| کد مطلب: ۲۳۷۱۸

سه محور دولت چهاردهم در توسعه صادرات غیرنفتی

سه محور دولت چهاردهم در توسعه صادرات غیرنفتی

تسهیل فرآیندها، توسعه تجارت آزاد و ترویج صادرات‌محوری، سه محوری هستند که برای توسعه صادرات غیرنفتی بر آنها تمرکز شده است.

تسهیل فرآیندها، توسعه تجارت آزاد و ترویج صادرات‌محوری، سه محوری هستند که برای توسعه صادرات غیرنفتی بر آنها تمرکز شده است. محمدعلی دهقان‌دهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت از سه محور این سازمان برای توسعه صادرات کشور نام برد و گفت: تسهیل فرآیندها، توسعه تجارت آزاد و ترویج صادرات‌محوری سه محوری هستند که با تمرکز بر آنها مسیر جدیدی برای صادرات غیرنفتی رقم خواهیم زد.

وی افزود: تقدیر از صادرکنندگان به این منظور انجام می‌شود که یادآوری شود مسیر تقویت تولید رقابت‌پذیر و رفاه مردم و آبادانی کشور با توسعه صادرات ممکن است. معاون وزیر صمت اظهار کرد: امیدواریم امروز مبدأیی برای تحولات و اصلاحات در امر تجارت در دولت چهاردهم باشد. دهقان‌دهنوی خاطرنشان کرد: در مراسم امروز از چهار صادرکننده مدال‌آور، سه شرکت ممتاز ملی، ۴۸ شرکت صادرکننده نمونه ملی و یک شرکت شایسته تقدیر تجلیل می‌شود. وی در ادامه به کسری ۱۶ میلیارد دلاری تجارت کشور در سال ۱۴۰۲ و کسری ۷ میلیارد دلاری در نیمه اول امسال اشاره کرد و گفت: این ارقام نشان می‌دهد که وضع تجارت کشور مناسب پتانسیل‌های موجود نیست.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی