| کد مطلب: ۱۸۳۱۵
مطالبه‌گری باعث رشد سازمان می‌شود

مطالبه‌گری باعث رشد سازمان می‌شود

دومین رویداد آموزشی NEXT SHIFT با موضوع سرنوشت منابع انسانی در سایه عصر دیجیتال برگزار شد.

در پنل اول این رویداد با موضوع «سازمان در حال گذار، بیانی از تجربیات سازمان‌ها از تغییرات»، مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجی‌کالا، الناز سخائیان، مدیرعامل نستله ایران، سپیده استادزمانی، مدیرعامل یونیلیور ایران و مهرداد عبدالرزاق، عضو هیئت‌مدیره اسنپ در گفت‌و‌گویی صمیمانه و حرفه‌ای از دغدغه‌ها و نحوه مدیریت سازمان‌ها در زمانه تغییر و نقش و ابزارهای مدیریت منابع انسانی در ابهام‌زدایی گفت‌وگو کردند.

در این نشست مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجی‌کالا با اشاره به اینکه وظیفه دیجی‌کالا با 10هزار نفر نیروی انسانی رساندن لبخند به خانه‌ها است در پاسخ به سوالی در ارتباط با اینکه چطور می‌توان در ابهام برای تغییر برنامه‌ریزی کرد؟ گفت: «آیا با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت 3 ساله یا 5 ساله و در نظر گرفتن سناریوهای متفاوت مقابله با بحران می‌شود در برابر همه بحران‌ها و ابهام‌ها تغییر را هم پیش برد؟»

او با اشاره به تجربه بحران در سال‌های اخیر کشور گفت: «گاهی تصمیم‌گیری‌ها در لحظه بحران تاثیرات عینی بیشتری از صرف زمان و هزینه‌ای دارد که برای برنامه‌‌ریزی‌های درازمدت چند ساله خرج می‌کنیم.»

طباطبایی در ادامه پنل یکی از دلایل تشکیل ساختارهای مدیریتی متفاوت در استارت‌آپ را به‌هم ریختن ساختارهای قدیمی و ناکارآمد عنوان می‌کند و معتقد است در هر شرایطی نباید ارزش به‌هم ریختن و از نو ساختن را با تمام تهدیداتی که هر از نو ساختنی دارد فراموش کنیم. مدیرعامل دیجی‌کالا جا انداختن فرهنگ مطالبه‌گری در دیجی‌کالا را یکی از علائق شخصی خود عنوان می‌کند و می‌گوید: «باور من این است که مطالبه‌گری باعث رشد سازمان می‌شود.»

او لازمه فرهنگ مطالبه‌گری را بالانس بین مطالبه‌گری و تبدیل نشدن آن به اعتراضات درون‌سازمانی می‌داند. طباطبایی از تجربه شخصی خود در جلسات فصلی با نیروهای دیجی‌کالا و شنیدن صدای مطالبه نیروها مثال می‌زند و آن را با تمام صراحت و جسارتی که در بیان آن وجود دارد یک تمرین برای رشد سازمان می‌داند.

مسعود طباطبایی معتقد است که فرهنگ سازمان باید در خدمت رشد باشد و این رشد زمانی رخ خواهد داد که دائماً قانع نباشیم و به استقبال از نو ساختن برویم. طباطبایی صحبت‌های خود را با این سوال به پایان می‌رساند که «چرا 15 درصد از نیروهایی که از یک شرکت ایرانی مهاجرت می‌کنند در کشورهای دیگر در موقعیت شغلی مدیریت جذب نمی‌شوند؟»

دیدگاه

ویژه اقتصاد
سرمقاله
پربازدیدترین
آخرین اخبار