| کد مطلب: ۱۹۰۰۶

سهم 8 درصدی لوازم خانگی از صادرات

سهم 8 درصدی لوازم خانگی از صادرات

صنعت لوازم خانگی با ۳۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و یک میلیون اشتغال غیرمستقیم، سهم ۸ درصدی در صادرات، با ۶۰۰ واحد فعال و ۶۵ درصد ساخت داخل و با تولید ۱۸ میلیون دستگاه، دومین صنعت پیشران و بزرگ کشور است.

فرشاد براتی، معاون برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی از جمعه هفته آینده، ۱۹ تا ۲۲ مرداد در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: لوازم خانگی دومین صنعت پیشرو در کشورمان است که ایجاد ارزش افزوده ۱۵ درصدی را به همراه دارد. این صنعت گردش مالی سالیانه ۶/۵ میلیارد دلاری دارد و بخشی از حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

او افزود: سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شده است که اعضای انجمن تولیدکننده ۸۵ درصد محصولات بازار هستند.

براتی عنوان کرد: در ۲۳ دوره گذشته، این نمایشگاه دارای مخاطب مردمی بوده و به طور خاص در سه سال گذشته رضایتمندی‌های بالایی داشته است. همچنین صنعت مردمی لوازم خانگی در سال گذشته با ۹۸ درصد بالاترین رضایتمندی را داشته است، ضمن اینکه این نمایشگاه زیر نظر نمایشگاه‌های بین‌المللی تحت نظارت سازمان توسعه تجارت است.

معاون برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: شعارِ محوری بیست‌وچهارمین نمایشگاه امسال (هامکس ۱۴۰۳) «برای مردم، برای ایران» در نظر گرفته شده تا بازگوکننده و نشان‌دهنده توانمندی صنعت مردمی لوازم خانگی ایران در تولیدات مختلف در گروه‌های کالایی مختلف باشد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی