرین، خدمه و کادر پروازی در دم جان سپرد.

عبدالرضا یمینی مشهور به عبدی یمینی در سال ۱۳۳۲ خورشیدی در شهر تهران به دنیا آمد. از کودکی شیفته موسیقی بود و به‌‌رغم مخالفت‌های پدرش، زندگی خود را وقف موسیقی کرد.

او ازجمله نوازندگان شبه‌کنسرتی بود که فریدون فروغی در سال ۱۳۵۸ و با نخستین آهنگ‌های بعد از انقلاب خود اجرا کرد. این کار که در استودیو ضبط می‌شد، نقطه عطفی در فعالیت هنری عبدی یمینی محسوب می‌شد.

عبدی پس از آن برای ادامه تحصیل به انگلستان مهاجرت کرد. اوج فعالیت‌های او از میانه دهه ۶۰ تا اواخر دهه۷۰  بود. او در این مدت به‌عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده فعالیت کرد هرچند در وهله نخست یک تنظیم‌کننده خارق‌العاده بود.

یمینی از حدود سال ۱۳۷۷ یعنی در اواخر دهه ۹۰ لس‌آنجلس را ترک کرد و به ایران بازگشت و به همکاری با خوانندگان جوان داخل کشور ازجمله محمد خاکپور، در زمینه تنظیم و آهنگسازی پرداخت.

عبدی یمینی پس از بازگشت به ایران بسیار کم‌کار بود و با خوانندگان معدودی به همکاری پرداخت. عبدی یمینی روز ۲۴ تیرماه سال ۱۳۸۸ با هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین که در مسیر تهران – ایروان در پرواز بود، در حوالی قزوین سقوط کرد و به همراه تمام مسافرین، خدمه و کادر پروازی در دم جان سپرد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی