| کد مطلب: ۲۰۱۲۳

اعلام نحوه شکایت مؤدیان

اعلام نحوه شکایت مؤدیان

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای نحوه رسیدگی به اعتراض اشخاص نسبت به اطلاعات و اطلاعیه‌های خرید و فروش و بارنامه در فرایند حسابرسی و دادرسی مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به پیشینه ضرورت صدور این بخشنامه اظهار داشت: تا پیش از صدور این بخشنامه طرف اول یا ثبت‌کننده اطلاعات در ثبت اطلاعاتی از قبیل فاکتور خرید و فروش خدمت یا کالا در سامانه‌های مالیاتی مانند سامانه صورت معاملات فصلی و سامانه ثبت بارنامه می‌توانست با ثبت فاکتور یا بارنامه‌های جعلی برای طرف دوم آثار مالیاتی ایجاد نماید و تا امروز بار اثبات عدم صحت اطلاعات ثبت‌شده در سامانه‌های مالیاتی بر دوش طرف دوم بوده است. او بیان کرد: رویه رسیدگی به پرونده‌ها اصلاح شده و بار اثبات تائید یا رد صحت اطلاعات مندرج در سامانه‌های مالیاتی بر عهده ادارات کل امور مالیاتی است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی