| کد مطلب: ۲۳۹۶۵

صادرات پسته رو به افول است

صادرات پسته رو به افول است

پسته قاچاق می‌شود و صادرات رو به افول است. مظفر محمدی، عضو هیئت‌مدیره انجمن پسته توضیح داد: هر قیمتی که صادرکنندگان پسته به مشتری‌های خارجی خود می‌دهند، پذیرفته نمی‌شود چون واردکنندگان قطعات خودرو بازار را می‌شکنند و با قیمت پایین‌تری پسته‌ای را که از تولیدکنندگان داخلی خریداری کردند را به مشتری خارجی می‌فروشند.

پسته قاچاق می‌شود و صادرات رو به افول است. مظفر محمدی، عضو هیئت‌مدیره انجمن پسته توضیح داد: هر قیمتی که صادرکنندگان پسته به مشتری‌های خارجی خود می‌دهند، پذیرفته نمی‌شود چون واردکنندگان قطعات خودرو بازار را می‌شکنند و با قیمت پایین‌تری پسته‌ای را که از تولیدکنندگان داخلی خریداری کردند را به مشتری خارجی می‌فروشند؛ متأسفانه امروز در استان‌هایی که تولید پسته داریم به‌ویژه کرمان به صورت قاچاقی پسته صادر می‌شود.

او خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تأمین ارز موردنیاز خودروسازان، صادرات است، به این معنی که آنها می‌توانند به طور مستقیم برخی کالاها را صادر و از ارز آن برای واردات قطعات موردنیازشان استفاده کنند.  بنابراین امروز شاهد ورود این افراد به بازار پسته هستیم که شرایط صادرات این محصول را که برند ایرانی است، مخدوش کرده است. او به روند تولید صعودی پسته آمریکا در سطح جهان اشاره کرد و گفت: ما خودروسازان به این توافق رسیدیم که از ارز صادرات پسته استفاده کنیم؛ اما روند آن نادرست پیش می‌رود. 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی